Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik pluk ze altijd medio mei / juni gewoon waar ze te vinden zijn, vaak bij mensen in de tuin, maakt het extra spannend om ze te plukken. Moet wel weten welke omdat de meeste niet de slaapbol zijn. Bolletjes met een doorsnede van 2 tot 3cm heb je aardig wat nodig, een stuk of 5 geeft al een mild effect, pak er zelf rond de 10. Ik ben te lui om allerlei extraheer methodes te gebruiken dus de poppies gaan gewoon in de mixer met wat melk en een ijsje erbij, paar minuutjes mixen en opdrinken. Zzzz...zzz...zzz...zzz...zoomse...."
"De Dunne zei: Als je bij mij uit de tuin bloemen jat is dat gelijk je laatste keer.... Best aso hoor, bij mensen uit de tuin jatten! Gewoon zaden kopen, planten en zelf kweken. Kan in een bak op je balkon en in de tuin. Klik om te vergroten... Grappige is dat dit bijna altijd onkruid is, ik zie niet echt een probleem bij het plukken van wat onkruid eerlijk gezegd."
"Helaas ken ik opiaten verslavingen maar al te goed en weet als geen ander hoe vervelend het is om er van af te raken. Gebruik af en aan al ruim 15 jaar alle mogelijke opiaten en ben inmiddels weer een half jaar clean na een opname. Zoals Legio Patra Nostra zegt is het gebruik van fentanyl ten sterkste af te raden, levensgevaarlijk spul, ook in lage doseringen. Het afkicken van opiaten duurt lang en is zwaar. De lichamelijke afkick is heftig maar relatief kort, binnen twee weken ben je normaal gesproken er wel weer bovenop. Geestelijk is echter wat anders, doordat je langdurig je dopamine receptoren onnatuurlijk hebt gemanipuleerd veranderd er fysiek iets in je hersenen betreffende deze receptoren. Stop je dus met gebruik dan blijft een niet goed functionerend dopamine systeem over wat bij de meeste mensen wordt ervaren als een depressie. Het slechte nieuws is dat dit tot wel een jaar kan duren voordat dit weer normaal functioneert, het goede nieuws is dat het uiteindelijk wel weer goed komt. De enige werkende antidepressiva die ik ken die hier actief op werkt is Welbutrin, deze werkt op het dopamine systeem. Echter moet je na verloop ook hier weer vanaf en heb dit ervaren als uitstel van executie. Wil je echt af van een opiaten verslaving dan raad ik iedereen die hier mee worstelt aan om klinisch opgenomen te worden in een verslavingskliniek. Zelf gaan aanrommelen leidt in 99% van de gevallen toch weer in een terugval. Professionele begeleiding is in deze situaties onontbeerlijk. Heel veel succes en sterkte gewenst!"
"Niel zei: Hey dank je wel voor je uitgebreide reactie en vooral de uitleg over de receptoren. Ik ben niet geheel onbekend met depressies maar de depressie na het stoppen van de opiaten was van een heel ander niveau en zelfs angstaanjagend. Op dit moment ben ik nog niet zover dat ik me wil laten opnemen en wil ik het (Wellicht tegen beter weten in) zelf proberen. Ik heb een kindje dat echt niemand anders heeft, weet me geen raad wat te doen als ik opgenomen wordt voor iets dergelijks, om van de instanties nog maar niet te spreken. Ik ga me beter inlezen over de receptoren en het afbouwen. Heb je tips voor (Wetenschappelijke) artikelen in Jip en Janneke taal die hier over gaan? Ondanks m’n eigen wo studie vind ik die stof namelijk echt zó taai.. Klik om te vergroten... Zoals ik al vertelde worden de naweeën van een opiaten afkick ervaren als een depressie maar is in werkelijkheid net iets anders (depressies worden over het algemeen veroorzaakt door een tekort aan serotenine). Het dopamine systeem zorgt voor beloning, bij een volbrachte taak krijgt het brein wat dopamine waardoor je het als prettig ervaart. Bij een slecht werkend dopamine systeem is dit dus ontregeld, ik ervaar dit altijd als totale lusteloosheid en nergens zin in hebben. Net na de afkick kan zelfs een hele kleine taak al bijna onmogelijk lijken, de afwas doen lukt dan al bijna niet, laat staan andere dagelijkse dingen. Door Welbutrin te gebruiken wordt dit gevoel minder erg, start ruimschoots voor de start van de afkick met Welbutrin zodat het middel al werkt op het moment dat je met afkicken begint. Ik begrijp dat je het heel moeilijk vindt om hulp te zoeken omdat je alleenstaande met kind bent, misschien geen opname maar wel ambulante hulp van bv. Kentron? Je moet hier ook uiterst voorzichtig mee zijn, breek me de bek niet open over jeugdzorg instanties, die maken het vaak nog veel erger. Ik kan je helaas niet helpen met boeken of artikelen die over dit onderwerp gaan, doordat ik al 30 jaar verslaafd ben aan ongeveer alles wat god verboden heeft heb ik me in al de jaren autodidactisch ingelezen over dit onderwerp maar door wat te googelen op internet over receptoren en neurotransmitters kom je een heel eind volgens mij. Als laatste nog jouw vraag waarom bij de een de afkick heftiger is dan bij de ander. Iedere afkick is anders bij ieder mens dus sommige lichamen kunnen er beter me omgaan dan andere. Wel zijn er drie regels, hoe vaker je afkicked hoe zwaarder de afkick wordt. Duur en hoogte zijn van grote invloed op hoe zwaar de afkick wordt waarbij hoogte zwaarder weegt dan duur. Als voorbeeld, 1 jaar lang 10mg codeine per dag is minder erg dan 1 maand lang 200mg oxycodone per dag. Maar over het algemeen geldt dus hoe langer en hoe hoger je dosis, hoe zwaarder het wordt. Ik wens je echt veel wijsheid en succes toe, een nuchter leven blijft er altijd met kop en schouders bovenuit steken. Mocht je nog vragen hebben of gewoon wat steun nodig hebben van een wildvreemde, ik kijk met regelmaat op dit forum dus help, hoe klein dan ook, graag."
