Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Een vriend van mij raadde mij aan om eens 2x10mg Diazepam te nemen (lichtblauw pilletje met opdruk "tas fr"). Ik zit een beetje tegen een depressie aan en hij vertelde mij dat ik met 2 van die pillen de wereld weer helemaal te gek zou vinden. Top of the world enzo. Nu neem ik echter momenteel ongeveer 25mg Methadon per dag (2x12,5mg). Kan ik die Diazepam daar gewoon bij nemen of misschien die even 12,5mg laten liggen en dan daar die 2x10 Diazepam voor in de plaats? Ik las dat er kans is op ademstoornissen of andere meuk als je het combineert maar ik lees ook dat dit pas bij extreem hoge doseringen voorkomt (bijvoorbeeld 1000mg oxycodon opvreten en daarna slaappillen nemen ofzo). Graag zou ik daarom de experts hier willen vragen omdat jullie hier blijkbaar een stuk meer over weten dan ik. Heb ooit jaren terug wel eens Oxazepam gehad omdat ik moeilijk in slaap kon komen en door die pillen viel ik inderdaad na 15 minuten in slaap. Nu blijkt dat Oxazepam alles in 1 stoot af geeft terwijl Diazepam het veel geleidelijker zou doen en je er heel lekker van zou moeten gaan voelen (mellow? warm dekentje?). Graag advies want ik ben zo onderhand wel aan een warm dekentje toe. Crohn, al die Corona-onzin, geen vriendin, geen werk, Overheid die steeds meer regels op zitten te leggen... Het breekt je allemaal een beetje op dus ik wil wel eens een avondje het gevoel hebben dat de wereld nog de moeite waard is. Alvast hartelijk dank!!"
"Mrloverdj zei: Eens!..benzo's zijn extreem verslavend. Wat je ook verslavingsgevoeliger maakt zijn alle redenen die je opsomt om te gebruik -depressief -geen partner -geen werk - corona en sombere gevoelens. Heb je je methadon voor een andere verslaving? Het gevaar is dat hij wel bevalt en je wilt meer.. na 2 weken heb je al tolerantie en ontwenning. Of hij bevalt niet..en ga je andere benzo's uitproberen omdat je dat effect zo graag wilt. Maargoed..als je bekend bent met het risico en stevig in je schoenen staat. Kan je het altijd proberen. Doe het nooit overdag. Maar het hoeft niet....wat je niet kent ga je ook niet missen. Klik om te vergroten... Dank je wel. Ik heb inderdaad die Methadon voor een andere verslaving: Oxycodon. Dat gaf in het begin ook een heel fijn gevoel en al mijn darmkrampen waren ook opeens verdwenen. Door die combinatie (geen pijn meer en lekker gevoel) bleef ik het dan ook (steeds meer) nemen en uiteindelijk kon ik er niet meer vanaf komen. Die doosjes op de zwarte markt kopen kostte een godsvermogen dus daarom ben ik erg blij met mijn Methadon omdat het mij nog steeds helpt tegen die darmkrampen en andere pijntjes. Heb alleen niet meer dat lekker gevoel maar dat was bij Oxycodon ook al na een paar keer verdwenen. Dus ik ben bekend met verslaving en heb dan ook gelukkig maar 2 pillen van hem meegenomen (hij bood aan om voor een hele week mee te geven). Als het niet echt dat "alles is fijn" gevoel geeft zal ik er ook niet mee door gaan."
