Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Nog een tip voor mensen die ze laten drogen: Leg ze met een krantje er tussen ongeveer 2 dagen op het toetsenbord van je laptop als je die hebt. Er stijgt daarboven vaak een constante flow aan warme lucht op. En je hoeft je verwarming niet perse een dag aan te laten staan. Dat is in de zomer ook wel een voordeel. Ik had trouwens een kweekset van mushmush. Na 7 dagen kwamen de eerst pins en in de volgende 7 dagen zijn ze uitgegroeid. Ze werken prima"
"Het drogen gaat veel makkelijker dan ik dacht. Na mijn eerste oogst had ik ze nog tussen 2 lagen keukenpapier op m'n pc gelegd zodat er constant warme, droge lucht langs opstijgt. Dat werkte al prima en na twee dagen waren ze droog. Nu bij m'n 3e oogst heb ik ze gewoon op 1 vel keukenrol voor het open raam gelegd. 1,5 dag nu en kurkdroog. Maar het is nu natuurlijk ook wel heel warm weer Zullen zien of er nog een 4e oogst in zit. De grond is al behoorlijk opgebruikt maar het begint al weer goed te schimmelen aan het oppervlak. Na de tentamens maar eens uittesten met wat vruchtensap, kijken of ze dan een beetje binnen te houden zijn. (heb ik nogal moeite mee )"