Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Miaaaauw zei: Ohh hahaha het gaat goed hoor morgen ga ik naar tactus vandaag volgende mijlpaal bereikt met 40 dagen clean Klik om te vergroten... Ik kom net je verhaal tegen en we zijn ongeveer op het zelfde moment gestopt, heb ook een terug val gehad alleen duurde die bij mij 2,5 week. Dus ben nu vanaf begin nov echt clean. Maar ik werd echt blij toen ik dit forum las en dat het je gewoon gelukt is! Het is echt heel stoer van je dat je het tegen je ouders hebt gezegd echt heel knap! Ik heb dat nog steeds niet gedurfd en denk ook niet dat ik dat ga doen. š Ik heb wel veel steun in mijn vriend dus dat heeft mij er ook doorheen getrokken. Ik hoop dat het lukt om clean te blijven! Wat mijn ervaring is is dat het steeds makkelijker word naar mate de tijd vordert."
"Hi, ik was je verhaal aan het lezen en ik heb het zelfde gehad als hoe je het nou omschrijft qua beginnende verslaving. Ik gebruikte ook wel is door de weeks maar gelukkig is dat niet vaak voor gekomen. Nou ben ik zelf in november de ene op de andere dag gestopt omdat ik een realisatie moment kreeg toen ik een lijn nam op werk, dat was voor mij dan ook de laatste keer dat ik 3mmc heb aangeraakt. Ik ben er op eigen houtje mee gestopt maar dat was wel lastig! En wat ik merkte is dat je het echt moet willen. Ik heb het in de maanden ervoor ook een aantal keer geprobeerd maar toen na 2 weken weer terug gevallen. Wat mij hielp als ik zin had in 3mmc dat ik coke haalde en die afzwakken met creatine zodat je veel hebt om de craving niet te hebben maar wel gewoon ās avonds kan slapen. Ik weet dat de ene drugs met de andere vervangen niet goed is maar dit hielp mij wel echt heel erg. Ik ben in begin nov gestopt en heb 2 weken geleden nog 1x 3mmc geprobeerd maar ik ging er meteen van over mijn nek dus dat was fijn. Ik doe nu wel nog in het weekend iets maar eigenlijk altijd nog maar 1 avond/nacht en helemaal geen 3mmc meer op die ene keer na dan. Ik hoop dat mijn verhaal je een beetje kan helpen want ik merk ook in mijn omgeving dat er meer mensen het moeilijk hebben met 3mmc en ze het er dan graag met mij over willen hebben omdat ik dan advies kan geven. Daarom als je vragen hebt of iets of iets van steun nodig hebt, contact maar!!!"
"Pompoen zei: Bedankt voor je berichtje! Ik moet eerlijk zeggen dat ik juist moeite heb met het feit dat vaak in het weekend gebruikt wordt bij ons, ongeacht welke drug het is. Een aant jaar geleden was dat bijvoorbeeld coke en heb daar destijds ook al veel discussies met mijn man over gehad (over zijn gebruik met name). Met 3mmc merk ik wel dat ik zelf vaker wil, dus duidelijkere cravings (ook doordeweeks idd) en dat besef momentje maakte dat ik ineens het probleem er duidelijker van inzag. Mijn oplossing hier thuis gaat dus ook niet zijn om dan bijv coke te gebruiken, want ik wil helemaal niet meer (zo vaak) gebruiken, snap je? Wel fijn dat het voor jouw gevoel voor jou lijkt te werken! Ik wil zelf juist de associaties āweekend=drugsā of āalcohol=drugsā of āgezelligheid=drugsā eraf. Dus heb besloten om rigoureus helemaal niks meer te gebruiken (en ook niet te drinken). Heb afgelopen 2 weken een weekend weg met vriendinnen nuchter gedaan, zonder moeite eigenlijk (al gebruiken zij ook niet, maar drinken ze wel). Binnenkort is hier carnaval in het zuiden, normaal gesproken was dat 3ādagen zuipen en gebruiken. Nu heb ik al besproken 2 keer overdag een paar uurtjes mee te gaan (intocht en optocht) wat nuchter prima te doen is. Zo probeer ik mijn weekenden van tevoren al te kaderen en ook andere leuke dingen te plannen. Met vrienden waarmee ik normaal gebruik, hebben we gisteren bijvoorbeeld geluncht in de stad. Ik merk dat er echt iets is veranderd bij mezelf, de noodzaak van stoppen is duidelijker ofzo, en ik wĆl ook eigenlijk gewoon niet meer. Ben 35 en vanaf mān 18e veel gebruikt. Het is wel even goed zo, zo voel ik het nu althans. Maar goed, zit er pas net zo bij dus besef me dat de moeilijke momenten vast nog gaan komen. Klik om te vergroten... Hi, leuk dat je zo snel reageert. Ik snap je helemaal hoor! Hier is het het lastigste dat letterlijk al mijn vrienden inclusief mijn vriend die door de weeks met mij mee ging gebruiken en daar zelf ook mee struggelde. Nou is het wel veel minder maar hij wilt zelf niet stoppen omdat die hij het al sinds zijn 15/16 elk weekend doet en hij ziet het probleem er niet van in, nou moet ik wel zeggen dat hij de eerste 2 weken dat ik āafkickteā hij mee probeerde te doen alleen dat lukte niet altijd. Maar nou is het weer terug op het punt dat er elk weekend gebruikt word en heel het weekend lang en eigenlijk ook alleen maar miauw. Ik ben ook iets jonger 24 dus dan is dat soms moeilijk te vermijden en ik kon het zelf niet aan dat al mijn vrienden aan het snuiven waren en ik mocht geen miauw aanraken van mezelf dus daarom dat ik voor coke heb gekozen op zulke momenten. Veel mensen zeggen ook dan moet je met andere mensen om gaan maar ik ben een half jaar geleden 1,5 uur verder weg gaan wonen dan mijn ouderlijk huis en heb hier alleen de vrienden van mijn vriend dus dan moet ik kiezen tussen of heel het weekend in mijn eentje thuis zitten terwijl hij weg is of alsnog mee gaan. Het is ook niet dat ik nou coke heb vervang door miauw alleen op de momenten dat ik wist dat andere mensen openbaarlijk voor mijn neus miauw gebruiken. Het is heel knap dat je de afgelopen weken helemaal niks gebruikt hebt of gedronken, kan je heel erg trots op zijn! En inderdaad carnaval gaat een lastig dingetjes worden (kom zelf ook uit het mooie Brabant haha) en nou lees ik toevallig net je laatste post met dat je alleen de optocht gaat kijken en dat is al echt een stok achter de deur! Ik hoop dat je het nog even volhoudt want het word steeds makkelijker!!"