Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mijn eerste post hier, heb al wat vaker gelezen maar me nu aangemeld omdat een maat van me in een psychose is geraakt. Ben daarom op zoek naar wat ik voor hem kan doen en heb daarvoor natuurlijk de standaard dingen al wel opgezocht. Wil proberen er voor hem te zijn, want als je zo blijft hangen zou ik het ook heel fijn vinden wanneer er iemand voor mij is die er onvoorwaardelijk zal zijn. Het probleem is ontstaan bij hem nu achteraf gezien al wel sinds enkele maanden, maar in de laatste weken na teveel lachgas is het echt doorgeslagen naar een psychose met veel waanideeën. Mijn maat is er van overtuigd dat er boodschappen doorgezonden worden via muziek en hij is allerlei verbindingen aan het leggen tussen dingen die je nuchter niet maakt. Ik heb zelf ook ervaring met trippen/lachgas/ etc. dus ik snap die denkwijze allemaal wel, maar het moet na uitwerking van de middelen wel afgelopen zijn... heb er zelf ook weleens wat langer last van gehad dan prettig was, maar niet zoals het nu bij hem gaat. Hij lijkt dus wel aardig genaaid nu, hij zit opgesloten met een IBS maatregel, dus kan aannemen dat het serieus is en wordt genomen. Maar nu, wat kan ik doen. Ik ga straks duidelijk niet bij zijn denkbeelden horen, dat is allemaal wel best, maar wat kan ik doen? Daarom de vraag of er mensen zijn hier die zelf ook in een psychose hebben gezeten en misschien wel wat tips hebben over wat hen geholpen heeft, voor wat betreft de omgeving en hoe ze zich gedragen hebben. Wordt toch lastig om onophoudelijk tripsitter te zijn om maar veiligheid te blijven bieden.. pff vind het vet klote voor hem."
"Hey Stormkraai, ben inderdaad vandaag een aantal keer bij zijn vrouw en kinderen geweest. Ze heeft hem ook gevraagd of ik op bezoek mocht komen, maar dat wilde hij niet. Snap ik wel, hij zal niemand anders vertrouwen. Hoop nu maar dat de medicatie gaat aanslaan en de psychose snel zakt, daarna een lange weg te gaan denk ik in herstel. Dank voor je bemoedigende woorden."
"Dank voor je tip, is helaas niet helemaal in de buurt... Gaat overigens nog steeds niet goed, maar hij is wel weer een aantal dagen thuis, zonder enige vorm van begeleiding. Heb maar geprobeerd te overtuigen dat meer hulp niet verkeerd zou zijn, maar of het aanslaat.."
"Brijder in Hoofddorp heeft een detox faciliteit voor stoppen met GHB. Zij doen dat alleen niet met GHB, maar met benzo´s geloof ik. Belletje waard denk ik met die wachttijden van NK."
"Sterkte ermee, het is een veel te hoge prijs voor die psychonauten opleiding. Heb zelf ook weleens rondgelopen met gedachtes, heb nog op tijd mezelf eruit kunnen sleuren, nu sinds 2000 al compleet andere weg in geslagen. Zit nu met een maat van me die blijft hangen en in een psychose is geraakt.... vrouw, 3 kinderen... totaal onduidelijk wat er gaat gebeuren nu."
"Liefhebbertje zei: Vrienden lozen als eerste Klik om te vergroten... Dit"
"Ondanks dat het al een tijdje geleden is toch een update: Na de 1e psychose en het veel te vroege ontslag, zo leek het is er een verergering opgetreden nadat hij weer thuis was. Heeft in een vlaag van verstandsverbijstering zelfs zijn partner aangevallen en werd daarop enkele maanden verplicht opgenomen. Nu na een langdurig traject blijkt Lithium te helpen. Een bipolaire stoornis is ook de diagnose. Zit je dan, waarschijnlijk voor de rest van je leven aan de Lithium.. Heb een andere maat, hij is in karakter nog enigszins herkenbaar, maar zijn gedrag is wel veranderd. Ik zie veel ontremming en ook wel extremiteiten in emotie, passend bij een bipolair beeld. Blijft toch vreemd om hem vroeger nooit echt zo gekend te hebben, wat mij betreft een hypothese deels bekrachtigd dat sommige problemen in psychiatrische zin wellicht latent aanwezig zijn tot er een psychotrauma optreedt. Of een andere hypothese levens gemaakt, dat je door middelengebruik je hersens zo naar de klote kunt helpen dat je jezelf aan een blijvende stoornis kunt helpen. Psychoses zijn niet meer voorgekomen nu, gelukkig kan hij nu een redelijk normaal bestaan volgen en mogelijk weer zijn leven uitbreiden en ontwikkelen... time will tell..."