Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"HAHA, prachtig dat Thuishaven ja! Wat een knuffelavonden daar beleeft! Allemaal jonge kippetjes staan daar lijp aan de pillen te gaan, heerlijk. Mijn gameplan bij Thuishaven is aankomen om 14-1500 en dan even lekker het terrein verkennen, biertje drinken en ff chillen. Je moet dan nog niks nemen, want dan ben je om 10 klaar en dan begint het daar pas echt los te gaan. Staan ze daar met hun oogjes te rollen en willen ze iedereen aanraken en ben jij klaar. Ik nam eerst altijd om 18:00, maar ik kwam er lekkerder in als ik om 1600/1630 een halfje nam en dan rond 1800 andere halfje. Beetje afhankelijk van dosering vd pil 1900 uur nog beetje, maar dat is niet altijd nodig. Lekker biertje erbij en een koolhydraatrijke maaltijd van die hut daar voor snelle opname en je bent good to go!! Het effect van xtc wordt heel erg door de omgeving bepaald en door de juiste sfeer en mensen. Dat kan reden zijn voor het zombie gevoel achteraf. Ikzelf herken dat zombie gevoel achteraf niet, behalve dat het strakstaan je eruit doet laten zien als je zombie soms haha... Even een tip, ga niet blowen en XTC en dan ook nog alcohol. Dat is vragen om een depressie/derealisatie. Dat is een risico. Laat de blow weg. Die heb je ook niet nodig. Veel plezier en laat me weten hoe het was!"
"benzzzy zei: Misschien omdat je je FUCKING serotonine systeem permanent naar de typhus hebt gewerkt? Klik om te vergroten... Je kunt niet permanent je serotonine systeem naar de klote helpen. Je hebt 100 miljard neuronen in je hoofd. En uit studies bij apen blijkt bovenmatige regeneratie plaats te vinden bij de belangrijkste hersengebieden waaronder de hypothalamus als belangrijkste aanstuurder van hormonen. Alleen de hippocampus blijft achter met herstel, volgens mij omdat dit hersengebied wat verder weg ligt. Na 7 jaar is pas 60% hersteld van de aanwezige serotonine. Daarom lees je vaak over problemen met geheugen en verbale woordenschat. Dat regelt dit hersengebied."
"benzzzy zei: Na 7 haar is pad 60% hersteld. Zecht het zelf dat is permanente schade. Klik om te vergroten... OK, nja je kunt het idd zo opvatten. Ik bedoelde meer als in de zin van je kunt niet 100% vernietigen en dus is iets prima leefbaar. Als iemand ernstige problemen heeft voor de rest van zijn leven zijn vaak ook de hersencellen zelf beschadigd. Dat heeft niks meer met serotonine te maken."
"Hangt ervan af wat je de hersencel noemt. Het geheel, dus de neuron zelf of alleen de celkern, het gedeelte dat de info verwerkt. De transporters liggen op de verzendende uitloper van de hersencel en de receptor op de ontvangende uitlopers van de andere hersencel. Het paarse bolletje is de hersencel zelf. Plaatje 1 is dus een vergroting van wat op het einde van al die oranje bolletjes ligt op plaatje 2. Plaatje 3 kun je zien hoe meerdere hersencellen dus bij elkaar liggen en communiceren via die uiteinden met elkaar. Xtc zorgt voor verval van die lange uitlopers en vernietigt die op den duur en bij vaak gebruik. Je hersenen kunnen dan niet meer communiceren. Eerste symptomen zijn angst en depressie en geheugenproblemen of slaapproblemen. Maar je hersenen maken weer nieuwe uitlopers. Deze zijn niet zo lang maar kort en veel vertakter. Dit duurt 3 tot 4 maanden. Daarom hebben sommige mensen ook vaak 3 tot 4 maanden depressies. Wachten totdat het weer is aangegroeid. Dus niet altijd is serotonine voorraad het probleem, soms is het commucatiemiddel gesloopt."
