Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal, sinds 3 weken gestopt met benzo en blowen. Nu lijkt het alsof de afkickverschijnselen steeds heviger worden hoe kan dit toch.. extreme vermoeidheid gehad en nu loopt de angst al een aantal dagen steeds hoger.."
"Kan iemand mij het verschil zeggen tussen temazepam en zolpiclon ? Ik ben cold turkey gestopt met zwaar temazepam gebruik sinds 2 dagen. Dit kreeg ik niet voorgeschreven van de huisarts trouwens, en ja ik weet het is stom.. Nu heb ik zoveel last van ontwenningsverschijnselen en kan ik niet meer aan de temazepam komen maar wel aan zolpiclon. Weet iemand of dit helpt tegen de ontwenning ? Ik heb woensdag een afspraak bij mijn huisarts maar tot die tijd lijkt het een hel."
"CuriousExplorer zei: Google Zopiclon beïnvloedt – net als slaappillen die onder de benzodiazepines (zoals Temazepam en Oxazepam) vallen – receptoren in de hersenen die gamma-aminoboterzuur (GABA) bevatten. Hierdoor wordt de werking van deze stof versterkt. GABA verlaagt de prikkels van neuronen in de hersenen; hierdoor voel je je kalmer. Klik om te vergroten... Zou het helpen of ook nog slechter door omschakeling kunnen gaan denk je ?"
"CuriousExplorer zei: Ik lees toch echt dat het dezelfde werking heeft Klik om te vergroten... Klopt alleen schijnt zipliclon geen benzo te zijn lees ik. Maar verder werkt het op hetzelfde"
"CuriousExplorer zei: Is een Z drug. Effecïente inslaper Klik om te vergroten... Wat is een Z drug ? 🙈😂 Dankjewel voor de info. Heb je er zelf ervaring mee met die? Zoja geen vervelende bijwerkingen.."