"Even een update! Heb dus gisteren die 2x10mg Diazepam Teva genomen 4-5 uur voordat ik op bed zou gaan. Nou, dat verhaal van je heel lekker voelen had ik dus helemaal niet. Het enige wat ik voelde was dat ik na 30-45 minuten wat licht in het hoofd werd en ook in mijn benen. Beetje semi-zwevend de trap op en af maar verder helemaal niets. Voelde me ook niet meer of minder slaperig dan normaal en voelde een klein beetje als die keer (edit: 20 jaar geleden ofzo) in Amsterdam toen ik paddo-thee had gedronken met een kameraad (maar die paddo-thee werkte vele malen sterker; maar was ook ontzettend goor van smaak). Toen ik uiteindelijk op bed ging liggen viel ik wel vrij snel in slaap (iets sneller dan normaal maar kan ook verbeelding zijn) maar kreeg hele vage droom/nachtmerrie en was toen gelijk weer wakker. Kijk je op de wekker en blijkt dat het net anderhalf uur later was dan toen ik op bed ging. Daarna wel gelijk weer in slaap gevallen en gelukkig geen vage dromen meer en ik sliep toen ook aan 1 stuk door (normaal word ik gedurende de nacht 2-3x even wakker). Dus dit spul schijnt dus wel redelijk te werken om te slapen (afgezien van die vage droom/nachtmerrie) maar meer ook niet. Had er toch iets meer van verwacht. Nou ja, het was in ieder geval gratis maar ik hoef dat spul dus echt niet weer want het doet bij mij bijzonder weinig ondanks dat ik het nog nooit eerder heb gehad. Wat me trouwens nog wel opviel was dat ik nadat ik die Diazepam had ingenomen even helemaal geen behoefte meer had aan Methadon. Weet niet of dat kwam doordat ik nog genoeg in mijn lichaam had rondstromen of doordat Diazepam misschien afkickverschijnselen onderdrukt? Mocht dat laatste het geval zijn zou Diazepam misschien een middel kunnen zijn die mensen kan helpen als ze zouden willen minderen/stoppen met Methadon. Maar goed, het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn of ik ben gewoon vreemd omdat die Diazepam mij ook niet echt slaperig of happy maakte. En ik maar denken dat dit hetzelfde spul was als dat wat ze in Amerika aan mensen geven die zo'n oog-laserbehandeling moeten ondergaan zodat ze zich helemaal blij en rustig gaan voelen. Dat zal dan waarschijnlijk iets heel anders zijn geweest (maar ik dacht echt dat dat ook iets van valium was). Sorry voor deze lap tekst trouwens. Als ik eenmaal op dreef ben kan ik zo een boek vol schrijven. In ieder geval wil ik iedereen hier bedanken voor hun reacties. Dat stel ik altijd erg op prijs. Mochten jullie nog meer tips/suggesties/waarschuwingen/etc. willen geven dan zie ik deze graag verschijnen."
"transformated zei: Ooit al van een apotheker gehoord? Klik om te vergroten... De Zandman zei: Krijg je deze op doktersvoorschrift? Klik om te vergroten... Zandman: Ik ben zelf niet op zoek naar die pillen. Ik ben op zoek naar iemand die deze pillen in huis heeft en er een foto van wil maken voor verificatie-doeleinden zodat ik deze in mijn database kan opnemen. Mijn vraag "Hoe ziet Seresta Forte 50mg er eigenlijk uit?" leek mij toch heel simpel. Waarom dan dit soort rare berichten over doktersvoorschriften? Je kunt toch lezen dat ik op zoek ben naar een afbeelding van deze pil? Als ik ze op doktersvoorschrift zou krijgen was ik dit forum niet nodig want dan kan ik er zelf een foto van maken nietwaar? Ik zoek iemand die mij kan helpen met het verifiëren van die betreffende pil: Seresta Forte 50mg. Simpeler kan ik de vraag toch echt niet maken lijkt me. transformated: Een apotheker kan mij niet helpen want die hebben echt niet alles op voorraad en ook al hebben ze dat wel dan zullen niet zomaar een fles aanbreken zodat ik even een foto kan maken. Verder hebben ze ook alleen maar dezelfde bijsluiters in hun systeem als de bijsluiter die ik zelf ook al online kan vinden. Dus een beetje rare opmerking van jou. Apotheker ziet me aankomen zeg "Hee, hebben jullie ook Seresta Forte 50mg liggen? Oh top, kun je effe een flesje openen zodat ik een foto kan maken?"... Ja, dat gaat dus echt niet werken he? joetsie zei: Ze hebben nu toch andere namen?Was vroeger serestra en temesta,valium.Heet nu weer anders.Sorry kan je niet helpen.Wat erg als ik jou verhaal lees....scan maken van je hersens.. Klik om te vergroten... joetsie: Dank je wel. Vandaag ook net terug van het ziekenhuis waar ze eerst 6 buisjes bloed hebben afgenomen evenals een infuus hebben aangelegd om me dan een injectie met een of ander goedje te geven om vervolgens tot twee keer toe weer buisjes bloed te prikken om te kijken of mijn lichaam daar op reageert. Dan over 2 weken die MRI scan met contrastvloeistof erbij met daarna nog verder onderzoek en zo moeten we de zomer maar weer door zien te komen in de hoop dat ze erachter komen wat mij nu mankeert. Ben al geruime tijd de hele dag doodmoe met sinds een paar maand constante zweetaanvallen. En dan stel je even een simpele vraag op dit forum maar krijg je allemaal zinloze reacties i.p.v. dat men gewoon even normaal een antwoord kan geven. Erg jammer dat er zoveel mensen op dit forum zitten die schijnbaar alleen maar hun post-count omhoog zitten te drijven met onzinberichten ofzo. In ieder geval wil ik jou wel bedanken voor je medeleven. Geen probleem dat jij me niet verder hebt kunnen helpen. Het is inderdaad een vrij lastige klus omdat mijn vraag zo specifiek is. Ik heb al meerdere uren op internet doorgebracht op verschillende pilherkenning sites maar de meeste hebben alleen pillen die hier niet voorkomen en de nederlandse pilherkenning site is schijnbaar niet meer in gebruik om de een of andere reden. Dus dat schiet ook niet op. Ik hoop daarom dat er hier iemand is die Seresta Forte 50mg krijgt voorgeschreven, toevallig op dit forum zit, en mij kan helpen door mij een foto van de voor- en achterkant te sturen zodat ik deze kan gebruiken voor verificatie en vervolgens in mijn database kan opnemen. Het begint echter een beetje te lijken op een naald in een hooiberg; en ik heb geen magneet bij me."
