Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe ziet Seresta Forte 50mg er eigenlijk uit?

Hoe ziet Seresta Forte 50mg er eigenlijk uit?

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Marcel-zoekt-raadLid
01-01-2024, 00:00
#1
joetsie zei:
Zal duimen voor jou.En laat je nog van je horen hoe het met jou gaat?
Klik om te vergroten...
Zoals beloofd een update over hoe het met me gaat. De MRI en bloedonderzoek zag er allemaal goed uit. Dus mooi dat het daar allemaal in orde lijkt te zijn maar het nadeel is wel dat ze nog steeds niet weten waar de klachten door veroorzaakt worden. Nu heb ik volgende maand een gesprek met een cardioloog die mijn hart wil bekijken en daarna mogelijk een insuline tolerantie test om te zien hoe mijn bijnier en hypofyse daar op reageren ofzo. Ze vertelden me al wel dat zo'n insuline test erg vervelend kan zijn.

Dus alle bloeduitslagen en scans waren goed maar ze weten helaas nog steeds niet waar die constante moeheid en zweetaanvallen vandaan komen. Dat is dan toch weer een beetje jammer want ik had toch graag willen weten wat het nu is zodat we er hopelijk iets aan kunnen doen. :tonguewink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarom wil je dat zien? Als jij pillen hebt waarvan je denkt dat het Seresta Forte 50 is maar niet zeker weet is het speculeren. Dat is hier verboden en potentieel gevaarlijk. Het uiterlijk van een pil zegt namelijk niks en de pil kan iets anders heel bevatten.
Is het om ze na te maken dat mag dat ook niet gevraagd worden Ivm productie.
Wat is je reden voor deze vraag?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Marcel-zoekt-raad zei:
Zandman: Ik ben zelf niet op zoek naar die pillen. Ik ben op zoek naar iemand die deze pillen in huis heeft en er een foto van wil maken voor verificatie-doeleinden zodat ik deze in mijn database kan opnemen. Mijn vraag "Hoe ziet Seresta Forte 50mg er eigenlijk uit?" leek mij toch heel simpel. Waarom dan dit soort rare berichten over doktersvoorschriften? Je kunt toch lezen dat ik op zoek ben naar een afbeelding van deze pil? Als ik ze op doktersvoorschrift zou krijgen was ik dit forum niet nodig want dan kan ik er zelf een foto van maken nietwaar? Ik zoek iemand die mij kan helpen met het verifiëren van die betreffende pil: Seresta Forte 50mg. Simpeler kan ik de vraag toch echt niet maken lijkt me. :tonguewink:

transformated: Een apotheker kan mij niet helpen want die hebben echt niet alles op voorraad en ook al hebben ze dat wel dan zullen niet zomaar een fles aanbreken zodat ik even een foto kan maken. Verder hebben ze ook alleen maar dezelfde bijsluiters in hun systeem als de bijsluiter die ik zelf ook al online kan vinden. Dus een beetje rare opmerking van jou. Apotheker ziet me aankomen zeg "Hee, hebben jullie ook Seresta Forte 50mg liggen? Oh top, kun je effe een flesje openen zodat ik een foto kan maken?"... Ja, dat gaat dus echt niet werken he? :wink:


joetsie: Dank je wel. :) Vandaag ook net terug van het ziekenhuis waar ze eerst 6 buisjes bloed hebben afgenomen evenals een infuus hebben aangelegd om me dan een injectie met een of ander goedje te geven om vervolgens tot twee keer toe weer buisjes bloed te prikken om te kijken of mijn lichaam daar op reageert. Dan over 2 weken die MRI scan met contrastvloeistof erbij met daarna nog verder onderzoek en zo moeten we de zomer maar weer door zien te komen in de hoop dat ze erachter komen wat mij nu mankeert.

Ben al geruime tijd de hele dag doodmoe met sinds een paar maand constante zweetaanvallen. En dan stel je even een simpele vraag op dit forum maar krijg je allemaal zinloze reacties i.p.v. dat men gewoon even normaal een antwoord kan geven. Erg jammer dat er zoveel mensen op dit forum zitten die schijnbaar alleen maar hun post-count omhoog zitten te drijven met onzinberichten ofzo.

