Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heb 8 jaar terug voor het laatst coke gebruikt. Moest toen echt stoppen omdat het gebruik flink uit de hand liep (dagelijks). Ben nooit een drinker geweest maar ging door de coke onvoorstelbare hoeveelheden drinken. Snoof nooit zonder te drinken en op den duur dronk ik ook nooit meer zonder te snuiven. Poogde eerst met de coke te stoppen maar wel (gezellig) te blijven drinken. Dit ging dus niet... Na 2 glazen moest en zou ik een lijntje hebben. Desnoods ging ik er midden in de nacht voor naar het andere eind van de stad. Ben toen ook totaal met drinken gestopt. Dat hielp. Heb de aflopen 8 jaar hooguit 2-3x per jaar gedronken en nooit meer dan 1-2 glazen. Nu heb ik me na al die tijd weer een stuk in kraag gedronken en heb weer vreselijk zin in een lijntje... Die heerlijke opwinding dat je weet dat die warme roes van de alcohol zometeen samenkomt met die heldere scherpte van de coke. Dat is de reden waarom je al die glazen hebt gedronken... Je schuifelt naar het toilet legt je snuifdoos neer en...:"Oh Joy!" Is het mijn lot deze zaligheid te kennen en zal een glas alcohol (of twee..) voortaan altijd naar "meer" smaken? Of kan ik ooit weer alcohol drinken zonder dt als opmaat te zien naar 2 dikke lijnen (en meer lijnen, en meer alcohol, en meer lijnen, en meer alcihol en meer....) Graag jullie ervaringen."
"Ben een kind van Nederlanders maar heb mijn jeugd in Colombia doorgebracht. Als ik zeg dat ik in Medellin woorde en Escobar een huis vlak bij het onze had, krig ik al snel de reacties "Na de maaltijd komt daar zeker de pot coke op tafel?" en "Het is daar vast spotgoedkoop?". De enige keer dat ik drugs zag, buiten de beelden op het jounaal van soldaten die pakken poeder met benzine overgoten en in de hens stakenen, was toen mijn vriendjes me een por gaven en wezen naar het bushokje vlak bij huis: "He kijk, daar zit iemand "basuca" te roken!" Basuca, dat wist ik inmiddel al, was de "poor man's drug": als je van coca blaadjes coke maakte hield je een drapje over waar sommige sloebers zich leip aan rookten. Snoven de Colombianen zelf eigenlijk wel? Of "haalden zij hun neus op" ( ) voor dat goedje waar de "gringo's" zich de vernieling mee in hielpen? Ik was een kind en ik weet het niet. Wie is hier in Colombia geweest (de toerst, de missionaris, de ontwikkeingswerker, de drugshandelaar...) en kan mijn zijn/haar ervaringen mbt het cocaine gebruik van de Colombianen uit eerste hand vertellen?"