"Hoi. Ik heb op dit moment precies hetzelfde. Ik merk dat ik ook slechter slaap en niet uitgerust ben als ik wakker word. Wat zei jouw huisarts?"
"Hoi iedereen, Ik lees jouw verhaal en ben zelf op dit moment nog herstellende van eenzelfde soort ellende. Heel herkenbaar. Met het verschil dat ik 'slechts' 2 a 3 weken last had van derealisatie en depressie maar ik enorme slaapproblemen heb en nog steeds heb... Hier mijn verhaal. Xtc is voor mij qua gevoel het hoogtepunt en net in een soort van midlifecrisis periode heb ik in een halfjaar gewoon echt veel en veel te veel genomen met als laatste gebruik in september 2019. Half oktober begon de ellende uit het niks. Ik voelde me plots enorm alert en wakker. Dit resulteerde in 7 dagen 24 uur wakker zijn! Dit klinkt gek, maar dit leverde me geen enkele moeite op omdat ik zo alert en wakker was. Ik was gewoon nooit moe. Toen naar de huisarts en die gaf me temazepam (lichtere versie van oxazepam). Ik mocht altijd een 2e pil nemen als de eerste was uitgewerkt. Ik sliep 4 uur en bam, weer klaarwakker. 2e pil deed niks. Heb die pillen verder nooit meer gebruikt, want die deden in m'n hoofd meer kwaad dan goed. Mijn ellende de komende weken werd groter. Enkele problemen : - oogruis. Ik zie savonds sneeuw voor m'n ogen (niet hinderlijk overigens) - ik heb wat floaters voor m'n ogen (ook niet hinderlijk) - depressie en derealisatie - enorm misselijk - nachtmerries elke keer leidend tot zelfmoord. - stroomschokken - soms 1 uurtje slapen en dan een soort schok door m'n hoofd en weer wakker. - burnout net ontweken omdat ik eigen baas ben en dus kan komen en gaan - rare vlekken op m'n penis - geheugen en verbale woordenschat aangetast Inmiddels is het halverwege feb 2020 en de depressieklachten zijn voorbij. Ik heb weer zin ergens in. Maar deze klachten gingen zoals gezegd ook snel voorbij. Had er nog eens bij moeten komen... Dit is helaas idd gewoon tijd uitzitten en komt door niet alleen serotoninetekorten, maar ook doordat de transporters en receptoren die zorgen voor ontvangst en transport van serotonine zijn beschadigd of vernietigd. Je hersenen kunnen dus niet meer communiceren. Je kunt dus simpelweg geen melatonine maken, want dat wordt uit serotonine gemaakt. Ook de visuele problemen worden veroorzaakt door serotonine problemen (waarschijnlijk, is nl onzeker in de wetenschap). Dit heeft 2 maanden nodig voor snel herstel en 1,5 jaar voor verbeterd herstel, zo blijkt uit dierproeven bij apen. Daarnaast zorgt XTC ook voor een enorme toename van het stresshormoon cortisol en dit zal de reden zijn waarom ik en ook jij Anon niet hebben kunnen slapen. Ik heb in 2,5 maand wellicht maar 1 a 2 uur geslapen per nacht! Cortisol houdt je alert en wakker en je slaapt gewoon niet. Ik kan ook nog steeds niet meer fitnessen of voetballen want mijn lichaam kon zichzelf niet meer genezen. Cortisol overrulet het groeihormoon. Ik heb vorige week 2 x 5 uur en toen 2 x 6 uur en toen 2 x 7 en toen 2 x 8 uur geslapen. Ik dacht dat ik er was! Maar val nu weer terug naar 5, 4 en vannacht weer 3. Inmiddels zijn er allerlei fysieke klachten bijgekomen zoals spierspanning en rugklachten. Ik kon mijn eigen schoenen niet meer aandoen! Allemaal het gevolg door stress in mijn lichaam. Mijn lichaam herkent niet meer dat het de cortisol productie mag stilleggen omdat het rustig is. Het blijft maar doorgaan. Ik begrijp uit de wetenschap dat deze hormonale toestand zeker een jaar blijft bestaan. Ik ben er nog niet dus. Ik val inmiddels wel in slaap als ik naar bed ga, maar ik ben nooit moe! Groetjes..."