In ieder geval wil ik jou wel bedanken voor je medeleven. Geen probleem dat jij me niet verder hebt kunnen helpen. Het is inderdaad een vrij lastige klus omdat mijn vraag zo specifiek is. ^_^ Ik heb al meerdere uren op internet doorgebracht op verschillende pilherkenning sites maar de meeste hebben alleen pillen die hier niet voorkomen en de nederlandse pilherkenning site is schijnbaar niet meer in gebruik om de een of andere reden. Dus dat schiet ook niet op. :confused:

Ik hoop daarom dat er hier iemand is die Seresta Forte 50mg krijgt voorgeschreven, toevallig op dit forum zit, en mij kan helpen door mij een foto van de voor- en achterkant te sturen zodat ik deze kan gebruiken voor verificatie en vervolgens in mijn database kan opnemen. Het begint echter een beetje te lijken op een naald in een hooiberg; en ik heb geen magneet bij me. :pensive:
Klik om te vergroten...
Zoals ook anderen naast mijzelf al zeggen:
Jazeker, raadpleeg een apotheker.
Er zijn beslist wel apothekers, die deze tabletten in een "open" fles of pot hebben.
Als je zegt dat je bezig bent met het maken van een werkstuk, studieopdracht oid, dan is jouw vraag heeeel snel opgelost.
Ten tweede:
Verder is jouw stelwijze van het geven van een antwoord, zeer, zeer ongepast.
Je insinueert o.a. dat anderen zich van enig bepaald gedrag, hetgeen ver, heel vet, de plank misslaat.
(bijvoorbeeld het omhoog willen krijgen van hun post-count, alleen al.)
Een wel zeer boude uitspraak!
Nom de Dieu!
Bonter kun je het niet maken!

Ik sluit voor mij deze discussie nu af.
Ik reageer normaliter al sowieso niet op dit soort lieden..
Maar dus nu radiostilte.
c'est ca!
Vive le Cameron!
M
Marcel-zoekt-raadLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo :)

Gebruikt hier iemand toevallig ook Seresta Forte 50mg? Zo ja, zou je misschien een foto kunnen maken van de voor- en achterkant van deze tabletten (of een beschrijving geven) zodat ik kan zien hoe deze er uit moeten zien? Ook zou ik graag willen weten wat de diameter en dikte van deze tabletten is.

Alvast heel hartelijk dank!!
M
Marcel-zoekt-raadLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn vraag is heel simpel. Ik vraag enkel om een pilherkenning voor verificatie doeleinden!

Daarom wil ik graag iemand spreken die deze pillen daadwerkelijk gebruikt en mij een foto wil sturen of beschrijving wil geven van hoe ze eruit zien. Dat is helemaal niet 'speculeren'; dat is verifiëren en volgens mij moet moet jij de regels er zelf nog maar even op nalezen.

Speculeren over de kwaliteit van jouw pil/poeder of vragen naar de (mogelijke) kwaliteit (inclusief foto's)

Ik speculeer dus helemaal niet over de kwaliteit; jij zit schijnbaar forum regels te verzinnen die helemaal niet bestaan. Mijn vraag is of iemand hier Seresta Forte 50mg gebruikt en mij wil laten zien hoe zijn/haar pillen eruit zien. Dat is alles. Normaliter kun je dat in de bijsluiter lezen want normaal schrijven producenten daar hoe de pil eruit ziet, welke kleur, opdruk, logos etc.

In de bijsluiter van Seresta Forte 50mg staat bij het stukje "Hoe ziet Seresta Forte eruit" enkel "Seresta Forte 50 mg: flacons met 25, 500 en 1000 tabletten". Dat is dus echt de meest zinloze informatie waar je helemaal niets aan hebt. :unamused:

Dus niks speculeren. Ik zoek een foto voor in mijn database zodat ik daar een beeld bij heb. Dus net als die websites voor pilherkenning die op internet te vinden zijn maar dan op veel kleinere schaal. Op de bestaande sites kon ik Seresta Forte 50mg helaas niet vinden. Omdat dit forum een collectief is van mensen die van alles achterover gooien leek dit mij dan ook de plek bij uitstek om te informeren.

