Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Yo, hierbij mijn ervaring op een hoge dosis ritalin snuiven samen met een vriend. Het begon allemaal al 's middags rond een uur of 3 toen ik en mn maat afspraken ergens in de stad. We hebben allebei ADD en hebben als voorschreven medicijn methylfenidaat oftewel ritalin. Hij had een stuk of 13 van deze pilletjes meegenomen en t leek ons een goed idee om deze te verpulveren en snoven beide 1 van deze pilletjes op. Hierna gewoon wat chillen en rond een uur of 8 begon t echte werk, we hadden beide gezorgd voor 12 pillen per persoon en we hadden afgesproken om de nacht door te komen. Na verloop van tijd hadden ik en mn maat al een stuk of 5 van deze pillen gesnoven toen het een uur of 10 was. We kregen opeens kapot veel energie en t leek alsof we nooit meer moe zouden worden. Om t halfuur namen we ieder nog een pilletje en zo hadden we al gauw 12 pillen opgesnoven per persoon wat neerkomt op 120mg methylfenidaat (ik had 50mg voorgeschreven gekregen wat ik maximaal mocht gebruiken per dag). Inmiddels is t al 5uur 's nachts en we hebben nog helemaal geen moeite om wakker te blijven en gaan zometeen ons laatste pilletje snuiven. Het vervolg komt morgen, ben benieuwd hoe k me morgen ga voelen."
"Fool zei: Je gaat nog 7 pillen bijpakken als je na 5 het idee hebt dat je nooit meer moe kunt worden? Flinke doseringen. :P Oraal werken die pillen trouwens net zo goed,het is niet nodig om een hele hoop bindmiddel in je neus te stoppen als je ritalin neemt. Klik om te vergroten... Voor mijn gevoel werkte t na een tijdje uit dus besloot ik steeds weer wat bij te pakken en tot op t heden nogsteeds niet moe. Leuke ervaring dit maar zeker niet iets om even vaker te gaan doen."
"Justremon zei: Yo, hierbij mijn ervaring op een hoge dosis ritalin snuiven samen met een vriend. Het begon allemaal al 's middags rond een uur of 3 toen ik en mn maat afspraken ergens in de stad. We hebben allebei ADD en hebben als voorschreven medicijn methylfenidaat oftewel ritalin. Hij had een stuk of 13 van deze pilletjes meegenomen en t leek ons een goed idee om deze te verpulveren en snoven beide 1 van deze pilletjes op. Hierna gewoon wat chillen en rond een uur of 8 begon t echte werk, we hadden beide gezorgd voor 12 pillen per persoon en we hadden afgesproken om de nacht door te komen. Na verloop van tijd hadden ik en mn maat al een stuk of 5 van deze pillen gesnoven toen het een uur of 10 was. We kregen opeens kapot veel energie en t leek alsof we nooit meer moe zouden worden. Om t halfuur namen we ieder nog een pilletje en zo hadden we al gauw 12 pillen opgesnoven per persoon wat neerkomt op 120mg methylfenidaat (ik had 50mg voorgeschreven gekregen wat ik maximaal mocht gebruiken per dag). Inmiddels is t al 5uur 's nachts en we hebben nog helemaal geen moeite om wakker te blijven en gaan zometeen ons laatste pilletje snuiven. Het vervolg komt morgen, ben benieuwd hoe k me morgen ga voelen. Klik om te vergroten... Oké inmiddels voelde k me moe worden en had k nergens meer zin in, k besloot nog 60mg bij te pakken om zo tot de avond wakker te blijven zodat mn ritme niet nog slechter word. Dit was immers niet zo'n goed plan en k voel me alles behalve chill, heb een hartslag van 130bpm terwijl k niks anders doe dan rustig op bed liggen, k zweet over heel mn lichaam en k voel me een soort van angstig. Zo zie je maar weer dat niet alle medicijnen die je voorgeschoteld krijgt zomaar zonder na te denken over mogelijke bijwerkingen gebruikt kunnen worden."
