#1
Bedankt voor je reactie en wat fijn dat je er nu vanaf bent! Morgen is het zover, ik ben benieuwd, gespannen en bang. Ik ben vandaag bij de arts geweest die aangaf dat ik de komende dagen wordt overgezet, en daarna thuis kan afbouwen. Hoe lang duurde het bij jou voordat je een beetje goed was ingesteld op Suboxone? En hoe lang heeft er tussen gezeten tussen je laatste inname tramadol en je eerste dosis Suboxone? Ik krijg daar niet echt duidelijkheid over. Ze geven aan dat ze wachten tot ik ontwenningsverschijnselen krijg maar dat ze me ook niet helemaal laten creperen haha. Ik merk dat ik lastig vind de controle los te laten. Kan nu bijvoorbeeld echt niet slapen door het piekeren..Hoi Lanadz,
In Suboxone zit ook Naloxon wat er voor zorgt dat het niet verslavend is als opiaten. Ik ben nu 52 dagen clean van tramadol, ben ook opgenomen geweest. Daar hoorde ik wel dat Suboxone vaker voorgeschreven wordt. Ik ging ook eerst zelf afbouwen maar dat lukte niet en toen ook opgenomen. Overigens wordt iedereen volgens mij op eigen verzoek c.q. vrijwillig opgenomen in verslavingsklinieken. Heb niet gezien dar er iemand gedwongen werd opgenomen.
Ik had een afbouwschema van 3,5 week waarmee ik elke twee dagen 25 mg omlaag ging. Ontwenning gaat er ongetwijfeld komen maar ik zag de kliniek als veilig en daar werd de medicatie van mij overgenomen, dus kon ik daar wel afbouwen. Lichamelijke ontwenning zoals eetlust, stoelgang, maar ook geestelijke ontwenning ik echt even doorheen moest. Ik kon nergens plezier uit halen, had nergens meer zin in, alsof je dag en nacht een flinke kater hebt, maar het werd echt beter. Het euforische van opiaten is echt weg en het is de kunst te leren leven met 70-80%. Ik merk nu dat ik veel meer voel en veel meer emoties krijg. Dat is heel erg wennen. Ik doe nu nog dagbehandeling nadat ik 23 december werd ontslagen na 3,5 week opname. Bij jou zal de ontwenning, i.v.m. Suboxone wellicht minder heftig zijn als ik hier beschrijf.
Succes en sterkte. Hoor graag hoe je het hebt ervaren.