Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBesmetting in de kit?

Besmetting in de kit?

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
LexiiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag vrienden,

Na lang wachten is mijn kit sinds een paar dagen echt flink aan het groeien. Ik heb hem vandaag uit de doos gehaald om te bekijken hoe de bak er zelf uit ziet (geen paddos onder de kit etc etc). Nu maak ik me toch zorgen omdat mijn mini paddos best wat pluis hebben onderaan de stam en ook heb ik licht groen gelige slierten gezien. Zie foto. Kan natuurlijk een stam zijn gezien de form maar maak me vooral druk om de kleur. Kan iemand checken of dit goed gaat? Thanks!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het pluis is normaal; dat hoort bij het mycelium (de schimmeldraden).
De sliert die je hebt omcirkeld op de eerste foto is een ondergrondse paddo. Dat komt soms voor inderdaad. In principe is het niks om je zorgen over te maken. Als je er niet bij kunt om te plukken dan zal het mycelium die ondergrondse paddo's uiteindelijk weer verzwelgen.
L
LexiiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Het pluis is normaal; dat hoort bij het mycelium (de schimmeldraden).
De sliert die je hebt omcirkeld op de eerste foto is een ondergrondse paddo. Dat komt soms voor inderdaad. In principe is het niks om je zorgen over te maken. Als je er niet bij kunt om te plukken dan zal het mycelium die ondergrondse paddo's uiteindelijk weer verzwelgen.
Klik om te vergroten...

Thanks! Dan kweken we vrolijk door
L
LexiiLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Neo-Shulginist de witte pluis begint steeds verder omhoog te kruipen. Ik heb iets gelezen over de zak wat openen ivm te hoge vochtigheid. Ervaring mee? Wil geen besmetting oplopen
L
LexiiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het leven van een newbie kweker is niet makkelijk, vooral als je moedergevoelens hebt over je schatjes. Ik maak me serieuze zorgen. Een paar van mijn babies hebben nu brokjes aan het hoedje vast zitten, zie foto. Ook heb ik er vooral aan de randen een paar die alle kanten op gaan behalve naar boven en meer witte pluis hebben, ook bovenop. Zie foto's. Heb ik de zogenaamde verzwelkingsziekte te pakken?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat minder vocht kan helpen ja, door wat verse lucht in de zak te wapperen. Dat kan je inderdaad beter niet te vaak doen ivm kans op besmetting.

Soms blijft er wat mycelium aan de hoed plakken en dan heb je daarop wat pluis zitten. Je kan die hoeden voor de zekerheid weggooien, maar in principe is het prima als je het pluis ervanaf veegt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."