#1
De eerste oogst is inmiddels achter de rug. Het ging zo snel. De eerste hoed sprong en ik wilde voorkomen dat er teveel sporen in de substraat zouden eindigen. Ik heb gelezen dat dit de volgende vlucht negatief kan beinvloeden. Het is geen grote hoeveelheid maar ik ben content.
Na het verwijderen van de alle substraat (geen zin om ziek te worden) ben ik naar de buurman gelopen en zijn vacuümmachine gebruikt. Dit pakketje ligt nu vers in de koelkast. Als het goed is kan ik het zo 3 maand bewaren. 36 gram - Colombia. Lijkt me een prima trip.
Ik maak me wel zorgen over de volgende vlucht. Na het oogsten heb ik de bak 12 uur in koud water gezet. Daarna het overige water er uit laten lopen en weer in de zak gezet. Mijn onderbuik gevoel zegt dat er uberhaupt geen tweede vlucht komt maar ik vergis me graag.
Na het verwijderen van de alle substraat (geen zin om ziek te worden) ben ik naar de buurman gelopen en zijn vacuümmachine gebruikt. Dit pakketje ligt nu vers in de koelkast. Als het goed is kan ik het zo 3 maand bewaren. 36 gram - Colombia. Lijkt me een prima trip.
Ik maak me wel zorgen over de volgende vlucht. Na het oogsten heb ik de bak 12 uur in koud water gezet. Daarna het overige water er uit laten lopen en weer in de zak gezet. Mijn onderbuik gevoel zegt dat er uberhaupt geen tweede vlucht komt maar ik vergis me graag.