"Fool zei: Justremon zei: Zo zie je maar weer dat niet alle medicijnen die je voorgeschoteld krijgt zomaar zonder na te denken over mogelijke bijwerkingen gebruikt kunnen worden. Klik om te vergroten... Dat zag je van te voren ook wel aankomen toch? :P Probeer eens iets eetbaars naar binnen te werken en een rustig muziekje op te zetten, iets voedzaams en even je gedachten verzetten werkt vaak wel goed. Klik om te vergroten... Tja als ze bij de apotheek geen waarschuwing geven is t natuurlijk vragen om problemen vind je niet? T is geen speelgoed t zijn medicijnen en als je dat zoals ik dom genoeg heb gedaan misbruikt kan je je goed kut gaan voelen. Heb dr op t moment last van zelfs.."
"Fool zei: Nouja, ik denk niet dat wanneer een medicijn uitgeschreven wordt voor 50 milligram per dag, dat ze dan waarschuwingen gaan plaatsen voor 120 milligram 's nachts en daaropvolgend 60 milligram overdag. Dan krijg je van die Amerika-zaken waarbij op de magnetrons nog moet staan dat je je kat er niet in moet opdrogen. Sommige dingen vereisen nou eenmaal een eigen verstand, en op momenten dat die faalt is het vaak aan te raden om dingen die je niet zeker weet en toch van plan bent eventjes na te vragen. Maargoed, wel vervelend dat je er last van hebt. Heb je sinds afgelopen nacht nog een beetje fatsoenlijk gegeten? Klik om te vergroten... Krijg geen brok door Mn keel eerlijk gezegd, wat je zegt over dat mer onverstandig gebruik is zeker waar maar k dacht laat k eens iets anders proberen dan een jointje haha. Zo meteen avond eten en hopelijk krijg k dan wat in mn maag want k ben zo gammel als wat."
"Fool zei: Dan zijn er zelfs twee hele goede redenen waarom je je slecht voelt; geen eten en teveel drugs. Als ik jou was zou ik jezelf gewoon forceren wat te gaan eten, denk aan yoghurt, een soepje en een geprakte banaan of iets dergelijks, iets dat makkelijk weg te werken is. Gewoon jezelf over dat vervelende gevoel heenzetten. Klik om te vergroten... Tja en t vervelende van die twee redenen is dat ze op elkaar aansluiten, door die hoeveelheid ritalin krijg k geen hap door mn keel K ga over een halfuurtje eten, dat zou vast helpen neem k aan ."
"ooscaar zei: Het is wel gelijk een veel heftiger middel, maar als je je precies aan het advies van je dokter houdt (dus niet snuiven of meer nemen dan hij adviseert) is dexamfetaminesulfaat misschien een optie. Je zou dit met je arts kunnen bespreken, maar ik weet ook niet de ernst van je ADD, en ik weet dus ook niet of je dit echt nodig hebt, en of methylfenidaat je echt niet genoeg helpt. Klik om te vergroten... Ik ga zolang ik er niet echt ernstige problemen mee krijg maar gewoon door met methylfenidaat. Ernst van mijn ADD valt ook nog wel mee in mijn beleving, het is niet zo dat ik me nergens meer op kan concentreren maar het is wel veel lastiger om me te kunnen concentreren. Heb wel echt één heel groot probleem met ritalin en dat is dat ik soms gewoon niet kan slapen. Waardoor ik de dag erna nergens meer zin in heb."
"MeejheM zei: als je nooit normaal geweest bent kun je je moeilijk vergelijken met iemand die neurotypisch is. dat heb je nooit ervaren. Klik om te vergroten... Ik weet niet of "normaal" het goede woord is. Tuurlijk kan ik me niet vergelijken met iemand zonder ADD."
"ooscaar zei: Als je probleem is dat je niet kunt slapen na ritalin, moet je zeker niet aan dexamfetaminesulfaat beginnen, want daar zal het niet-kunnen-slapenprobleem alleen maar groter zijn. Klik om te vergroten... Heb ook pas sinds kort die problemen erbij, zeer frustrerend om tot 4 uur naar een plafond te staren wetende dat je morgen gewoon om 7uur op moet staan."
"ooscaar zei: Geen ritalin nemen na 5 uur in de middag? In slaap komen met behulp van melatonine? Werkem dat soort dingen niet? Klik om te vergroten... Melatonine heb ik nog niet geprobeerd, maar dat met na 5uur geen ritalin innemen helpt niet voor mij. Probeer het zelfs niet meer in te nemen na 4uur en nog kan ik meestal niet slapen."