Tevens vind ik jouw betichting van 'namaken' een beetje sneu want als ik iets had willen namaken dan zijn er diverse andere drugs die aardig wat meer opleveren dan simpele benzos die op elke straathoek in Adam verkocht worden voor een paar stuivers. Dus waarom zou iemand zijn/haar tijd+geld willen verspillen aan het maken van nep-benzos wanneer echte benzos veel goedkoper te krijgen zijn?

Ik wil jou dan ook een fijn weekend toewensen en hoop dat de volgende persoon die op mijn bericht reageert wel behulpzaam is en een simpele vraag wil beantwoorden. Ik heb momenteel al genoeg medische problemen om mij zorgen over te maken met eind van de maand een MRI scan van mijn hersenen. Dan zul je hopelijk begrijpen dat ik weinig tijd heb voor dit soort onzin en gewoon een concreet antwoord zoek voor een simpele vraag.

Dank je wel!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Krijg je deze op doktersvoorschrift?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ooit al van een apotheker gehoord?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ze hebben nu toch andere namen?Was vroeger serestra en temesta,valium.Heet nu weer anders.Sorry kan je niet helpen.Wat erg als ik jou verhaal lees....scan maken van je hersens..
M
Marcel-zoekt-raadLid
01-01-2024, 00:00
#9
transformated zei:
Ooit al van een apotheker gehoord?
Klik om te vergroten...
De Zandman zei:
Krijg je deze op doktersvoorschrift?
Klik om te vergroten...

Zandman: Ik ben zelf niet op zoek naar die pillen. Ik ben op zoek naar iemand die deze pillen in huis heeft en er een foto van wil maken voor verificatie-doeleinden zodat ik deze in mijn database kan opnemen. Mijn vraag "Hoe ziet Seresta Forte 50mg er eigenlijk uit?" leek mij toch heel simpel. Waarom dan dit soort rare berichten over doktersvoorschriften? Je kunt toch lezen dat ik op zoek ben naar een afbeelding van deze pil? Als ik ze op doktersvoorschrift zou krijgen was ik dit forum niet nodig want dan kan ik er zelf een foto van maken nietwaar? Ik zoek iemand die mij kan helpen met het verifiëren van die betreffende pil: Seresta Forte 50mg. Simpeler kan ik de vraag toch echt niet maken lijkt me. :tonguewink:

transformated: Een apotheker kan mij niet helpen want die hebben echt niet alles op voorraad en ook al hebben ze dat wel dan zullen niet zomaar een fles aanbreken zodat ik even een foto kan maken. Verder hebben ze ook alleen maar dezelfde bijsluiters in hun systeem als de bijsluiter die ik zelf ook al online kan vinden. Dus een beetje rare opmerking van jou. Apotheker ziet me aankomen zeg "Hee, hebben jullie ook Seresta Forte 50mg liggen? Oh top, kun je effe een flesje openen zodat ik een foto kan maken?"... Ja, dat gaat dus echt niet werken he? :wink:

joetsie zei:
Ze hebben nu toch andere namen?Was vroeger serestra en temesta,valium.Heet nu weer anders.Sorry kan je niet helpen.Wat erg als ik jou verhaal lees....scan maken van je hersens..
Klik om te vergroten...
joetsie: Dank je wel. :) Vandaag ook net terug van het ziekenhuis waar ze eerst 6 buisjes bloed hebben afgenomen evenals een infuus hebben aangelegd om me dan een injectie met een of ander goedje te geven om vervolgens tot twee keer toe weer buisjes bloed te prikken om te kijken of mijn lichaam daar op reageert. Dan over 2 weken die MRI scan met contrastvloeistof erbij met daarna nog verder onderzoek en zo moeten we de zomer maar weer door zien te komen in de hoop dat ze erachter komen wat mij nu mankeert.

Ben al geruime tijd de hele dag doodmoe met sinds een paar maand constante zweetaanvallen. En dan stel je even een simpele vraag op dit forum maar krijg je allemaal zinloze reacties i.p.v. dat men gewoon even normaal een antwoord kan geven. Erg jammer dat er zoveel mensen op dit forum zitten die schijnbaar alleen maar hun post-count omhoog zitten te drijven met onzinberichten ofzo.

