Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet coke gebruik van de Colombianen

Het coke gebruik van de Colombianen

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
x
xcrementLid
01-01-2024, 00:00
#1
snap niet waarom dat altijd zo agressief moet gebeuren. Van mij mag hij de hele dag doorsnuive
L
LivingstoneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben een kind van Nederlanders maar heb mijn jeugd in Colombia doorgebracht.
Als ik zeg dat ik in Medellin woorde en Escobar een huis vlak bij het onze had, krig ik al snel de reacties "Na de maaltijd komt daar zeker de pot coke op tafel?" en "Het is daar vast spotgoedkoop?".

De enige keer dat ik drugs zag, buiten de beelden op het jounaal van soldaten die pakken poeder met benzine overgoten en in de hens stakenen, was toen mijn vriendjes me een por gaven en wezen naar het bushokje vlak bij huis: "He kijk, daar zit iemand "basuca" te roken!"
Basuca, dat wist ik inmiddel al, was de "poor man's drug": als je van coca blaadjes coke maakte hield je een drapje over waar sommige sloebers zich leip aan rookten.

Snoven de Colombianen zelf eigenlijk wel? Of "haalden zij hun neus op" ( :grin: ) voor dat goedje waar de "gringo's" zich de vernieling mee in hielpen? Ik was een kind en ik weet het niet.

Wie is hier in Colombia geweest (de toerst, de missionaris, de ontwikkeingswerker, de drugshandelaar...) en kan mijn zijn/haar ervaringen mbt het cocaine gebruik van de Colombianen uit eerste hand vertellen?
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#3
het enigste wat ik zeker weet is dat als je het daar koopt heel zuiver is en spotgoedkoop.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij word er onder de inheemsen sowieso bijna niet gesnoven, die kauwen vooral op de bladeren omdat ze dat al eeuwenlang doen.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#5
zommes zei:
Volgens mij word er onder de inheemsen sowieso bijna niet gesnoven, die kauwen vooral op de bladeren omdat ze dat al eeuwenlang doen.
Klik om te vergroten...
idd
velen die daar sos produceren zijn arme boeren die centen willen bij verdienen door aan dikke dealers en guerillia(als je het zo schrijft)strijders te verkopen!!!
een kilo coca pasta kost in colombia ook maar 800 tot 1000 dollars!!!
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb eens een filmpje gezien op google video over coke-productie en die arbeider/producent zei dat het kartel hem zou neerschieten als hij zelf aan de coke zou zitten.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
xcrement zei:
snap niet waarom dat altijd zo agressief moet gebeuren. Van mij mag hij de hele dag doorsnuive
Klik om te vergroten...

Is niet zo goed voor business. En als je niet in een rechtstaat woont moet je meestal terreur/geweld gebruiken om te zorgen dat mensen naar je luisteren.
B
Big MoLid
01-01-2024, 00:00
#8
In Columbia is het op Coke gebied denk ik wat rustiger geworden de laatste jaren, een kennisje van mij woont in Santa Marta, tuurlijk is er op een of andere manier wel aan spul te komen maar echt veel wordt er niet gesnoven , althans zo ziet het er uit, in Chile en Peru daarentegen is het gebruik (als ik een Peruaanse vrind van mij moet geloven) onder de lokale bevolking aanzienlijk groter, kijk mensen die openlijk een hakkie nemen is in principe niet aan de orde dus het is moeilijk in te schatten hoe het er daadwerkelijk voor staat.
B
Big MoLid
01-01-2024, 00:00
#9
In Columbia is het op Coke gebied denk ik wat rustiger geworden de laatste jaren, een kennisje van mij woont in Santa Marta, tuurlijk is er op een of andere manier wel aan spul te komen maar echt veel wordt er niet gesnoven , althans zo ziet het er uit, in Chile en Peru daarentegen is het gebruik (als ik een Peruaanse vrind van mij moet geloven) onder de lokale bevolking aanzienlijk groter, kijk mensen die openlijk een hakkie nemen is in principe niet aan de orde dus het is zowieso moeilijk in te schatten hoe het er daadwerkelijk voor staat.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#10
in colombia is zeker niet iedereen een junk als die coke gebruiken , cocabladjes roken hoort in de cultuur van indianen die het voor ritueele doeleinden gebruikte voor de jezus al deden ze het zeker wel ik ben

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."