"Ik heb idd 2 weken geleden 5 htp gekocht. Slik om de paar dagen een pilletje. Kan niet zeggen of het werkt of niet, omdat mijn serotoninevoorraad op zich het probleem niet meer is. Mijn problematiek past heel erg bij cortisolverhoging. Enige remedie is tijd en rust. De benzo (temazepam) heb ik destijds genomen omdat je op dat moment alles wel wil proberen om weer eens te kunnen slapen. Maar eigenlijk gebruik je opnieuw drugs om te hersenen te bewerken, alleen zijn deze legaal. Ik gebruik ze ook niet meer omdat het beter is je hersenen het zelf op te laten knappen."
"Omdat ik eindelijk iemand met prcs die klacht vind, ben ik benieuwd naar zijn verloop. Kan mij hoop geven. Bijna niemand heeft deze specifieke klacht van slapen"
"Moosz zei: Beste leden, 24 oktober 2016 heb ik na een periode vaak xtc gebruik precies de zelfde klachten als jullie opgelopen. ik viel niet meer in slaap en als ik even in slaap viel sliep ik heel licht en werd na een uurtje weer wakker. ik voelde ook door de dag heen een adrenaline rush door me lichaam.. boosdoener cortisol en een beschadiging van mijn receptoren. Heel langzaam herstelde mijn slaap soms sliep ik 2 nachten niet dan weer een nacht wel. Ik rookte hasj om in slaap te komen en dat werkte soms wel en soms niet. na een jaar sliep ik iets beter. Ik had periodes waarin ik opeens weer inslaap viel en goed sliep 4 dagen daarna 2 weken weer heel kut! Ik heb een slaap waak stoornis opgelopen en dit heeft tijd nodig om zich te herstellen mijn hersnen moesten opnieuw een slaapcyclus opbouwen. bijna 4 jaar later... ik slaap weer redelijk goed soms 7 uur soms 6 uurtjes soms ook 8. Enkele nachten lig ik nog een nacht wakker maar dit kan ik makkelijk accpeteren. Ik ben nog steeds herstellende ik zit nu op 75 procent! -sporten -goeie voeding -meditatie - en de eerste jaar mirazapine hebben mij heel erg geholpen. het was de zwaarste 2,5 jaar van me leven. Ik heb sinds 24 okt 2016 nooit meer een pik gebruikt. Klik om te vergroten... Oioi, ik heb dus precies dit ja. Dan weet ik waar ik aan toe ben... En dat is mooi klote. Ik was ondertussen ook al zover dat het aan m'n cortisolspiegel en receptoren ligt. Ik snap wat je zegt over de adrenaline rush overdag. IK BEN NOOIT MOE en dat is echt bizar... Als ik een nacht niet slaap of maar kort dan doet dat niks af aan mijn dag, ik ben zo alert en wakker... Maar overall gezien snap ik wat je zegt dat het zware jaren zijn. Ik ben nu 1 jaar en een maand verder en er is verbetering in slaap. Ik val altijd wel in slaap, maar de slaap is max 4 a 5 uur, maar met het medicijntje amitriptyline sliep ik 8 uur! Dit is hetzelfde medicijntje als mirtazapine qua werking. Ik ben toen gestopt met slikken omdat ik hoopte er te zijn, maar mijn hersenen redden een nacht zelf nog niet. Dus nu weer opgestart met slikken maar ditmaal lijkt het medicijntje het niet te lukken en dat is goed balen... De dag is zwaar in je hoofd..."
"Raak je ondertussen met je slaap wel weer uitgerust? Ik ben gewoon al een jaar niet uitgerust wakker geworden. Weird hoor, mijn hele beleving van slapen en wakker worden en het beleven van de dag is anders geworden. Ik kan dit niet uitleggen aan iemand.. Dit begrijp niemand..."