Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb ook regelmatig dromen gehad waarin mijn tanden uit mijn mond vielen en ik ze wanhopig terug wilde plaatsen. Dit soort dromen hebben absoluut een betekenis. Op het onderstaande forum spreken mensen erover. Zo word hier aangegeven dat bij deze specifieke droom een verandering in je leven gaat plaats vinden of heeft plaats gevonden. Een beslissing die je hebt gemaakt, of gaat maken. Zover ik heb begrepen is het in de meeste gevallen positief. Het heeft iets te maken met hoe je geboren bent "zonder tanden" het begin van je leven, een nieuwe start. Net zoals bijvoorbeeld een belangrijke beslissing die je hebt gemaakt die je leven doet veranderen. De nieuwe start? Get it http://www.droominfo.nl/phorum/read.php?1,8855"
"Hallo forumleden, Inmiddels ben ik alweer 8 jaar verslaafd aan cannabis. Mijn verslaving begon onschuldig toen ik een jaar of 19-20 was. Ik verhuisde van een beschermde omgeving bij mijn ouders in een dorp naar de stad. Dit voor studie en werk. Ik mag trouwens sinds 30 december 2013 zeggen dat ik ben gestopt met mijn cannabis gebruik. Al ben ik nog wel voorzichtig met het roepen dat ik ben gestopt. In het verleden heb ik dit al tientallen keren geroepen. Ik wil bekende in mijn omgeving niet nog eens teleurstellen, al doe ik het natuurlijk voor mezelf. Maar goed, mensen die in het zelfde schuitje zitten of hebben gezeten snappen dit waarschijnlijk wel. De reden dat ik ben gestopt is omdat ik de laatste weken behoorlijk met mijn ziel onder m'n armen loop. Ik voelde me niet meer gelukkig, en had totaal geen zin het leven. Niet dat ik van plan was rare stappen te ondernemen, dit is totaal niet aan de orde. Maar gelukkig was ik niet. 3 Weken geleden heb ik mezelf 1,5 week thuis opgesloten. Enorm veel geblowd en nagedacht. En kwam tot de conclusie dat ik geen voldoening meer vond in het roken van een jointje. Het maakte mij toch op een bepaalde manier gelukkig en voldaan. Maar omdat ik er de laatste tijd geen voldoening meer uit haalde, en mezelf niet gelukkig voelde heb ik besloten ermee te stoppen. Ik dacht bij mezelf "wat heeft het nog voor zin om te blowen als ik er geen voldoening en geluk in kan vinden". Een goed moment om er een punt achter te zetten. Nu inmiddels 7 dagen gestopt, en kan zeggen dat ik nog steeds 200% achter mijn beslissing sta. Heb absoluut geen behoefte in het roken van een joint, al gaan mijn sigaretten wel met treinvaart de asbak in Ik rookte tijdens mijn verslaving 5-6gr hasj in de week. Zoals ik al zei is de behoefte er gelukkig niet maar wordt ik wel geconfronteerd met de ontwenningsverschijnselen. De koude/warme rillingen, zweterige handen en voeten, chaotische gedachten. Een uur geleden had ik al een heel verhaal in dit invoerveld staan. Ik had de grootste moeite iets fatsoenlijks weg te tikken door de verstrooide gedachten. Helaas ben ik deze tekst kwijtgeraakt door het automatische uitlogsysteem van deze site. Deze keer maar niet op voorbeeld drukken na een uur inactiviteit Over ontwenningsverschijnselen gesproken. Gisteren ben ik met wat familie de stad in geweest om een drankje te doen omdat ik jarig was. Behoorlijk wat baco's en biertjes gedronken, na een aantal rondes was ik redelijk aangeschoten. Toch kwam dat ongelukkige gevoel weer naar boven, ik kon niet genieten van de aangeschoten roes die ik normaal wel heb. Normaal ben ik liefdevol en gelukkig persoon, maar dit had ik gisteren niet. Ik twijfelde aan mezelf, gaat het wel goed met me? Ik hoop toch wel dat dit nadat ik daadwerkelijk volledig ben afgekickt en geen verschijnselen meer heb hier vanaf ben. Wellicht dat hier iemand is die mij dit kan bevestigen? 4 Jaar geleden ben ik al eens een maand of 6 gestopt met blowen. Ik heb dit toen met behulp van een Life Style Training gedaan die ik heb gevolgd via Novadic Kentron. Dit waren wekelijkse bijeenkomsten met lotgenoten. Dit heeft mij toen zeer goed geholpen. Echter had ik toen niet het besef wat een langdurige verslaving met je geest kan doen. Ik ben nog nooit met het ongelukkige gevoel geconfronteerd zoals afgelopen weken. Ik ben hier dan ook enorm van geschrokken, iets wast ik absoluut niet wil. Ik walg echt bij de gedachten dat ik 8 jaar lang verslaafd ben geweest aan cannabis. Spijt dat ik deze tijd amper kan herinneren, en naar mijn idee niet heb gebruikt om geluk te vinden in mijn leven. De gedachten dat ik over een aantal maanden kan zeggen dat ik echt van de cannabis af ben geeft mij gelukkig wel een euphorisch gevoel. Haast vergelijkbaar aan de dag dat je nieuwe leasewagen wordt bezorgd oid. In ieder geval op naar een betere toekomst!"
