Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeeft bijnemen nut?

Heeft bijnemen nut?

13 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SkyLimitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Super bedankt voor de moeite, voelt wat fijner. Ik heb nu bijna 12 uur geen speed op en vanavond komt een vriendin die heeft vrij genomen dus een beetje geruststelling heb het gevoel dat ik iedereen tot last ben die langs komt en dan pas de paniek toeslaat omdat ik me groot hou.
Iig heel erg bedankt vast.
L
LimbodansLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey allemaal!

Ik ben nog een noob-speedgebruiker. Heb pas 2 keer gebruikt en alle 2 de keren was de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven. Slechts 25% amfetamine (bleek achteraf, rest van het zakje meteen de prullenbak in gegooid)

Ik moest beide keren dat ik jet gebruikte bijnemen, ik neem aan vanwege de baggerkwaliteit. Nu ik wel goeie pep heb gevonden (72%) en binnenkort weleens een echte peprush wil ervaren, vroeg ik me af of ik wel met puntjes moet beginnen zoals ik de vorige 2 keer ook gedaan heb, of dat het beter is een (klein) lijntje te nemen zodat ik meteen een goede dosis heb. Ik vraag dit aangezien ik heel vaak hoor dat speed bijnemen geen zin heeft. Het zou de "trip" alleen verlengen, maar niet versterken...

Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat zouden jullie me adviseren?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Begindosis is bij veel drugs uiterst belangrijk, net zoals bijnemen bij veel drugs weinig toevoegd (o.a. XTC en Paddo's)

Maar bij speed dus niet. Met een klein beetje beginnen en dan steeds wat bijpakken tot je op het effect zit wat je wil hebben is geen enkel probleem. Je kan bijpakken hoe veel je wil, desnoods tot het moment dat je al 4 dagen wakker bent en ze ziet vliegen terwijl je constant omkijkt om te zien wie je toch aan het stalken is. Maar zo ver zou ik niet gaan als ik jou was. :tongueout:
L
LimbodansLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
Begindosis is bij veel drugs uiterst belangrijk, net zoals bijnemen bij veel drugs weinig toevoegd (o.a. XTC en Paddo's)

Maar bij speed dus niet. Met een klein beetje beginnen en dan steeds wat bijpakken tot je op het effect zit wat je wil hebben is geen enkel probleem. Je kan bijpakken hoe veel je wil, desnoods tot het moment dat je al 4 dagen wakker bent en ze ziet vliegen terwijl je constant omkijkt om te zien wie je toch aan het stalken is. Maar zo ver zou ik niet gaan als ik jou was. :tongueout:
Klik om te vergroten...
Thanks man! Ik dacht zelf ook al dat het zo werkte, maar hoorde de laatste tijd tochveel mensen die zeiden dat bijpakken alleen verlengend werkt.. afijn, we gaan het zien de volgende keer!

Enne... 4 daagjes wakker lijkt me toch wat veel van het goede ja:tearsofjoy:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, ik was een beetje sarcastisch daar met die 4 dagen, maar het komt voor.

Speed is een leuke drug met veel mogelijkheden, maar weet wel dat het niet voor vaak zal zijn als je jezelf niet naar de kloten wil helpen. Van alle drugs is speed toch wel een van de grootste slopers bij veelvuldig gebruik. Zowel lichamelijk als geestelijk.
S
SkyLimitLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
Ja, ik was een beetje sarcastisch daar met die 4 dagen, maar het komt voor.

Speed is een leuke drug met veel mogelijkheden, maar weet wel dat het niet voor vaak zal zijn als je jezelf niet naar de kloten wil helpen. Van alle drugs is speed toch wel een van de grootste slopers bij veelvuldig gebruik. Zowel lichamelijk als geestelijk.
Klik om te vergroten...
Hoi,

Sorry dat ik je zomaar bericht maar weet me even geen raad qua wat ik nu moet verwachten en je komt me over als iemand met de juiste kennis als ik zo wat dingen van je lees. Ook weet ik niet hoe ik mijn berichtjes moet omzetten vanuit dit topic en heb ze met veel moeite erop gekregen. Veel info en snap dat je op afstand een moeilijke inschatting kan maken maar je zat al aardig goed toen je die jongen "ontmaskerde" die zegt vanaf januari bijna wakker te zijn, het klopte idd niet hoe hij het beschreef, al wil ik dit niet posten want tja, het zou maar waar zijn en dat wil ik niet op me hebbe.n. Hoop op een berichtje van je, heb er 1 gehad maar ghb is nu niet het main probleem. Wil er mee stoppen maar s&g samen gaat niet goed afkicken ineens.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
Begindosis is bij veel drugs uiterst belangrijk, net zoals bijnemen bij veel drugs weinig toevoegd (o.a. XTC en Paddo's)

Maar bij speed dus niet. Met een klein beetje beginnen en dan steeds wat bijpakken tot je op het effect zit wat je wil hebben is geen enkel probleem. Je kan bijpakken hoe veel je wil, desnoods tot het moment dat je al 4 dagen wakker bent en ze ziet vliegen terwijl je constant omkijkt om te zien wie je toch aan het stalken is. Maar zo ver zou ik niet gaan als ik jou was. :tongueout:
Klik om te vergroten...

