Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"CaRRita zei: O, wat een geweldig bericht! Ik maak me vaak zorgen over of ik ooit nog eens van mijn oxy verslaving af kan komen. Zou je wat meer willen delen over je verslaving? Kan natuurlijk ook in een PB (fijn forum is dit toch). Ik slik momenteel 15-30 mg per dag (afhankelijk van mijn toestand) en hoewel het niet veel is, ben ik er natuurlijk wel he-le-maal verslaafd aan. Dus als het kan zoals jij beschrijft... Klik om te vergroten... Ja tuurlijk, ik stuur je een PB ok. Maar je kan er echt afkomen, hoe moeilijk het ook lijkt nu."
"dupont zei: Topper! Heb je ook nazorg geregeld? Is wel belangrijk. En meetings gaan bezoeken kan ook goed helpen. Klik om te vergroten... Yes! Sowieso zijn er meetings en ik heb een hele goede thuisbasis gelukkig. Het afbouwen thuis gaat onder begeleiding van de arts. Ik ben mega gemotiveerd dus ik ga er alles aan doen om dit te laten slagen! Morgen is mijn opname, ben wel tikje nerveus, vandaar deze late post, ik kan niet slapen haha."
"Ik gebruik het momenteel om af te komen van mijn opiatenverslaving. Ben wel aan het afbouwen want ik wil er helemaal van af zijn. Echter is mij aan het begin van mijn traject wel gevraagd of ik wilde afbouwen of stabiel wilde blijven met medicatie. Afbouwen is in dit geval mijn eigen keuze, ik had in principe ook langere tijd op de Suboxone kunnen blijven. Dit is allemaal via mijn verslavingsarts bij brijder. Zij hebben mij fantastisch geholpen dus wellicht kan je via je huisarts een verwijzing vragen en je probleem bij heb voorleggen."
"Niemand?"
"Hi allemaal. Volgende week wordt ik, op eigen verzoek, opgenomen in een verslavingskliniek om van mijn opiaten/RC verslaving af te komen. Ik wordt dan overgezet op Suboxone, en zodra ik goed ben ingesteld mag ik thuis verder afbouwen, uiteraard onder begeleiding van de verslavingsarts. Ik kijk er naar uit omdat ik al heel lang zelf probeer te stoppen maar dit echt niet lukt en er lijkt nu eindelijk licht aan het eind van de tunnel te komen. Maar aan de andere kant ben ik doodsbenauwd omdat ik geen idee heb wat me precies te wachten staat. De arts gaf aan dat ik mijn huidige middel gewoon moet blijven gebruiken tot aan mijn opname. Daar word ik gedurende dag gemonitord en wanneer de ontwenningsverschijnselen echt beginnen te starten beginnen ze langzaam met het geven van de Suboxone. Ik heb alleen geen idee hoe dat gaat. Wachten ze tot je half ligt te creperen? Staat er een bepaalde tijdsduur voor? Helpt dat spul direct tegen de ontwenningsverschijnselen etc. Heeft iemand hier ervaring mee en zoja, hoe is het bevallen?"
"@Mowgli33 Excuus, ik dacht dat je overgezet was op Suboxone maar dat las ik verkeerd. Helemaal knap dat het je zo gelukt is! Je kan trots zijn op jezelf, ik hoop dat ik dat binnenkort ook weer kan zijn ."