In ieder geval wil ik jou wel bedanken voor je medeleven. Geen probleem dat jij me niet verder hebt kunnen helpen. Het is inderdaad een vrij lastige klus omdat mijn vraag zo specifiek is. ^_^ Ik heb al meerdere uren op internet doorgebracht op verschillende pilherkenning sites maar de meeste hebben alleen pillen die hier niet voorkomen en de nederlandse pilherkenning site is schijnbaar niet meer in gebruik om de een of andere reden. Dus dat schiet ook niet op. :confused:

Ik hoop daarom dat er hier iemand is die Seresta Forte 50mg krijgt voorgeschreven, toevallig op dit forum zit, en mij kan helpen door mij een foto van de voor- en achterkant te sturen zodat ik deze kan gebruiken voor verificatie en vervolgens in mijn database kan opnemen. Het begint echter een beetje te lijken op een naald in een hooiberg; en ik heb geen magneet bij me. :pensive:
M
Marcel-zoekt-raadLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blaatschaap zei:
Plaatjes heb ik niet, maar de eerste Google hit heeft wel dit opgeleverd:

FARMACEUTISCHE VORM
Witte tot gebroken witte, ronde, platte tabletten met een afgeschuinde rand.
Voor de Seresta 10 mg tabletten staat aan een van de zijden van de tablet het Eurocept logo gegraveerd
en aan de andere zijde “10’’. Deze tabletten hebben een diameter van 6,55 mm ± 0,05 en een dikte van
2,75 mm ± 0,15.
Voor de Seresta 50 mg tabletten staat aan een van de zijden van de tablet het Eurocept logo gegraveerd
en aan de andere zijde “50’’. Deze tabletten hebben een diameter van 9,05 mm ± 0,05 en een dikte van
3,20 mm ± 0,10.

Bron: https://www.geneesmiddeleninformatiebank.nl/nl/rvg05649
Klik om te vergroten...
Dank je wel voor de info. Het mag dan weliswaar geen afbeelding zijn maar het is toch alvast informatie waar ik mee vooruit kan! Bedankt!! :thumbsup:
joetsie zei:
Zal duimen voor jou.En laat je nog van je horen hoe het met jou gaat?
Klik om te vergroten...
Zal ik doen! Aankomende vrijdag heb ik die MRI en dan een aantal dagen later weer een gesprek met de arts. Hopelijk is er dan wat meer duidelijkheid. Ze hebben in ieder geval genoeg bloed afgenomen om alvast van alles te testen. Ik hoop dat het iets onschuldigs is natuurlijk maar we wachten af. :)
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#11
Plaatjes heb ik niet, maar de eerste Google hit heeft wel dit opgeleverd:

FARMACEUTISCHE VORM
Witte tot gebroken witte, ronde, platte tabletten met een afgeschuinde rand.
Voor de Seresta 10 mg tabletten staat aan een van de zijden van de tablet het Eurocept logo gegraveerd
en aan de andere zijde “10’’. Deze tabletten hebben een diameter van 6,55 mm ± 0,05 en een dikte van
2,75 mm ± 0,15.
Voor de Seresta 50 mg tabletten staat aan een van de zijden van de tablet het Eurocept logo gegraveerd
en aan de andere zijde “50’’. Deze tabletten hebben een diameter van 9,05 mm ± 0,05 en een dikte van
3,20 mm ± 0,10.

Bron: https://www.geneesmiddeleninformatiebank.nl/nl/rvg05649
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Marcel-zoekt-raad zei:
Zandman: Ik ben zelf niet op zoek naar die pillen. Ik ben op zoek naar iemand die deze pillen in huis heeft en er een foto van wil maken voor verificatie-doeleinden zodat ik deze in mijn database kan opnemen. Mijn vraag "Hoe ziet Seresta Forte 50mg er eigenlijk uit?" leek mij toch heel simpel. Waarom dan dit soort rare berichten over doktersvoorschriften? Je kunt toch lezen dat ik op zoek ben naar een afbeelding van deze pil? Als ik ze op doktersvoorschrift zou krijgen was ik dit forum niet nodig want dan kan ik er zelf een foto van maken nietwaar? Ik zoek iemand die mij kan helpen met het verifiëren van die betreffende pil: Seresta Forte 50mg. Simpeler kan ik de vraag toch echt niet maken lijkt me. :tonguewink:

transformated: Een apotheker kan mij niet helpen want die hebben echt niet alles op voorraad en ook al hebben ze dat wel dan zullen niet zomaar een fles aanbreken zodat ik even een foto kan maken. Verder hebben ze ook alleen maar dezelfde bijsluiters in hun systeem als de bijsluiter die ik zelf ook al online kan vinden. Dus een beetje rare opmerking van jou. Apotheker ziet me aankomen zeg "Hee, hebben jullie ook Seresta Forte 50mg liggen? Oh top, kun je effe een flesje openen zodat ik een foto kan maken?"... Ja, dat gaat dus echt niet werken he? :wink:


joetsie: Dank je wel. :) Vandaag ook net terug van het ziekenhuis waar ze eerst 6 buisjes bloed hebben afgenomen evenals een infuus hebben aangelegd om me dan een injectie met een of ander goedje te geven om vervolgens tot twee keer toe weer buisjes bloed te prikken om te kijken of mijn lichaam daar op reageert. Dan over 2 weken die MRI scan met contrastvloeistof erbij met daarna nog verder onderzoek en zo moeten we de zomer maar weer door zien te komen in de hoop dat ze erachter komen wat mij nu mankeert.

Ben al geruime tijd de hele dag doodmoe met sinds een paar maand constante zweetaanvallen. En dan stel je even een simpele vraag op dit forum maar krijg je allemaal zinloze reacties i.p.v. dat men gewoon even normaal een antwoord kan geven. Erg jammer dat er zoveel mensen op dit forum zitten die schijnbaar alleen maar hun post-count omhoog zitten te drijven met onzinberichten ofzo.

In ieder geval wil ik jou wel bedanken voor je medeleven. Geen probleem dat jij me niet verder hebt kunnen helpen. Het is inderdaad een vrij lastige klus omdat mijn vraag zo specifiek is. ^_^ Ik heb al meerdere uren op internet doorgebracht op verschillende pilherkenning sites maar de meeste hebben alleen pillen die hier niet voorkomen en de nederlandse pilherkenning site is schijnbaar niet meer in gebruik om de een of andere reden. Dus dat schiet ook niet op. :confused:

Ik hoop daarom dat er hier iemand is die Seresta Forte 50mg krijgt voorgeschreven, toevallig op dit forum zit, en mij kan helpen door mij een foto van de voor- en achterkant te sturen zodat ik deze kan gebruiken voor verificatie en vervolgens in mijn database kan opnemen. Het begint echter een beetje te lijken op een naald in een hooiberg; en ik heb geen magneet bij me. :pensive:
Klik om te vergroten...
Zal duimen voor jou.En laat je nog van je horen hoe het met jou gaat?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Marcel-zoekt-raad zei:
volgens mij moet moet jij de regels er zelf nog maar even op nalezen.
Klik om te vergroten...

Marcel-zoekt-raad zei:
jij zit schijnbaar forum regels te verzinnen die helemaal niet bestaan.
Klik om te vergroten...

Marcel-zoekt-raad zei:
Tevens vind ik jouw betichting van 'namaken' een beetje sneu want als ik iets had willen namaken dan zijn er diverse andere drugs die aardig wat meer opleveren dan simpele benzos die op elke straathoek in Adam verkocht worden voor een paar stuivers. Dus waarom zou iemand zijn/haar tijd+geld willen verspillen aan het maken van nep-benzos wanneer echte benzos veel goedkoper te krijgen zijn?
Klik om te vergroten...

Marcel-zoekt-raad zei:
hoop dat de volgende persoon die op mijn bericht reageert wel behulpzaam is en een simpele vraag wil beantwoorde
Klik om te vergroten...
Als je de bovenstaande reacties leest zie zelf vast ook wel dat het wat aardiger en beleefder had gekund toch? En sneu? Ik? Kijk eens in de spiegel met zulke reacties.
Je begin post staat zowat geen info in en hier zoeken mensen heeeeel vaak op slinkse wijze naar drugs. Dus zo gek was mijn aanname niet. Met halve info krijg je onduidelijke antwoorden.
Jammer dat je zo negatief op me reageert. Had je meer info gegeven gelijk had ik mijn 1e reactie niet geplaatst.
Marcel-zoekt-raad zei:
Ik heb momenteel al genoeg medische problemen om mij zorgen over te maken
Klik om te vergroten...
Je bent niet de enige. Veel sterkte ermee!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."