Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb toch maar even de huisarts gebeld, die kunnen me helpen met een plan om af te bouwen in combinatie met een rustgevende pil"
"Spyro zei: Accepteren dat je niet slaapt. Gewoon zoveel mogelijk rusten. Je kan dit wel. Het is erg belangrijk om stabiel te blijven en niet ineens 4 uur niets te nemen en daarna weer wel. Dan kom je steeds hoger kwa dosering uit… GHB verslaving is nu eenmaal niet slapen. Daar moet je doorheen… Klik om te vergroten... Toch maar even de huisarts gebeld vanmiddag, die gaan me helpen met een plan van afbouw in combinatie met rustgevende pil"
"Jumping Jack zei: Ik zei al je hebt gelijk. Was een niet al te slimme opmerking.. Ik ben namelijk al een paar dagen wakker en las het terug en dacht ook ik red die 4 uur ook niet. Ik neem me woorden terug. Dat gezegd het afkicken van ghb is echt zo simpel al gebruik je 6 maanden 24/7 phenibut is de oplossing je krijgt dan helemaal geen afkick in 3 dagen als je de juiste dosis neemt zoals 3 gram gelijk na zo een lange tijd. Al dat gelul met diazepam en baclofen moeten mensen vergeten. En nog steeds lopen klinieken zo achter de feiten aan! Mensen alleen op de Diazepam zetten om hun bloeddruk in controle te houden maar wel die gaba b afkick door laten gaan. Helemaal nergens voor nodig.. Dat principe dingetje dat ze geen baclofen willen gebruiken gaat nergens over, een gaba b verslaving kan je makkelijk opvangen met een andere gaba b argonist en dan ervaar je vrijwel geen enkele afkick verschijnsel. Dat gelul om in een paar weken met medicinale ghb af te bouwen waardoor je elke keer een lagere dosis krijgt waardoor je ook niet lekker in je vel zit is nergens voor nodig! Ik kick zo een 10 keer per jaar af van ghb ik ben nu ook al bijna 3 weken aan de ghb. Maar ik ervaar nooit afkick verschijnselen. Als je die gaba b maar op het eind niet in een keer laat vallen en bv 3 dagen phenibut neemt ben je gewoon weer normaal ook na een hele lange verslavingen. Ghb is geen heroine waar je ziek van word als je stopt. Een goede afbouw met een andere gaba b argonist en er is geen afkick.. Ik zou nu nooit meer van me leven mijn afkick van ghb uit handen geven aan zo een kliniek met wat ik nu weet. Ze weten helaas helemaal niet waar ze mee bezig zijn als het om ghb gaat. Gaba b afbouwen met gaba b en niet een gaba a medicijn. Dan hou je iemand wel in leven maar diegene gaat door een hel terwijl je dus geeneens een afkick hoeft te ervaren. Klik om te vergroten... Ohh kun je me helpen. Kliniek duurt 6 weken!!! Dit betekent dat ik dus nog 6 weken ghb moet gebruiken"
"@Jumping Jack kun je me helpen???"
"Raver zei: Beste leden! Zelf heb ik 2 keer moeten afkicken binnen een kliniek van de GHB. Momenteel zit ik in een kliniek en ben sinds donderdag van de GHB afgebouwd. Ik kan nu wel stellen dat ik door deze 2 ervaringen een duidelijk beeld heb gekregen van hoe veilig en verantwoord GHB af te bouwen. Het beste is natuurlijk naar een kliniek te gaan maar ik kan best begrijpen dat dat soms gewoon niet gaat ivm verplichtingen. Licht wel altijd een arts in, zodat je ergens terecht kan als er echt iets niet goed gaat. In deze kliniek gebruiken ze Xyrem voor de GHB afbouw. Dit is de farmaceutische variant van GHB. Deze Xyrem is 150mg per mililiter, en ze bouwen het elke 24u met 2ml af. Dus een snelle rekenaar heeft het al door, elke dag 300mg minder. Straat GHB is gemiddeld zo'n 450, a 550mg per mililiter. De afbouw binnen een kliniek is écht te doen! Gemakkelijk is het zeker niet maar je hebt geen zware ontwenning. Een vereiste voor afbouwen is dat je eerst je dosis gaat stabiliseren. Elke 2 uur doseren, niet eerder en ook niet later. Gewoon elke 2 uur, ook 's nachts. Dus je wekker zetten. Stabiel worden in je dosis kan soms wel een beetje lastig zijn. Neem er ook de tijd voor. Probeer gewoon een week 24/7 elke 2 uur te doseren, dit gaat je afbouw veel gemakkelijker maken. Niet je dosissen