"Mowgli33 zei: Hoi Lanadz, In Suboxone zit ook Naloxon wat er voor zorgt dat het niet verslavend is als opiaten. Ik ben nu 52 dagen clean van tramadol, ben ook opgenomen geweest. Daar hoorde ik wel dat Suboxone vaker voorgeschreven wordt. Ik ging ook eerst zelf afbouwen maar dat lukte niet en toen ook opgenomen. Overigens wordt iedereen volgens mij op eigen verzoek c.q. vrijwillig opgenomen in verslavingsklinieken. Heb niet gezien dar er iemand gedwongen werd opgenomen. Ik had een afbouwschema van 3,5 week waarmee ik elke twee dagen 25 mg omlaag ging. Ontwenning gaat er ongetwijfeld komen maar ik zag de kliniek als veilig en daar werd de medicatie van mij overgenomen, dus kon ik daar wel afbouwen. Lichamelijke ontwenning zoals eetlust, stoelgang, maar ook geestelijke ontwenning ik echt even doorheen moest. Ik kon nergens plezier uit halen, had nergens meer zin in, alsof je dag en nacht een flinke kater hebt, maar het werd echt beter. Het euforische van opiaten is echt weg en het is de kunst te leren leven met 70-80%. Ik merk nu dat ik veel meer voel en veel meer emoties krijg. Dat is heel erg wennen. Ik doe nu nog dagbehandeling nadat ik 23 december werd ontslagen na 3,5 week opname. Bij jou zal de ontwenning, i.v.m. Suboxone wellicht minder heftig zijn als ik hier beschrijf. Succes en sterkte. Hoor graag hoe je het hebt ervaren. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie en wat fijn dat je er nu vanaf bent! Morgen is het zover, ik ben benieuwd, gespannen en bang. Ik ben vandaag bij de arts geweest die aangaf dat ik de komende dagen wordt overgezet, en daarna thuis kan afbouwen. Hoe lang duurde het bij jou voordat je een beetje goed was ingesteld op Suboxone? En hoe lang heeft er tussen gezeten tussen je laatste inname tramadol en je eerste dosis Suboxone? Ik krijg daar niet echt duidelijkheid over. Ze geven aan dat ze wachten tot ik ontwenningsverschijnselen krijg maar dat ze me ook niet helemaal laten creperen haha. Ik merk dat ik lastig vind de controle los te laten. Kan nu bijvoorbeeld echt niet slapen door het piekeren.."
"Mowgli33 zei: Hoe is het met je? Klik om te vergroten... Ja top! Ik ben nu bijna 2 weken thuis weer. Ik ben uiteindelijk in 2 dagen overgezet naar Suboxone. Daarna nog een weekend in de kliniek gebleven om te kijken of ik echt stabiel was en daarna naar huis gegaan. Nu gaan we langzaam afbouwen. Ik voel me super! Veel meer energie, slaap beter, totaal geen behoefte meer aan iets verdovends. Voor mij is dit echt een redmiddel geweest!"
"Red pill zei: Ligt eraan wat voor opiaat je neemt, Omdat suboxone een partial opoid agonist is moet de opöide die je gebruikt eerst volledig van je receptoren afzijn anders schiet je door suboxone in de acute ontwenning omdat het het middel waar je verslaafd aan bent van je receptoren afstoot Bij kortwerkende zoals morfine/heroïne/oxy kan je 12 uur na laatste inname al starten met suboxone Bij methadon 24-72 uur na laatste inname En bij de Amerikaanse fentanyl analogen zit het heel ingewikkeld in elkaar omdat die fentanyl in je vet gaat zitten zoals thc dat doet en het dus echt heel lang kan duren voordat je suboxone kan gaan nemen. In de meeste gevallen 4/5 dagen na laatste inname Neem aan dat dit op jou al niet meer van toepassing is maar mochten leden hier in de toekomst wat aan hebben, alstu 👍🏻 Klik om te vergroten... Ik ben inmiddels weer thuis maar alles is goed gegaan. Ik ben uiteindelijk na zo’n 15 uur na mijn laatste inname van de oxy overgegaan op de Suboxone. Op dat moment had ik wel ontwenningsverschijnselen maar wel uit te houden. Ze houden een lijst aan met symptomen. Zodra je dan een bepaald aantal punten hebt bereikt ben je genoeg aan het ontwennen om veilig over te gaan. Het was oncomfortabel maar goed vol te houden. Een half uurtje na inname van m’n eerste Suboxone verdwenen de ontwenningsverschijnselen."
"Hi allemaal! ik heb hier wel eens wat gepost over mijn opiatenverslaving, mijn opname in een kliniek en afbouwtraject. Inmiddels ben ik bijna een jaar verder na mijn opname in de kliniek en bijna klaar met het afbouwen van de suboxone! Uiteraard ben ik super blij en trots maar nog steeds ben ik enorm bang om terug te vallen. Mijn arts heeft me daarom als stok achter de deur Naltrexon voorgeschreven. Hierdoor zouden opiaten geen effect meer kunnen geven waardoor de kans op terugval aanzienlijk kleiner wordt. Nu is mijn vraag; wie heeft hier ervaring mee en helpt het bijvoorbeeld ook tegen de laatste restjes ontwenningsverschijnselen enzo? En moet je echt een week wachten met het gebruik nadat je bent gestopt met de Suboxone of andere middelen? Ik ben benieuwd!"