"Blaatschaap zei: Plaatjes heb ik niet, maar de eerste Google hit heeft wel dit opgeleverd: FARMACEUTISCHE VORM Witte tot gebroken witte, ronde, platte tabletten met een afgeschuinde rand. Voor de Seresta 10 mg tabletten staat aan een van de zijden van de tablet het Eurocept logo gegraveerd en aan de andere zijde “10’’. Deze tabletten hebben een diameter van 6,55 mm ± 0,05 en een dikte van 2,75 mm ± 0,15. Voor de Seresta 50 mg tabletten staat aan een van de zijden van de tablet het Eurocept logo gegraveerd en aan de andere zijde “50’’. Deze tabletten hebben een diameter van 9,05 mm ± 0,05 en een dikte van 3,20 mm ± 0,10. Bron: https://www.geneesmiddeleninformatiebank.nl/nl/rvg05649 Klik om te vergroten... Dank je wel voor de info. Het mag dan weliswaar geen afbeelding zijn maar het is toch alvast informatie waar ik mee vooruit kan! Bedankt!! joetsie zei: Zal duimen voor jou.En laat je nog van je horen hoe het met jou gaat? Klik om te vergroten... Zal ik doen! Aankomende vrijdag heb ik die MRI en dan een aantal dagen later weer een gesprek met de arts. Hopelijk is er dan wat meer duidelijkheid. Ze hebben in ieder geval genoeg bloed afgenomen om alvast van alles te testen. Ik hoop dat het iets onschuldigs is natuurlijk maar we wachten af."
"joetsie zei: Zal duimen voor jou.En laat je nog van je horen hoe het met jou gaat? Klik om te vergroten... Zoals beloofd een update over hoe het met me gaat. De MRI en bloedonderzoek zag er allemaal goed uit. Dus mooi dat het daar allemaal in orde lijkt te zijn maar het nadeel is wel dat ze nog steeds niet weten waar de klachten door veroorzaakt worden. Nu heb ik volgende maand een gesprek met een cardioloog die mijn hart wil bekijken en daarna mogelijk een insuline tolerantie test om te zien hoe mijn bijnier en hypofyse daar op reageren ofzo. Ze vertelden me al wel dat zo'n insuline test erg vervelend kan zijn. Dus alle bloeduitslagen en scans waren goed maar ze weten helaas nog steeds niet waar die constante moeheid en zweetaanvallen vandaan komen. Dat is dan toch weer een beetje jammer want ik had toch graag willen weten wat het nu is zodat we er hopelijk iets aan kunnen doen."
