Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De bovenstaande opmerkingen over het lichamelijk niet schadelijk zijn van heroine is op zich inderdaad correct, maar in de praktijk heb je vrij weinig aan dat gegeven: - zo goed als alle heroïne op de markt is versneden met troep die vaak wel ongezond is maar nog lastiger: - de levensstijl die bijna onontkoombaar is bij heroïnegebruik is slecht voor je: * slecht en te weinig eten * te weinig en onregelmatig slapen * het merendeel van de heroine gebruikers snoepen ook van andere verboden vruchten, zoals cocaine en/of alcohol. Alleen als je voldoende inkomen hebt om zelf je gebruik te kunnen financieren en daarnaast iemand om je heen hebt die zorgt dat je voldoende eet, je zo regelmatig mogelijk leeft en je niet (te vaak) te buiten gaat aan exessen met (andere) drugs kan je inderdaad stafoud worden. Zelf helaas al ruim 20 jaar verslaafd (en bijna 30 jaar geleden mijn eerste chinees heroine gehad) en in vergelijking met veel "collega's" doe ik het nog netjes: bijna constant gewoon gewerkt, geen vuile spuiten gebruikt (en inmiddels gestiot met shotten) en probeer een beetje gezond te blijven; maar desondanks ben ik veel te mager, heb waardeloze conditie en zie er soms uit als een lijk. Daarom voor iedereen die het een keer wil proberen: doe het gewoon NIET, dan weet je ook niet wat je mist. De kans is nl te groot dat je het net zo lekker vind als ik in het begin, en ELKE startende gebruiker WEET ZEKER dat hij/zij zijn gebruik wel in de hand kan houden. En dat geldt net no hard voor snuiven als roken. Snuiven is in mijn ervaring zelfs heftiger dan roken: het geeft een roes die eerder te vergelijken is met shotten dan met oken. Niet proberen dus."
"Ik heb niet alle reacties gelezen, en daardoor de kans dat ik zaken herhaal maar wil je mijn antwoorden niet onthouden: * de hoeveelheid is sterk afhankelijk van de kwaliteit en of je al heroine gebruikt (chinezen). In de jaren dat ik zelf shotte had ik als stelregel om altijd eerst een beetje van de aangeschafte bruin te roken/chinezen om een idee te krijgen over de sterkte/kwaliteit (en om te voorkomen dat je iets inspuit wat helemaal geen heroine is). Ondanks mijn langdurige verslaving en best wel grote gebruik was ik een "kleine" spuiter: ik streefde niet naar de maximale roes, net onder de grens van overdosis; maar een dosis die me net een lekkere ''rush' gaf. In de praktijk haalde ik uit een bolletje van €10 (zeg 3 strepen) ongeveer 2 shots. (Maar bedenk wel dat ik dat deed als regelmatige spuiter en dagelijkse roker) Als ik onzeker was over de sterkte of de hoeveelheid volgde ik ook wel de volgende werkwijze: * ik maak een hoeveelheid heroine klaar die voldoende moet zijn als de dope van slechte/slappe kwaliteit is * na oplossen in zuur en opzuigen in de pomp de naald inbrengen * ongeveer 1/4 of 1/3 van de hoeveelheid injecteren. Vervolgens, met spuit nog gewoon in de arm, zo'n 30-60 seconden wachten. Als het effect dan goed merkbaar is, maar (net) onvoldoende een deel van het restand naspuiten; bij amper effect alles bijspuiten en als de kleine hoeveelheid "er al inhakt" de naald uittrekken en genieten. Omdat je normaliter wat bloed hebt aangezogen en dat dus nu in de pomp zit loop je het risico dat dat gaat stollen en het restant daardoor later niet meer gebruikt kan worden. Zelf voorkwam ik dat door amper tot geen bloed op te trekken als ik "in porties" wou spuiten, maar dat kan/wil niet iedereen. (In ieder geval NIET proberen dope vermengd met klonterend bloed alsnog in te spiten; risico dat klonterend bloed in je hart of hersenen komen is levensgroot. Beter het restant direct weg te spuiten in wasbak of WC zolang je nog stoned bent: as je ziek wakker wordt en er ligt een pomp met dope + stollend bloed naast je zal het veel moeilijker zijn om het weg te gooien)"