Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Regelmatig gebruikt.. Alcohol Cafëine Tabak Wiet Hasj Cacao (is ook drugs hoor) Een keer geprobeerd... Mdma kristallen Paddo's Vond beidde geen zak aan en vond het helemaal niet prettig, te veel controlfreak voor zulke medijnen.."
"Heb net je hele thread doorgelezen en kom zoveel dingen tegen die me heel bekend voorkomen. Ik vind het mooi dat je alles zo open deelt daarmee help je niet alleen jezelf. Ik ben zelf begonnen met blowen op mijn 15 en op mijn 35e de wiet knoop doorgehakt ik moet zeggen het laatste jaar echt fanatiek en en met een duidelijk doel. Ik ben nu 38. Ik wist net als jij ook al langer dat ik een looser begon te worden door mijn gebruik. Ik blow nu nog met tussenpozen, dat wil zeggen als er iets heftigs gebeurt in mijn leven ben ik niet altijd sterk genoeg om gewoon bij mijn belissing te blijven en de wiet af te zweren. Dat duurt meestal dan weer een week of zelfs langer tot ik weer tot het punt kom dat ik weer stop. Ik ben nu 2 weken zonder wiet en 1 week zonder sigaret en heb nu echt het ideee dat ik mijn verslaving langzamerhand de baas begin te worden. In het afgelopen jaar periodes gehad van 2-3 maanden zonder en dan weer een terugval van een week of langer.Sommige mensen zeggen verslaafd ben je en dat blijf je, ik snap wat ze er mee bedoelen maar ben het er niet mee eens of te trots om toe te geven. Ik begin zo langzamerhand bij mezelf te ontdekkken waarom de wiet zo aansloeg bij mij, het zijn meerdere redenen maar de hoofdreden was dat ik een staat kwam waarin ik eindelijk kon ontspannen. Uit mezelf kan ik dat niet zo goed. Hoe langer je gebruikt en ook hoe meer je gebruikt overheersen ander effecten weer maar het ontbreken van het kunnen ontspannen was voor mij de hoofreden om ook weer te gaan gebruiken. Ik heb het geprobeerd met meditatie maar dat is niets voor mij, ik probeer mezelf nu aan te leren om meer te genieten en op een andere manier naar het leven om mij heen te kijken. Hoe mooi kan de natuur zijn etc etc. Ik maak er nu elke dag een opdracht van om iets te leren waarderen of ergens de schoonheid van in te leren zien. Uit mezelf kan ik al heel goed zien wat er niet klopt dus deze opdracht brengt veel meer balans in mijn eigen gevoelsleven. Probeer het eens als je het iets lijkt, als het bij je past tenminste."