"Bedankt voor het delen van jouw verhaal. Het geeft mij weer wat extra moed! Ik ben nu 29 jaar en blow inmiddels +/- 8 jaar. Het nieuwe jaar is vers en de goede voornemens zijn bepaald. Ik heb nu 2 dagen niet geblowd. Al is het niet zo dat ik de jaarwisseling gebruik om te stoppen met mijn verslaving. De afgelopen 2 weken heb ik vakantie gehad, die ik eigenlijk zwaar K*T ervaren heb. Vooral omdat ik mezelf 2 weken lang heb geconfronteerd met hoe mijn leven er momenteel uitziet: werken, eten, blowen, gamen, slapen. Voorheen heb ik hier altijd voldoening uit kunnen halen, maar het lijkt er op dat dit niet meer lukt. Ik voel me niet meer gelukkig. Ik ben nog nooit depressief geweest oid zou ook niet weten hoe dit voelt, maar ik geloof dat ik toch redelijk tegen een depressie aanzit. Het voelt in ieder geval niet goed. En ben dan ook behoorlijk klaar met het blowen en alles wat daarbij komt kijken. Een goed moment om te stoppen, ik wil het ook graag. Gelukkig heb ik de afgelopen dagen nog geen moment gehad dat ik een joint wilde roken. Dit zal waarschijnlijk komen door de activiteiten van de afgelopen dagen. Laat ik het zo zeggen, er is voldoende alcohol gedronken rondom O&N die deze verslaving even aan de kant heeft gezet. Jammer genoeg wordt ik al wel geconfronteerd met ontwenningsverschijnselen. Het niet goed kunnen slapen, extreem realistische dromen en zwetend wakker worden. In ieder geval bedankt. Ik hoop dat ik hetzelfde over een jaar kan vertellen"
"Hey Delay, Bedankt voor je comment. Ik kan nog steeds zeggen dat ik ben gestopt! Echt maf is dat ik er tot op heden niet een keer aan heb gedacht een joint te kopen oid. Dus tot nu toe gaat alles nog prima en heb ik geen afkickverschijnselen meer. Ook dat down gevoel is vertrokken, het zal er allemaal wel bij hebben gehoord . Daarnaast werkt sociaal contact het beste tegen dit gevoel. Je moet er in 't begin er in ieder geval voor zorgen dat je lekker onder de mensen bent, werkt het beste . Iedereen nog veel succes met het stoppen van hun verslavingen Greets MP!"
"dafalganMan zei: lucide dromen = je bewust zijn dat je droomt, in je droom. hoe "getrainder " je hierin word, hoe sterker je je droom naar wens kunt beïnvloeden. Klik om te vergroten... Ik ben recent gestopt met blowen, na 8 jaar amper bewust te hebben gedroomd maak ik ze weer mee. En niet zomaar, zelfs als ik wakker word duurt het even voordat ik besef dat ik daadwerkelijk wakker ben en niet meer droom. Het zijn vaak ook nachtmerries ipv. leuke dromen. Nu vraag ik me eigenlijk af hoe je deze dromen kan trainen. Want als je deze dromen kan trainen en kan beïnvloeden zou het dus ook mogelijk moeten zijn een andere draai aan de droom te geven. Ik wil wel eens zo'n mega realistische droom hebben maar dan over een prettig onderwerp. If you know what i mean"