Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen coke meer = geen alcohol meer ?

Geen coke meer = geen alcohol meer ?

6 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#1
das gewoon de verslaving die voor, zeg maar, zo goed als altijd in je koppie gaat blijven zitten... vraag maar aan je huisdokter
L
LivingstoneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb 8 jaar terug voor het laatst coke gebruikt. Moest toen echt stoppen omdat het gebruik flink uit de hand liep (dagelijks).

Ben nooit een drinker geweest maar ging door de coke onvoorstelbare hoeveelheden drinken. Snoof nooit zonder te drinken en op den duur dronk ik ook nooit meer zonder te snuiven.

Poogde eerst met de coke te stoppen maar wel (gezellig) te blijven drinken. Dit ging dus niet... Na 2 glazen moest en zou ik een lijntje hebben. Desnoods ging ik er midden in de nacht voor naar het andere eind van de stad.

Ben toen ook totaal met drinken gestopt. Dat hielp. Heb de aflopen 8 jaar hooguit 2-3x per jaar gedronken en nooit meer dan 1-2 glazen.

Nu heb ik me na al die tijd weer een stuk in kraag gedronken en heb weer vreselijk zin in een lijntje...

Die heerlijke opwinding dat je weet dat die warme roes van de alcohol zometeen samenkomt met die heldere scherpte van de coke. Dat is de reden waarom je al die glazen hebt gedronken... Je schuifelt naar het toilet legt je snuifdoos neer en...:"Oh Joy!"

Is het mijn lot deze zaligheid te kennen en zal een glas alcohol (of twee..) voortaan altijd naar "meer" smaken? Of kan ik ooit weer alcohol drinken zonder dt als opmaat te zien naar 2 dikke lijnen (en meer lijnen, en meer alcohol, en meer lijnen, en meer alcihol en meer....)

Graag jullie ervaringen.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alcohol en cocaïne

De combinatie van alcohol en cocaïne vormt in je bloed de stof coca-ethyleen. De werking van coca-ethyleen is vergelijkbaar met die van cocaïne.
Deze stof is een extra belasting voor hart- en bloedvaten en de lever. Omdat cocaïne je wakkerder en fitter laat voelen kun je veel meer drinken als je gesnoven hebt. De kater de dag daarna is echter wel ontzettend groot, omdat je meer gedronken hebt dan dat je normaal zou kunnen. Als je alcohol en cocaïne vaak gelijktijdig gebruikt kan het ook moelijker zijn om met cocaïne te stoppen. Op het moment dat je een paar drankjes op hebt kan er een ontzettend sterke drang naar coke ontstaan.
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Oftewel blijf van de alcohol af. :openmouth:
H
HorineesLid
01-01-2024, 00:00
#5
]-[IG]-[ zei:
Oftewel blijf van de alcohol af. :openmouth:
Klik om te vergroten...
EN van de coke :P
N
Natural_MysticLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het blijft gevaarlijk, omdat door alcohol je meer schijt hebt aan alles. Mijn broer, die bij een instantie loopt vanwege zijn 'drank'-probleem wat leidde naar cocainegebruik is afgeraden om nog ooit een druppel alcohol aan te raken. Een terugval gebeurt namelijk met alcohol veel sneller. Hij drinkt nog af en toe wel alcohol, maar hoe het verder met hem gaat nu...geen idee eigenlijk.
d
dopetesterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit klinkt wel superherkenbaar.

Ik denk inderdaad dat je zal moeten leren leven met het feit dat ,als je wat alcohol drinkt je automatisch zin krijgt in een lijntje.

Dit is bij mij ook het geval.

Ben nu 2.5 jaar gestopt met roken en niet van plan om er nog weer mee te beginnen. Ik heb aanvaard dat het leven met roken aangenamer is,maar wel schadelijk + nog enkele nadelen,dus heb ik die keuze gemaakt om te stoppen.

Ben nog niet gestopt met coke,maar weet wel dat dit moet gebeuren.

Waarschijnlijk wel moeilijker dan te stoppen met roken,maar toch een beetje vergelijkbaar ,in het aanvaarden van : tis genoeg geweest.

En dan je proberen vasthouden aan de dingen waarom of voorwie je stopt;telkens je zin krijgt.

Zo,hopelijk heb je hier wat aan!

Grtz...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."