gaan rekken naar de 3 uur etc, dat is onzin. Als je stabiel bent zorg je dat je de volgende middelen in huis hebt. Dit is wel een vereiste. - Genoeg GHB , van constante kwaliteit. Niet ineens andere halen, dit kan verschillen in mg per ml. - Bloeddrukmeter! Zonder kan je niet afbouwen. - Diazepam of 'n andere langwerkende benzo. - Iemand die je kan bijstaan in het afbouw proces. Dat laatste is eigenlijk ook wel een vereiste. Vaak ben je zelf te verward of vaag in je kop dat je fouten gaat maken in het afbouwen. Daarnaast is de kans groot op terugval, 1 keer een hogere dosis en je bent weer terug bij af. Dus iemand die je je dosis kan geven en je GHB beheerd is goud waard! Alleen is het bijna niet te doen, of je moet heel sterk in je schoenen staan en helder genoeg zijn. Een andere nare bijkomstigheid van het afbouwen is de kans op een verhoogde bloeddruk. Als je lang onder invloed bent geweest van dit middel is je lichaam gewend geraakt aan een verlaagde bloeddruk en hartslag. Door 'n lagere dosis GHB dan gewend kan je lichaam dus reageren door beide omhoog te gooien. Ik ben inmiddels bijna afgestudeerd verpleegkundige dus heb wel wat verstand van bloeddruk waardes en wat gangbaar is of niet. Een hoge onderdruk is gevaarlijker dan een hoge bovendruk. Het maximale wat gangbaar is tijdens het afbouwen is 150/90. Is hij hoger dan moet je terug naar de dosis ervoor en dat een dag stabiel houden. Een pols van boven de 100 is niet ongewoon net voor je dosis. Maar als je bloeddruk verder prima is, en je pols zakt naar 75bpm na je dosis hoef je je geen zorgen te maken. Voorbeeld; Een persoon gebruikt 5ml per 2 uur. 07:00 5ml 09:00 4.8ml of 4.7ml Je kan zelf kiezen af te bouwen met 0.2 of 0.3ml, sneller zou ik niet afbouwen. Dan verhoog je alleen maar de kans op heftige ontwenning die het proces alleen maar zwaarder maakt. Als voorbeeld nu even 4.8ml, deze dosis hou je dus stabiel tot de volgende ochtend 09:00. Dan ga je weer 0.2ml naar beneden, controleer een half uur voor en een half uur na je dosis even je bloeddruk. Dit hoef je echt niet de hele dag te doen. Als hij de eerste 3 a 4 uur na het afbouwen nog steeds prima is, is het onnodig steeds je bloeddruk te meten. Dat doen ze in de kliniek ook niet namelijk. Volgende ochtend weer. 07:00 4.8ml 09:00 4.6ml en dat weer 24u tot de volgende ochtend 09:00, dan ga je naar 4.4ml. Vervolgens ga je door met afbouwen op deze manier tot je op 0.8ml staat. Die 0.8ml kan je 's avonds stoppen voor t slapen. Dus wel nog een halve dag elke 2 uur 0.8ml nemen. Wel je bloeddruk in de gaten houden natuurlijk. Je kan zo nodig 10mg of 5mg diazepam nemen, maximaal 30mg per 24u. Hoger zou ik niet gaan ivm de combinatie. Zelf zou ik doseringen diazepam van 5mg per keer aanraden, en sowieso 10mg voor de nacht bewaren. Zet snachts je wekker, leg alvast de spuitjes klaar met de afgemeten dosis. En zoals ik al zei, laat de gene die je bijstaat de dosissen regelen. Mijn geheugen was in zo'n slechte staat dat ik regelmatig vergat of ik genomen had ja of nee. Uiteindelijk duurt het proces van afbouwen wel een tijdje en als je elke dag diazepam gebruikt moet je dat ook afbouwen. 5mg minder per 3 of 4 dagen is een prima afbouw schema. Het beste is wel om dit met je huisarts te bespreken. Probeer na het afbouwen een arts te vinden die je baclofen wilt voorschrijven. Dit gaat je cravings, angst en onzekerheid wegnemen die horen bij de langdurige afkick van GHB. De relatiteit is namelijk dat er geen andere drug is waar mensen vaker terugvallen dan GHB. Dit alles is allemaal gebaseerd op m'n eigen ervaringen. Zorg gewoon dat je ten alle tijden terecht kan bij 'n arts als er iets echt niet goed gaat. Aanhoudende hoge bloeddruk, delier, stuiptrekkingen etc. Neem dan gewoon weer je oude dosis GHB en meld je alsnog aan bij een verslavingsinstelling. Hoop dat ik het hierbij een beetje duidelijk heb beschreven! PM als je meer wilt weten! Raver. Klik om te vergroten..."
