"De Zandman zei:
Ik heb ook een maagverkleining achter de rug, en ben ook verslaafd geweest aan oxcycodon....
Maar wat ik verder lees, is verbijsterend. Jazeker.
Een arts, die dit advies geeft? Wat was dat voor een arts?
Iemand die bekend is met bariatrische operaties?
En dan het verhaal van : ik krijg de helft mee, en mijn vrienden de rest?
Dit kan, en mag in geen geval!
Als die vrienden dit opiaat alleen al bij zich hebben, zonder hiervoor een uitdrukkelijke machtiging en "schengenverklaring" bij zich hebben, dan zijn zij in overtreding van de Opiumwet. En wel lijst 1. Daar moet je niet licht over denken...
En dan nog weggaan op reis zonder de zekerheid dat je idd de rest zult krijgen, wie doet er nou zoiets??!
"Ze zouden dit meenemen" dit is in mijn ogen ronduit de duivel tarten!
Al helemaal met de genoemde hoge dosering?!
Als dit misloopt en je krijgt de rest niet dan kan ik je voorspellen dat je een aap gaat zien n..uken op glad ijs zonder schaatsen!
Zoiets is zelfs levensgevaarlijk...
Denk eerst eens goed na over wat je van plan bent.. als dit al de waarheid is.
Klopt dat van die arts dan is er m.i. een klacht over de handelwijze van deze medicus op zijn plaats, want dit is kolder, wat hij zegt...
"Een vreemde apotheek, dat is moeilijker"...hoezo?
Als jij een recept hebt, dan krijg jij jouw medicatie gewoon uitgereikt!
Dan nog één puntje, met een maagverkleining is een tablet veeeeel minder goed qua werking, dan een capsule.
De reden is dit.
Jouw maagje en je dunne darm, alwaar jouw voedsel en medicatie opgenomen moet worden, is korter gemaakt. Door de " omleiding ".
Dus, de medicatie moet sneller worden opgenomen, dan voor de operatie.
Hoe gaat dit het beste?
Door de medicatie zo fijn ( poedervorm, dus) mogelijk in te nemen.
Dus een tablet is niet zo best, de medicatie is veel grover, dan dat deze in een capsule zit.
Iemand die jou adviseert, dat tabletten beter, dan capsules zouden zijn, daar geloof, en weet ik uit eigen ervaring geen flikker van. Nee.
Ik plaats deze uitvoerige reactie opdat anderen gewaarschuwd worden om uiterst precies met dit soort medicatie om te gaan en nóóit en te nimmer zonder medicatie in het buitenland te komen te zitten!
Als je echt stevig afhankelijk bent, dan loop je dat risico niet...
Voila. Ik hoop dat ik je iets wijzer heb kunnen maken. Doe met deze info, wat je goeddunkt.
De inhoud van dat eerste bericht, is haast ronduit stuitend te noemen..en heeft me geraakt.
Jazeker!
Klik om te vergroten...
Inmiddels sta ik voor een opname en heb ik al diverse stukjes van je gelezen. Daarbij kan ik alleen maar toegeven dat ik ook dom bezig geweest ben. En jij bent zo eerlijk om dit te benoemen dat heeft me aan t denken gezet. Veel acties van mij komen voort uit naïviteit. Omdat ik niet eerder met verslaving had te maken."