Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"dupont zei: Je gaat redelijk snel maar je hebt ook niet heel erg lang gebruikt. Kan best wat rustiger aan. Ik denk dat je nu best over kunt op kwart tabletjes eraf (dus 0,5mg). Je krijgt van je arts de vrijheid dus pak die ook. Slow & steady wins the race. Misschien dat je iets hebt aan een goed Magnesium supplement voor de spierspanning. Wel even opletten dat je de juiste variant koopt - Citraat is beter dan Oxide - en misschien kun je je vitaminespiegels laten checken als dat nog niet is gebeurd. Vitamine D had ik wel tekort na jaren van middelengebruik (en slecht eten). Klik om te vergroten... Thx! Ga dat eens proberen. Heb ook het gevoel als ik nu van 4 naar 3 ga dat die spierspanning mogelijk net iets te wordt. @Manu76 Een blackout? Nee totaal niet. Heb het met mijn volle verstand bewust geplaatst. Aangezien de mods het draadje ook niet hebben verplaatst heb ik besloten om het hier ook te posten. Overigens in een andere situatie omdat ik nu op 4 mg zit. Ik had het gevoel dat mijn andere onderwerp daar minder werd bekeken, en dat het in dit topic beter past. En daarom ook mogelijk meer reacties zou krijgen van mensen die ook met deze verslaving te maken hebben gehad."
"Bedankt voor de tip van de Baclofen. Zal het vandaag eens voorleggen aan mijn arts als hij me belt. Maar krijg weinig tot geen richtlijnen van hem. Ik zorg dat ik voldoende Magnesium en vitamines binnen krijg. Afbouwen is op zich redelijk goed gegaan, zat vorige week op 2 mg, heb toen 4 dagen 1,5mg gedaan maar de laatste 2 dagen werd de ontwenning eigenlijk ondraaglijk. Heb daarom gisteren voor het slapen gaan 0,5mg extra genomen (vandaar gisteren 2mg). Mijn vraag is nu: Moet ik 2mg of 1,5 stabiliseren 1-2 weken tot de ontwenning minder is en dan naar 1mg gaan of gewoon nu gelijk door naar 1mg gaan en de ontwenning accepteren zoals die is? En dan de week erna naar 0mg. Ik weet namelijk niet of die ontwenning dan minder wordt als ik nu bijvoorbeeld 1-2 weken 2mg zou blijven slikken?Vind het erg moeilijk. Lees namelijk veel op internet van situaties waarin spierspanning na stoppen nog weken of maanden aan kan blijven houden. Dat is absoluut geen leven met die spierspanning."
"Even een update: Afgelopen week 1,5mg gedaan. Ik had een flinke griep 2 weken dus heb 2 weken langer 2mg moeten gebruiken. Achteraf misschien maar goed ook, want de overstap naar 1,5mg verliep zonder teveel problemen. Het verhaal van Amber Cherry kan ik bevestigen op basis van gesprek met artsen. Die zeggen ook als je te snel afbouwt dan kunnen de ontwenningsverschijnselen nog lang in je lichaam blijven zitten en ben je uiteindelijk nog meer tijd kwijt met veel meer ontwenning. Morgen ga ik naar 1mg per dag en dan even kijken of ik volgende week naar 0,5mg ga of in eens stop. Ik heb sinds 3 weken nu ook Mirtazepine om te slapen, dat scheelt wel echt een hele hoop en ik kan daardoor ineen keer door slapen en word ook niet meer wakker met ontwenning. Het einde komt in zicht Zou het nog uitmaken om vanaf 1mg eerst naar 0,5mg te gaan of gelijk naar 0mg?"
"De Zandman zei: Ja, dat maakt zeer zeker wat uit! Mijn advies is om eerst naar 0,5 mg te gaan en pas hierna helemaal te stoppen. Ik ben geen arts, maar wel ervaring deskundige. Als je geleidelijk afbouwt, voorkom je ontwenningsverschijnselen. Ook bij het laatste stukje. Klik om te vergroten... Thanks. Dan ga ik volgende week 0,5mg doen en de week erna stoppen."
"Utrecht84 zei: Je mag trots zijn op jezelf! Knap proces. Klik om te vergroten... Thanks! Het zit er bijna op. Nu de 4e dag met 0,5mg per dag inname en de ontwenning is eigenlijk zo goed als helemaal verdwenen. Ik maak de 7 dagen nog wel vol maar het einde is nabij gelukkig. Was een hele zwarte bladzijde in mijn leven de Oxycodon en aanvullend de benzo's maar uiteindelijk is het dan toch gelukt. Als mensen vast zitten bij afbouwen of tips nodig hebben, bericht me gerust prive! Ik wil graag mijn ervaringen met anderen delen als ik daarmee kan helpen."
"Als je doelt van de overstap van lorazepam naar diazepam? Was hier natuurlijk wel huiverig over. Ben toen met mijn arts gaan praten om te vragen of dat verantwoord was en dat ik er van kon verwachten. Hij had mij gerust gesteld dat het hetzelfde werkt en je daar dus niks van zou merken. Dat bleek inderdaad ook te zijn. Heb dus van de overstap eigenlijk geen last gehad, voelde me met diazepam eigenlijk zelfs een stuk beter (menselijker)."
"Diametha zei: Ben je in een keer overgestapt of geleidelijk? Klik om te vergroten... In een keer overgestapt. Dinsdag slikte ik bijvoorbeeld nog Lorazepam en woensdag ben ik helemaal overgestapt naar Diazepam."
"Geen probleem. Vraag maar raak Ik heb na die overstap helemaal geen last gehad van onrust. Wat ik lees van rivotril is dat het ook een Benzo is, overstap zou dus geen problemen moeten geven. Ik kan me nog goed herinneren de dag voor ik over zou stappen, toen was ik erg onrustig en was ik daar continu over aan het nadenken. Volgende ochtend bij de dokter geweest om me gerust te stellen en die zei dat ik 100% geen problemen zou krijgen. Met die gedachte alleen werd ik al een stuk rustiger. Ik moet wel zeggen dat ik op dat moment ook in mijn oxycodon afbouw zat. maar kort samengevat had ik totaal geen last van depressie en onrust door de overstap. Belangrijk is genoeg afleiding zoeken zodat je er niet 24/7 over aan het nadenken bent."
"Ik heb zelf geen ervaring met methadon. Wat ik er wel van weet is dat dat ze dat gebruiken bij afbouwen/afkicken maar dat je dan dat euforische gevoel juist niet krijgt. Heb zelf ook me eigen vaak down gevoeld toen ik met oxycodon aan het afbouwen was. Maar wat is de planning, wanneer ben je helemaal van de methadon af? Het is wel merkwaardig dat ze je 15mg geven en een week later 20mg. Wat ik begrepen heb is dat ze de cliënten over moeten zetten naar Diazepam met een equivalent van de gebruikte benzo daarvoor. Zeker niet te laag."
"Even ter aanvulling: De Diazepam 15mg heb ik om de 3 dagen 2,5 mg er af gedaan. Daar ben ik mee gaan minderen toen de ontwenning van Oxycodon grotendeels weg was. Maar nu bij 8mg wordt de spierspanning misschien net iets te."