"De Zandman zei: Methadon tabletten bestaan niet in 50 mg versie. Dat is ten hoogste 40mg. Ik ben ervan overtuigd, dat het hier om seresta forte 50 mg gaat. Klik om te vergroten... Even een update. Het zat mij toch niet lekker hoe die pillen eruit zagen. Heb dan ook elders om extra informatie gevraagd evenals een paar uur op internet gezocht maar kon geen verificatie krijgen. Toen heb ik de tabletten eens goed met een vergrootglas bekeken. Het rare was namelijk dat er helemaal geen uiterlijke kenmerken aanwezig waren behalve die breuklijn aan 1 kant. Ik ben zelf altijd uitermate voorzichtig en had deze tabletten dan ook in een afzonderlijk potje gestopt voor nader onderzoek. Wat schetste mijn verbazing. Op sommige waren nog letters te lezen. PAR stond op 1 pil en MOL op een andere pil. PARacetaMOL Dus het lijkt erop dat iemand dacht slim te zijn en Paracetamol met een stukje schuurpapier heeft bewerkt om deze vervolgens aan die kennis van mij als 'Methadon' mee te geven. Dus gelukkig geen giftige stoffen en ook geen Seresta Forte maar gewoon oerdegelijke Paracetamol. Zo zie je maar weer hoe voorzichtig je moet zijn als je iets buiten de apotheek om krijgt en altijd goed moet blijven opletten als iemand je iets mee geeft. Gelukkig was die kennis van mij heel begripvol en heeft mij daarna gelijk excuses aangeboden en mij van de juiste versie voorzien. Daarnaast heeft hij die andere gast ook al even laten merken dat hij dat niet weer moet proberen. Zie ook onderstaande foto waar ik 1 tablet uit een doosje Paracetamol uit mijn medicijnkastje heb gepakt en 2 van de 10 tabletten die ik had meegekregen naast de echte Methadon. Ik ben in ieder geval blij dat dit mysterie nu dan ook eindelijk is opgelost."
"Eve's drop zei: Echt een junken actie, met paracetamol mensen oplichten en dan heel verbaasd doen. De persoon waar je ze vandaan hebt heeft er zelf zeker niet naar gekeken, of geen baat bij een makkelijk centje? Goed dat je sceptisch bent, want voor hetzelfde geld had je er tien genomen omdat je dacht dat ze niet werkten. Klik om te vergroten... Inderdaad, vandaar dat ik het ook even hier plaats. Mochten er andere mensen zijn die ook Methadon via alternatieve wegen krijgen blijf vooral goed opletten. Zowel Methadon 50mg als Paracetamol 50mg hebben precies dezelfde kleur, vorm, en afmetingen. Het voornaamste verschil is dat bij Methadon aan de voorkant "50" gedrukt staat en de achterkant is helemaal blank. Paracetamol heeft aan de voorkant "PARACETAMOL" gedrukt staan en de achterkant heeft een breuklijn. Deze persoon had dus gewoon een strip paracetamol een een stukje schuurpapier gepakt en stiekem geprobeerd om de letters er af te schuren om zo te doen alsof het Methadon was en ze op die manier snel door te sluizen om vervolgens zelf heroïne of ander spul te kunnen scoren. Dus let altijd op de uiterlijke kenmerken. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik bekijk nu ook altijd mijn pillen goed in het licht zodat ik zeker weet wat ik mee krijg."
"Dank je wel voor je contributie! Ik ben inmiddels bekend met Oxazepam 50mg van Mylan. De versie die ik had heeft echter wel specifieke kenmerken; te weten een breuklijn aan 1 zijde met 5 aan de ene zijde van de breuklijn en 0 aan de andere zijde (dus 5|0 om aan te geven dat het om de 50mg versie gaat). De achterzijde is blanco. De pil zelf is 10mm in doorsnede en wit van kleur. Het is echter mogelijk dat andere merken weer andere visuele kenmerken hebben want ik geloof dat het bij wet verplicht is om medicijnen te kunnen identificeren aan de hand van hun uiterlijke kenmerken. Kleur, vorm, breuklijk, tekst, logo. Iedere pil heeft zo weer eigen kenmerken en ik ben nog nooit een pil tegengekomen die gewoon helemaal wit, rond, en blanco was. Methadon 50 bestaat inderdaad ook zoals links te zien was op die foto en is een volledig witte pil met een blanco achterzijde en 50 op de voorzijde. Geen breukstreep en een doorsnede van 13mm. Dus qua vorm en kleur identiek aan Paracetamol, maar wel met een ander kenmerk. Die andere pillen aan de rechterkant die ik eerder had geplaatst bleken echter gewoon paracetamol te zijn waarvan men de achterkant had proberen af te schuren om ze zo door te verkopen alsof het Methadon was. Beetje vreemd allemaal maar blijkbaar zijn sommigen zo wanhopig om aan heroïne o.i.d. te komen dat ze op die manier proberen om andere mensen op te lichten met nep-pillen om van dat geld weer drugs te halen."
"Hallo Gebruikt hier iemand toevallig ook Seresta Forte 50mg? Zo ja, zou je misschien een foto kunnen maken van de voor- en achterkant van deze tabletten (of een beschrijving geven) zodat ik kan zien hoe deze er uit moeten zien? Ook zou ik graag willen weten wat de diameter en dikte van deze tabletten is. Alvast heel hartelijk dank!!"