Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste mede recreatieve (athans dat hoop ik voor jullie) gebruikers, Aankomend weekend ga ik naar Awakenings. Normaal ben ik een die-hard xtc fan voor op dance-feestjes, het euforische gevoel en het space-gevoel maken de muziek en lasers natuurlijk 100x zo mooi. Maar.....met name de laatste tijd heb ik flink last van de dip de week(en) erna, ondanks dat ik helemaal niet zo veel neem en toch de hele trucendoos opentrek daarna (goed eten, vitamines l-tryptofaan). Nu kan ik het me de komende weken (ivm school) niet veroorloven om als een zoutzak die nergens zin in heeft rond te lopen, en daarom ben ik van plan om dit weekend het anders aan te pakken en eens ff lekker aan de baco te gaan, en als ik een beetje duf wordt van de alcohol een snuifje coke te nemen. drinken, snuiven, drinken, snuiven, etc. De alcohol zorgt voor de lekkere roes, en de coke zorgt ervoor dat ik niet in mekaar stort en lekker helder blijf. Voor de verslaving ben ik absoluut niet bang, ik ben absoluut niet verslavingsgevoelig. Efin, mijn vragen aan jullie; - is dit een goed idee? - hoef ik met deze combi niet bang te zijn voor een hele week neerslachtigheid die ik met xtc heb?kijk een dagje brak van de sos maakt niet uit, maar niet zo'n langdradige brakheid.... - kan je nog wel een beetje slapen van sos, of lig ik zoals met xtc met hartslag 100 in m'n bed? - hoeveel gram zou ik nodig hebben? een grammetje zal wel genoeg zijn toch? alvast bedankt"
"Psilo zei: Maar het lege depri-gevoel (afgewisseld met mooie momenten=labiel) na een goede dosis xtc kan ik bij mezelf echt niet plaatsen in de context van gedrag of cognitie. Het is er gewoon, vaak zelfs zonder dat ik kan benoemen wat een oorzaak (buiten de xtc) zou kunnen zijn. Ik kan dan leeg en somber zijn met schuldgevoelens (maar tegen wie of wat is me dan ook niet duidelijk) Het is dan ook wel weer snel de volgende dag weer over. Klik om te vergroten... true. uiteraard kunnen persoonlijke issues een trigger zijn voor het neerslachtige gevoel, maar ik met zekerheid zeggen (o.a uit eigen ervaring) dat de down na xtc niet synoniem hoeft te staan aan de mate van persoonlijke problemen die je in die periode hebt. Voorbeeld; - een enkele keer heb ik goed gespaced op een feestje, en verwonder ik me over het feit dat ik slechts dinsdag een klein dipje heb en de rest van de week weer lach. - andere keren doe ik redelijk rustig aan qua gebruik en heb ik toch een hele week neerslachtige gevoelens. Soms zonder duidelijke reden, soms zoek ik een reden uit waar ik me normaal niet druk om maak. Ik ben echt van mening dat de neerslachtigheid zeker niet altijd "tussen de oren zit", athans, niet bij iedereen."
"bedankt voor de reply's mensen. ik houd jullie wel ff op de hoogte hoe ik het ervaren heb. de high's en de low's. nou ff aan de studie en zatefdag pardy hardy!"