#1
Een kennis van mij (31) cocaïne en heroïnegebruikster heeft sinds december een relatie met een andere gebruiker. Echter deze gebruiker dealt ook erbij, en ik heb zo'n vermoedden dat mijn kennis hem alleen nodig heeft vanwege het feit dat hij dealt. Ik basseer mijn uitspraken op het feit dat zijn woning één grote bende is, terwijl mijn kennis mij steeds op mijn donder gaf als mijn woning een puinhoop was. Opeens kan ze wel tegen rotzooi, afwas meters hoog op het aanrecht en smerig sanitair etc. Ik maak me dan ook grote zorgen om haar, en hoop ergens dat ze in hem niet de verkeerde keus heeft gemaakt, want beiden vertonen alle symtomen van het junkiesyndroom (liegen en bedriegen, manipuleren, onttrekken van verantwoordelijkheden en misbtruik van de taal). Gebruikers onderling zullen elkaar ook voorliegen en bedriegen, manipuleren etc als het om het spul gaat. Ergens moet er dan toch een kink in de kabel komen, en zal een relatie gedoemd zijn te mislukken. Hij is verwikkeld in een ontruimingsprocedure ivm overlast en dealen. Roept dat hij samen met haar wil gaan afkicken om een ander leven te willen gaan leiden etc. Terwijl zij nooit eerder een woord repte over afkicken etc. en het eerder richting doofpot verwees door er niet over te willen praten. Maar nu opeens graag meewerkt. Samen hebben ze een gazemelijke uitkering, beiden hebben schulden en ik hoor niets over schuldsanering middels de kredietbank, maar wel dat ze zus-en-zoveel hebben straks en willen gaan investeren om te gaan verkopen. In mijn niet gebruiken leven zijn dit tegenstrijdigheden die in mijn optiek geen succesvolle relatie bevorderen. Oké, ik ben volgens haar meer dan een vriend, haar soulmate en enigste op wie ze kan terugvallen als er gedonder is. Maar wat heb ik aan deze woorden als ze bijna nooit meer de telefoon oppakt. nooit meer een gezellig op bezoek komt, en ik eigenlijk naar haar moet gaan.... "Ik moet vragen of "X" het goed vind als ik een uurtje kom" is het dan. hiermee bedoel ik dat ik het gevoel krijg dat hij bepaald met wie ze wel of niet mag omgaan. In mijn optiek is het de normaalste zaak van de wereld dat je als (alleenstaande) man best leuke gezellige dingen kan en moet kunnen doen met je beste maatje. Ook al is deze van het vrouwelijke geslacht. Gewoon op basis van vriendshap en niet met het idee er sexueel iets achter te zoeken. Ik kan het gewoonweg niet, om met een goede vriendin, van wie je zielsveel houdt vriendschappelijk, sex mee te hebben. Voor mij zou dit meteen einde hechte vriendschap zijn. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Overigens: zij is nu 31, sinds 2002 (ze was toen 23) verslaafd aan bruin, en sinds haar 15e coke gebruikster. Hij is nu 36 en sinds zijn 13e verslaafd aan bruin.
Overigens: zij is nu 31, sinds 2002 (ze was toen 23) verslaafd aan bruin, en sinds haar 15e coke gebruikster. Hij is nu 36 en sinds zijn 13e verslaafd aan bruin.