Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het beste moment om te oogsten is net voordat het vlies aan de onderkant van de kap openbreekt. Als je te lang wacht zal de paddenstoel zijn sporen verliezen, waardoor de zak zwart of paars kleurt. Dit heeft geen effect op de kwaliteit van de paddenstoelen. Edit: Excuus er was nog een tweede pagina."
"Zo'n brok op zijn zijkant zetten is een briljant idee. Waarom ik er nooit aan heb gedacht."
"Dag allen, Is iemand bekend met het volgende boek? The Psilocybin Mushroom Bible. Ik sta op het punt dit boek te kopen maar als het drie keer niets is dan zoek ik verder. Helaas hebben boeken met dergelijke onderwerpen weinig tot geen recensies."
"Niemand is gelukkig immuun tegen natuurlijke psychoactieven. Wellicht heb je een langere voorbereiding nodig. 6 uren nuchter is niet heel lang. Wat heb je de zes uren daarvoor gegeten en gedronken? Het zijn allemaal variabelen die meespelen. Het ligt ook aan je fysiek gestel. Hoeveel weeg je? Hoe fit ben je?"
"Er zijn 30 soorten kaalkopjes in Nederland. De term kaalkopje is net als de term mees. Je hebt koolmees, pimpelmees, zwarte mees, glanskop, etc. Je moet het Puntig kaalkopje - Psilocybe semilanceata (Liberty cap). De rest van de kaalkopjes bevatten te weinig psychoactieve stoffen om je in een trip te helpen. Momenteel groeien ze niet. Het is een soort die je vooral in de maanden oktober en november kunt vinden. Het vlees gaat kapot bij de eerste nachtvorst. Vanaf Arnhem kan je ze op diverse plekken vinden. 1 goede plek is rondom Laag Keppel. Pas echter op met plukken want de soort is niet altijd makkelijk op naam te brengen. In het oosten van het land vind je deze soort meer dan in het westen van het land. Tegenwoordig is door het inzetten van grote grazers een toename in het aantal graslanden te zien, waardoor er ook meer kaalkopjes groeien. Vooral op paardenmest groeien ze erg goed. Pas op met plukken en eten van paddenstoelen in het wild. Zonder gedegen kennis over schimmels in het algemeen en hoe deze groeien, er uit zien en vooral ruiken blijft het een riskante onderneming. Een growkit kopen heeft aanzienlijk minder risico's en de trips zijn vaak beter."
"De eerste oogst is inmiddels achter de rug. Het ging zo snel. De eerste hoed sprong en ik wilde voorkomen dat er teveel sporen in de substraat zouden eindigen. Ik heb gelezen dat dit de volgende vlucht negatief kan beinvloeden. Het is geen grote hoeveelheid maar ik ben content. Na het verwijderen van de alle substraat (geen zin om ziek te worden) ben ik naar de buurman gelopen en zijn vacuümmachine gebruikt. Dit pakketje ligt nu vers in de koelkast. Als het goed is kan ik het zo 3 maand bewaren. 36 gram - Colombia. Lijkt me een prima trip. Ik maak me wel zorgen over de volgende vlucht. Na het oogsten heb ik de bak 12 uur in koud water gezet. Daarna het overige water er uit laten lopen en weer in de zak gezet. Mijn onderbuik gevoel zegt dat er uberhaupt geen tweede vlucht komt maar ik vergis me graag. { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"Ik heb net zoveel ervaring als jou maar volg dit topic met de interesse"
"Dag allen, Na een paar geweldige ervaringen met truffels ben ik benieuwd welke ervaringen en emoties me te wachten staan als ik dieper het rabbit hole in ga. Vandaar de aanschaf van een kweekset (Psilocybe Cubensis Colombia). De handleiding vond ik matig en ik las een aantal handleidingen online die elkaar tegenspraken. Maar goed, wie niet waagt wie niet wint. Dit is dag ongeveer dag 9 dat ze op de kast staan. Het het mycelium zich de afgelopen dagen goed te ontwikkelen en gisteren kwamen de eerste kopjes naar boven. Maar het groeit nog sneller dan kool. Zie de foto voor vanochtend. Een dikke 2,5 cm in 24 uur tijd. Dat is sneller dan kool . Nu lees ik op internet opnieuw verschillende verhalen (het zal ook niet) over het oogsten. Mijn vraag is - hoe zie ik wanneer de paddenstoelen klaar zijn voor de oogst? Moet de hoed eerst openen of kan het eerder? Alvast bedankt voor de hulp. Super interessant en leuk om dit zelf te doen trouwens. Goed weekend! Kan iemand dit topic verplaatsen naar de kweek en crea hoek. Mijn excuus. Ben nieuw hier en niet goed gekeken."
"Duurt nu wel erg lang. Tenminste, aanzienlijk langer dan ik mijn kweekset. Ik zou even contact opnemen met de verkoper. Wellicht kun je iets regelen."
"Pas daar erg mee op. De paddenstoel die je in Nederland wilt plukken en die natuurlijke psychoactieven heeft groeit niet in het bos."