Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De Dunne zei: Ik ken mensen die zo goed als dagelijks 1 a 2 wijntjes drinken en dat als heel normaal zien maar als je dan verteld dat jij niet drinkt maar af en toe (dus niet dagelijks zoals zij) een jointje rookt ze dat als erg zien. āDat is drugsā! Zeggen ze dan! Klik om te vergroten... Van 2 glazen wijn per dag treedt er niet direct gedragsverandering op. Van een jointje kan je wel redelijk apathisch en suf worden. Voor mij is dit een groot verschil."
"Nou.. Vrienden van mij blowen dagelijks en zij claimen ook niet meer stoned te worden, maar een buitenstaander, zoals ik, merkt dit wel degelijk. Als iemand bij zijn/haar lunch een glaasje wit drinkt is dit natuurlijk geen big deal. Zie het al voor je een joint te roken in je lunchtijd? En natuurlijk, als je nooit drinkt dan kan je in het begin wat licht in het hoofd worden, maar wat je zegt; tolerantie. Sommige werkgevers accepteren dit zelfs van hun werknemers; in Italiƫ en Frankrijk komt dit zelfs vrij frequent voor. Zelfs (top)sporters nemen bij het eten zo nu en dan een glaasje wijn, en zij staan vaak onder begeleiding van artsen. Wat me altijd wel opvalt is dat drugsgebruikers het gebruik van alcohol sterk neigen af te keuren. Dat het niet gezond is ben ik met jullie eens, maar als je mij vraagt een paar glazen alcohol per dag te drinken of elke dag een joint te roken is voor mij de keuze makkelijk. En dit terwijl ik jarenlang dagelijks geblowd heb."
"Inderdaad algemeen bekend. Een vriendin van mijn zus is regelmatig te vinden op Ibiza en Gordon schijnt daar voor sinterklaas te spelen als het om het uitdelen/aanbieden van coke gaat."
"timmmeh zei: Wat doe je als je zo'n sms krijgt? Je kan er donder op zeggen dat ze dan gericht je telefoon en dataverkeer gaan monitoren *zet aluhoedje op Klik om te vergroten... { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"acht.zes zei: @De Dunne klopt die berichtgeving dan niet? nogmaals, die puberende lachgasgrootverbruikers hier in de buurt zorgen voor ongelooflijk veel overlast en troep. als ze dat eens beseffen en rekening houden met anderen. van mijn drugsgebruik heeft toch ook niemand last? Klik om te vergroten... Geef die knulletjes 1x een boete op heterdaad door meneer de agent met de mededeling dat ze hun rotzooi in het vervolg opruimen en dat ze de openbare orde verstoren en het probleem is wat dat betreft waarschijnlijk opgelost."
"De Dunne zei: OMG.... En al die drank keten dan? Zitten vol met zuipende minderjarigen. Klik om te vergroten... Het verschil is dat wiet bij wet verboden is in Belgiƫ. Maar jij zou dit eigenlijk moeten aanmoedigen, toch? Ik kan me herinneren dat je het heel erg vond als kinderen drugs gebruikten onder toeziend oog van hun ouders."
"Hahaha, meer van dit!"
"''Ze had tweemaal de dodelijke dosis MDMA in haar bloed.'' Dan had ik al zo'n 30x dood moeten zijn. Wat een onzin. MDMA is in zeldzame gevallen dodelijk, meestal gebeurt dit door oververhitting of uitdroging."
"De Dunne zei: Is dat zo? Zo expliciet was t niet. . Klik om te vergroten... Ja, volgens mij wel: https://drugsforum.nl/threads/laveloze-kinderen-bij-de-tt.61307/#post-1233925 De Dunne zei: Ik vind dat een ieder in eigen huis/tuin zelf moet weten wat ie doet of niet doet. Klik om te vergroten... Vind ik een raar standpunt. Ik vind overigens niet dat iedereen in eigen huis/tuin moet weten wat hij doet, maar dit terzijde. Vergeet niet dat zich dit in Belgiƫ afspeelt. In Nederland was hier nooit een zaak van gemaakt. In Belgiƫ is het drugsbeleid simpelweg strenger. De Dunne zei: Maar idd, kids en drugs vind ik persoonlijk geen goed plan nee. Nou is er natuurlijk een verschil tussen 17 en bv 13 of 14. Klik om te vergroten... Want de hersenen van een 17-jarige zijn niet in ontwikkeling? Of past het dan beter in het plaatje? Een puber kan het zich immers permitteren... Nja, misschien is dit flauw van me, maar op 17-jarige leeftijd is het evengoed slecht voor je ontwikkeling om drugs te gebruiken."
"Moet kunnen. De shoarmatent hier om de hoek leeft ervan."