"Ik heb gisterenavond nog met een vriend van mij gepraat welke ook jarenlang verslaafd is geweest aan opiaten en vertelde jouw verhaal over de pleisters die je zelf door knipt (althans, dit begrijp ik uit je verhaal). Deze vriend schrok ervan en het advies is om hier per direct mee te stoppen, je speelt Russisch roulette met je leven. Zal ook even uitleggen waarom, pleisters hebben een gereguleerde afgifte voor normaal gesproken enkele dagen, er zit een veelvoud van het aantal microgrammen in dan wat er op de verpakking staat per pleister, daarbij neemt de huid heel slecht op waardoor er nog meer inzit. Met name als je de pleister doorknipt begint het Russisch roulette, het ene stukje kan veel meer bevatten dan het andere stukje en dat kan bij fentanyl fataal aflopen. Fentanyl is 40x sterker dan heroĂŻne en het verschil tussen leven en dood is bij zeer kleine hoeveelheden al een feit. Als voorbeeld een foto van een equivalente doses heroĂŻne en fentanyl. Langdurig gebruik van iedere opiaat is af te raden, het gebruik van fentanyl is altijd af te raden, ik heb het nooit aangedurfd om het te gebruiken. Nogmaals veel wijsheid toegewenst!!"
"Niel zei: Hi Allen, bedankt voor jullie reacties! In het bijzonder wil ik Henky bedanken. Natuurlijk weet ik dat de manier waarop ik de pleisters gebruik gevaarlijk is. Maar omdat ik niet zeker weet of ik aanzienlijk minder ug binnen krijg als ik ze plak (en dus ziek word), heb ik even geen andere oplossing Dit klinkt heel betweterig en misschien zelfs dom, maar ik heb oprecht het idee dat ik precies weet wat ik kan hebben. Ik ga ook nooit zover dat ik ga “nodden” (een term die ik hier veel gelezen heb) maar net genoeg om te kunnen functioneren. Dat is nog een hele hoop maar door de laatste 10 jaar waarin m’n opiaat verslaving en tolerantie erg hoog is geworden, kan ik best veel hebben. maar door jou Henky, heb ik de huisarts gebeld en haar mijn zorgen en deel van mijn probleem uitgelegd (Niet dat ik ze in m’n mond stop, daarvoor schaam ik me te erg). Ik heb Wellbutrin voorgelegd en dit direct voorgeschreven gekregen, ze vond het een goed idee. Ze gaf aan dat we niet moeten haasten en dat we gaan afbouwen als ik daaraan toe ben en het gevoel heb dat de Wellbutrin werkt. Ik realiseer me dat ik er nog lang niet ben, maar het begin is er.. Liefs, niel. Klik om te vergroten... Hoi Niel, Als eerst, echt super goed dat je naar de dokter bent gegaan en haar, al is het niet het achterste van je tong, hebt ingelicht over je probleem en daar nu ook echt iets aan wil gaan doen. De helft van de oplossing is het erkennen van het probleem, je mag dus trots op jezelf zijn dat je een echte eerste stap hebt gezet. Doe inderdaad niets overhaast, het kan tot 6 weken duren voordat de Welbutrin echt gaat werken. Ik had bij het begin van het slikken van Welbutrin wel heel veel last van bijwerkingen maar hier moet je gewoon even doorheen, de hulp later tijdens het afkicken is het echt wel waard om nu even af te zien. Dat je de pleister blijft gebruiken is uiteraard aan jou, ik kan hooguit advies geven als ervaringsdeskundige maar het blijft aan jou wat je met dit advies doet. Ik maak me echt zorgen over een mogelijke overdosis wat met als mogelijk gevolg een begrafenis van een alleenstaande moeder. Heel erg voor moeder maar rampzalig voor jouw kind. Misschien dat je bij de dokter kan vragen voor methadon of buprenorfine, dit is veel veiliger en wordt gebruikt voor de afkick van opiaten. Als voorbeeld 1mg buprenorfine staat ongeveer gelijk aan 40mg oxycodone, de meest gebruikelijke pillen buprenorfine zijn 2mg maar je hebt ze ook van 8mg. Dus 1 pilletje van 8mg is voor de hardcore opiaten verslaafde meestal echt wel voldoende, bijkomend voordeel is dat ze een werking van 12 uur hebben en je dus maar 2x per dag een dosis nodig hebt. Jouw dokter weet inmiddels al van je verslaving en