Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ave reizigers, Na menig tripje op andere middelen heb ik besloten een kweekset te kopen. Hij staat nu 10 dagen in de bijgesloten zak en de eerste tekens van leven zijn zichtbaar. Mijn vriend heeft ergens gelezen dat zogauw de eerste pins zichtbaar zijn, de zak open gelaten moet worden. Dat betwijfel ik zelf sterk. Hij heeft een nacht open gestaan en ik heb hem vandaag na contact met de smartshop weer gesloten. Dit is de staat van mijn cake en de eerste pinnetjes. Hebben jullie advies? Hij staat nu weer ongeveer 6 uur dicht en ik zie nog geen condens op de zak. Ik heb hem besproeid voordat ik de zak weer dicht deed. Elke wijze raad is welkom, ben ik nog op de goede weg? Thanks!"
"Edit: de zak heeft 3 a 4 uur open gestaan op een schone plek"
"Dag vrienden, Na lang wachten is mijn kit sinds een paar dagen echt flink aan het groeien. Ik heb hem vandaag uit de doos gehaald om te bekijken hoe de bak er zelf uit ziet (geen paddos onder de kit etc etc). Nu maak ik me toch zorgen omdat mijn mini paddos best wat pluis hebben onderaan de stam en ook heb ik licht groen gelige slierten gezien. Zie foto. Kan natuurlijk een stam zijn gezien de form maar maak me vooral druk om de kleur. Kan iemand checken of dit goed gaat? Thanks!"
"Neo-Shulginist zei: Het pluis is normaal; dat hoort bij het mycelium (de schimmeldraden). De sliert die je hebt omcirkeld op de eerste foto is een ondergrondse paddo. Dat komt soms voor inderdaad. In principe is het niks om je zorgen over te maken. Als je er niet bij kunt om te plukken dan zal het mycelium die ondergrondse paddo's uiteindelijk weer verzwelgen. Klik om te vergroten... Thanks! Dan kweken we vrolijk door"
"@Neo-Shulginist de witte pluis begint steeds verder omhoog te kruipen. Ik heb iets gelezen over de zak wat openen ivm te hoge vochtigheid. Ervaring mee? Wil geen besmetting oplopen"
"Het leven van een newbie kweker is niet makkelijk, vooral als je moedergevoelens hebt over je schatjes. Ik maak me serieuze zorgen. Een paar van mijn babies hebben nu brokjes aan het hoedje vast zitten, zie foto. Ook heb ik er vooral aan de randen een paar die alle kanten op gaan behalve naar boven en meer witte pluis hebben, ook bovenop. Zie foto's. Heb ik de zogenaamde verzwelkingsziekte te pakken?"