Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaddo kweekset

paddo kweekset

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
Dr.ZoidbergLid
01-01-2024, 00:00
#1
hmm ok , en als ik de paddo's wil laten drogen weet iemand hoe ik dit het best doe ? :)
D
Dr.ZoidbergLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb deze kweekset via azarius besteld :
http://www.azarius.net/smartshop/shroom ... _cubensis/
Er staat praktisch geen informatie op over hoe je er padoo's kan uit kan laten groeien...
kan iemand hier meer over zeggen , alvast bedankt.
G
Gabber39Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zal een handleiding bijzitten, wacht eventjes rustig af :)
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dr.Zoidberg zei:
hmm ok , en als ik de paddo's wil laten drogen weet iemand hoe ik dit het best doe ? :)
Klik om te vergroten...

Je kan ze gewoon 24u op een krantenpapier ofzo leggen in een schuif (liefst in een redelijk warme kamer, een veranda of zolder ofzo lijkt me ideaal.
Ga enkele keren per dag een kijkje nemen om te zien hoe ze drogen, en ze wat te draaien af en toe.
Na 24u zouden ze droog moeten zijn, zoniet laat je ze gewoon wat langer liggen.
Je kan er ook een ventilator opzetten om het proces wat te versnellen, of voor een stroom warme lucht in de buurt zorgen.

Ik heb ook gehoord dat je ze in de oven kan drogen op lage temperatuur (hetelucht, 30-35°C, 2-6u lang), maar dat vond ik zelf iets te riskant.

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je niet boven de 40°C gaat, dan breekt de psilocine namelijk af..

Na het drogen gewoon in een ziploc zakje stoppen en luchtdroog houden, zijn ze normaal een half jaartje houdbaar :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
cuber3 zei:
Dr.Zoidberg zei:
hmm ok , en als ik de paddo's wil laten drogen weet iemand hoe ik dit het best doe ? :)
Klik om te vergroten...

Je kan ze gewoon 24u op een krantenpapier ofzo leggen in een schuif (liefst in een redelijk warme kamer, een veranda of zolder ofzo lijkt me ideaal.
Ga enkele keren per dag een kijkje nemen om te zien hoe ze drogen, en ze wat te draaien af en toe.
Na 24u zouden ze droog moeten zijn, zoniet laat je ze gewoon wat langer liggen.
Je kan er ook een ventilator opzetten om het proces wat te versnellen, of voor een stroom warme lucht in de buurt zorgen.

Ik heb ook gehoord dat je ze in de oven kan drogen op lage temperatuur (hetelucht, 30-35°C, 2-6u lang), maar dat vond ik zelf iets te riskant.

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je niet boven de 40°C gaat, dan breekt de psilocine namelijk af..

Na het drogen gewoon in een ziploc zakje stoppen en luchtdroog houden, zijn ze normaal een half jaartje houdbaar :)
Klik om te vergroten...

Zoals hij zegt, en ze zijn langer houdbaar ook. Ik heb nog op een portie getript die ik 8maand geleden geoogst heb.
D
Dr.ZoidbergLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor de reacties , heb de kweekset juist ontvangen. Maar er zit dus geen handleiding bij ?! Kan iemand mij uitleggen hoe ik er paddo's uit kan laten groeien ? :P
G
Gabber39Lid
01-01-2024, 00:00
#7
He, laat eens zien welke je heb besteld dan? Linkje ofzo?

Normaal gesproken moet je de bak 12 uur floaten, dus tot het randje vol met water zetten, boel afgieten, en de zak eromheen! Ongeveer 2 weken wachten en je hebt ze.
D
Dr.ZoidbergLid
01-01-2024, 00:00
#8
Michel1989 zei:
He, laat eens zien welke je heb besteld dan? Linkje ofzo?

Normaal gesproken moet je de bak 12 uur floaten, dus tot het randje vol met water zetten, boel afgieten, en de zak eromheen! Ongeveer 2 weken wachten en je hebt ze.
Klik om te vergroten...
http://www.azarius.net/smartshop/shroom ... _cubensis/
Ok heb het bakje nu vol water gedaan en in de koelkast gezet. Morgen haal ik hem eruit en steek ik hem in de zak , hopelijk komen er dan na 2 weken paddo's tevoorschijn :P
D
Dr.ZoidbergLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn hond heeft het bakje op de grond laten vallen... Er is een klein beetje zand uit dat erin zat , kan dit veel kwaad ? Ik heb de zak maar op een hogere plek gezet en gewoon dicht gelaten. Ik hoop dat dit niet zo erg is.. anders ben ik 45 euro kwijt :P
D
Dr.ZoidbergLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dr.Zoidberg zei:
Mijn hond heeft het bakje op de grond laten vallen... Er is een klein beetje zand uit dat erin zat , kan dit veel kwaad ? Ik heb de zak maar op een hogere plek gezet en gewoon dicht gelaten. Ik hoop dat dit niet zo erg is.. anders ben ik 45 euro kwijt :P
Klik om te vergroten...
Iemand die dit weet ?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dr.Zoidberg zei:
Dr.Zoidberg zei:
Mijn hond heeft het bakje op de grond laten vallen... Er is een klein beetje zand uit dat erin zat , kan dit veel kwaad ? Ik heb de zak maar op een hogere plek gezet en gewoon dicht gelaten. Ik hoop dat dit niet zo erg is.. anders ben ik 45 euro kwijt :P
Klik om te vergroten...
Iemand die dit weet ?
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat dit problemen zal geven... Gewoon laten staan and time will tell.
M
M299Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nog een tip voor mensen die ze laten drogen: Leg ze met een krantje er tussen ongeveer 2 dagen op het toetsenbord van je laptop als je die hebt. Er stijgt daarboven vaak een constante flow aan warme lucht op. En je hoeft je verwarming niet perse een dag aan te laten staan. Dat is in de zomer ook wel een voordeel.

Ik had trouwens een kweekset van mushmush. Na 7 dagen kwamen de eerst pins en in de volgende 7 dagen zijn ze uitgegroeid. Ze werken prima :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."