Dit is zeker waar, althans, ik heb het vaak gelezen, maar ik persoonlijk merk bij speed toch wel een vrij snelle tolerantie. Als ik lage doseringen bijneem, zorgen die vooral dat de come down uitgesteld wordt. Als ik vier dagen wakker zou willen blijven (geen ambities daartoe... :tongueout:) zou ik echt wel serieus hoge doseringen moeten gaan bijnemen denk ik.

Je kunt bij speed makkelijk stapelen, maar moet dat wel snel doen. Als je een paar uur wacht is het (voor mij in ieder geval) te laat.

@SkyLimit: ik heb van jouw posts in dit topic een eigen topic gemaakt (zie pb), laat het me even weten indien je een andere titel wenst.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
SkyLimit zei:
Super bedankt voor de moeite, voelt wat fijner. Ik heb nu bijna 12 uur geen speed op en vanavond komt een vriendin die heeft vrij genomen dus een beetje geruststelling heb het gevoel dat ik iedereen tot last ben die langs komt en dan pas de paniek toeslaat omdat ik me groot hou.
Iig heel erg bedankt vast.
Klik om te vergroten...

Oké, goed om te horen dat je je beter voelt! En geen probleem. Vanaf nu dus wel graag updates plaatsen in je eigen topic, in plaats van in dit topic. :) Sterkte!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze olifant zei:
Als ik lage doseringen bijneem, zorgen die vooral dat de come down uitgesteld wordt. Als ik vier dagen wakker zou willen blijven (geen ambities daartoe... :tongueout:) zou ik echt wel serieus hoge doseringen moeten gaan bijnemen denk ik.
Klik om te vergroten...
Alhoewel lage doseringen bijnemen niet echt veel voor je high doen stellen die het slapen zeker wel uit hoor. Zelf ook wel eens ervaren, dacht na 1 nacht doorhalen nog een beetje te nemen om de middag mee uit te zingen en was vervolgens nog een hele nacht wakker. Het gevoel geeft nogal een vertekend beeld vind ik vaak.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Alhoewel lage doseringen bijnemen niet echt veel voor je high doen stellen die het slapen zeker wel uit hoor. Zelf ook wel eens ervaren, dacht na 1 nacht doorhalen nog een beetje te nemen om de middag mee uit te zingen en was vervolgens nog een hele nacht wakker. Het gevoel geeft nogal een vertekend beeld vind ik vaak.
Klik om te vergroten...

Ja dat bedoelde ik inderdaad, de high, niet het slapen. Ik slaap zelf 24 uur na speed vaak nog niet normaal, in tegenstelling tot de high blijven dat soort effecten erg lang hangen, niet altijd even wenselijk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze olifant zei:
Ja dat bedoelde ik inderdaad, de high, niet het slapen. Ik slaap zelf 24 uur na speed vaak nog niet normaal, in tegenstelling tot de high blijven dat soort effecten erg lang hangen, niet altijd even wenselijk.
Klik om te vergroten...
Ah ok, dan begreep ik je bericht verkeerd. Sorry.
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het beste is inderdaad (vind ik) om te beginnen met een mooie lijn van ongeveer 3 a 4 nakkies, afhankelijk van het effect bijnemen. En stel je bent zo stom geweest om doordeweeks te snuiven, terwijl je de volgende dag moet werken. Dan zou ik net voor werktijd nog ff een nakkie voor ieder neusgat nemen. Niet voor het leuke effect maar om toch te kunnen blijven functioneren gedurende de werkdag.

En ja tuurlijk voelt je rug als een knarsende deur, daar kom je niet onder uit zonder goede rust.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snelle peppie zei:
Het beste is inderdaad (vind ik) om te beginnen met een mooie lijn van ongeveer 3 a 4 nakkies, afhankelijk van het effect bijnemen. En stel je bent zo stom geweest om doordeweeks te snuiven, terwijl je de volgende dag moet werken. Dan zou ik net voor werktijd nog ff een nakkie voor ieder neusgat nemen. Niet voor het leuke effect maar om toch te kunnen blijven functioneren gedurende de werkdag.

En ja tuurlijk voelt je rug als een knarsende deur, daar kom je niet onder uit zonder goede rust.
Klik om te vergroten...

Ja dit kan opzich, maar het probleem hiermee is dat je dan vervolgens zo de heledag bij gaat pakken en die avond ook weer niet kan slapen. Hierdoor ben je de dag erna nog meer maar de kloten. Zo leert de ervaring helaas.
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Koffieboon zei:
Ja dit kan opzich, maar het probleem hiermee is dat je dan vervolgens zo de heledag bij gaat pakken en die avond ook weer niet kan slapen. Hierdoor ben je de dag erna nog meer maar de kloten. Zo leert de ervaring helaas.
Klik om te vergroten...

Klopt, licht er net aan of je de wijsheid hebt om smidsags niet te nemen en goed slapen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."