"Kun je me alsjeblieft meer info geven. Ik begin morgen met het afbouwen. Thuis met mijn stiefvader. Ik doe 7 ml per 2 uur. Vrienden hebben gezegd afbouwen vanaf 1/10de. dus eigenlijk de tafel van 7. Morgen: donderdag 09:00 tot vrijdag 09:00 6.3ml daarna weer 24 uur 5.6 ml. Zo afbouwen. Is dit te doen?"
"Ik ben 3 maanden lang heel intensief bezig geweest met het gebruiken van ghb. Ik wilde al een langere tijd stoppen maar dit lukte mij niet. nu ben ik er helemaal klaar mee en het advies van een kliniek die ze hebben gegeven aan mij is afbouwen. Ik gebruikte altijd 7 elk 3 uur. Afbouwen met 1/10e van 7. dinsdag 08:00 tot woensdag 09:00 6.3 Woensdag 09:00 tot donderdag 5.6 en zo door. Na 10 dagen kom je op de 0 en mag ik diazepam nemen. Zondag was voor mij de druppel, kon niet langer dan een uur slapen en ik was die zaterdag ervoor in slaap gevallen en schrok heel erg wakker, zwarte aderen, hele erge hartkloppingen, niet lopen enz. mijn stiefvader wilt me helpen met afbouwen alleen ik wil gewoon zo graag kunnen slapen. Hebben jullie enig idee wat ik zou kunnen innemen om gewoon te kunnen slapen? Is er ook nog een andere mogelijkheid om er sneller vanaf te komen. Gelijk stoppen in een keer durf ik niet. Maar ben bang dat als mijn lichaam 4 uur geen g binnenkrijgt, wat dus laatst gebeurde ik dood neerval. Is het denken jullie mogelijk om de doses van de ghb te verminderen in combinatie met diazepam?? Ik zit al maanden te lezen om af te kicken maar ik ben zo bang voor alles. Dit is wel een veilige manier maar ik wil ook gewoon kunnen slapen alleen ben ik weer bang dat als ik dan 5 uur niet neem hele erge ontwenningsverschijnselen komen. misschien een idee met overdag? Zodat als ik het aanvoel dit kan doen met een beetje ghb? Kan iemand me alsjeblieft helpen"
"Jumping Jack zei: Hey man ik snap je. Je komt hier omdat je informatie wilt en je geeft aan dat je het niet via een arts gaat doen. Wat je rede ook is dat gaat in principe niemand wat aan, ik snap dat het gewoon irritant is dat mensen daar dan over gaan zeuren en niet informatie verstrekken. Want je gaat het toch wel doen hoe jij het wilt dus beter blijft zo een topic informatief. Dus hoe is het nu? Nog wat informatie nodig? Ghb afkick stelt dus weinig voor en de oplossingen zijn makkelijk. Ik gebruik zwaar en stop elke keer 6 weken en dan weer zwaar gebruik. Ik heb nooit meer een afkick gehad het zijn vaak hele simpele dingen wat je moet doen en de verslaving is zelfs een makkelijke om van af te komen. **Edit: lees nu pas dat je het al had gedaan ik was afgehaakt met verder lezen na de discussie over dat je naar een arts moet de hele tijd. Maar goed gedaan. Klik om te vergroten... Kun je mij wat info sturen. Ik sta nu op een wachtlijst van 6 weken. Dit betekent dus nog 6 weken ghb innemen? Mijn huisarts werkt niet mee... wat zijn de manieren"
"3 maanden heel erg intens verslaafd geweest aan ghb. Ik heb het mijn stiefvader verteld in vertrouwen. Hij heeft bloeddruk meter gekocht, hebben jellinek gebeld en die kwam uit op afbouwen. Dus vanaf 7 1/10 deel over de hele dag en nacht door. Volgende dag weer.. tafel van 7. Is dit te doen? kan ik als ik bij 2 ml zit combineeen met slaapmiddel?"