jouw dokter weet echt wel dat buprenorfine de beste vervanger is voor welke opiaat dan ook. Buprenorfine wordt in bijna iedere verslavingskliniek voorgeschreven bij een opiaten verslaving. Dit kun je nadien rustig afbouwen in stapjes van 0,2mg, heel rustig dus. Je kunt altijd zeggen dat je jouw opiaten via bijvoorbeeld internet bijbesteld (darknet) maar dat je de kwaliteit niet vertrouwd en liever officiële medicijnen van de apotheek wil hebben. Dit verhaal klinkt ook niet meteen zo schokkend. Maar uiteindelijk blijft dit natuurlijk jouw keuze, doe wat je denkt dat het beste voor je is. Ik wens je heel veel sterkte in dit lastige gevecht dat je moet voeren en hoop over een tijdje weer goed nieuws van je te lezen hier op dit forum! Henky"
"Hoi Niel, 8 dagen Welbutrin is nog te kort om iets van de werking te zeggen en te kort om alle bijwerkingen voorbij te laten zijn. Ik slikte 150mg per dag maar opbouwen met 75mg is beter dan te beginnen met een hogere dosis, beter is 75mg te blijven slikken totdat de bijwerkingen weg zijn en daarna eventueel te verhogen. Bijwerkingen gaan over maar kan helaas even duren maar ze gaan echt over. Ik kan natuurlijk niet beoordelen voor jou of ze te handelen zijn, is het te erg dan is een optie om te stoppen maar zou toch nog even proberen door te zetten, uiteindelijk heb je er echt baat bij. Wat betreft afbouwen met oxycodone is eerlijk gezegd niet de beste keuze, in verslavings instelling wordt bijna altijd overgestapt op methadon of buprenorfine, zijn allebei ongeveer vergelijkbaar qua werking. Dit heeft twee redenen, de verslaving van een middel zit hem met name in de snelheid waarmee het inslaat, hoe sneller je het middel voelt (de rush), hoe verslavender het is. Als voorbeeld, cocaĂŻne en crack zijn theoretische hetzelfde maar crack voel je binnen 10 seconden opkomen, veel verslavender dan cocaĂŻne. Waarom wordt heroĂŻne door de echte heroĂŻne junks gespoten? Omdat het heel snel inslaat. Voor een afbouw middel wil je deze rush dus eigenlijk niet, daarom stapt men vaak over naar een middel wat rustig opkomt. Voor benzodiazepines schakelt men altijd over op valium, voor opiaten is dat dus methadon of buprenorfine. Het is niet dat je van buprenorfine niets voelt alleen komt het rustig op. Bij oxycodone is de rush behoorlijk heftig en daardoor niet echt geschikt om af te bouwen. Tweede punt is dat buprenorfine en methadon langwerkende opiaten zijn wat als voordeel heeft dat je het minder vaak per dag nodig hebt en door de lange werking ook weer de rush voorkomt, bij oxycodone is het middel echt na een uur of vier wel uitgewerkt, wat inhoudt dat je veel vaker een dosis nodig hebt met de daarbij behorende rush (klinkt lekker natuurlijk maar je probeert ervan af te komen en dan is een rush niet handig bij afbouwen). Ik heb overigens geen ervaring met time-release oxycodone, maar ook met time-release zal de rush er nog steeds zijn vermoed ik. De werking van buprenorfine is volgens mij 12 uur maar kan me vergissen dat dit toch 8 uur is. Ik had aan twee doseringen per dag voldoende, bij het opstaan (8 uur) nam ik een dosis en rond 16.00 's middags de volgende dosis. Tijdens het slapen heb je toch eigenlijk geen last van ontwenningsverschijnselen alleen moet je de eerste dosis in de ochtend meteen pakken, dan zijn er inmiddels al wel wat ontwenningsverschijnselen. Je zult er toch rekening mee moeten gaan houden dat je tijdens het afkicken dit zo af en toe gaat ervaren, ontwenningsverschijnselen zijn niet fijn maar is onontkoombaar tijdens het afkicken. Zolang ze maar gedoseerd zijn en te handelen. Overigens wordt in verslavingszorg altijd gekozen voor de sublinguaal variant, al weet ik niet wat de reden daarvoor is. Er zijn vele manieren om af te kicken en iedere dokter of verslavingsarts heeft zijn eigen insteek. Ik zeg niet dat time-release oxycodone slecht is om af te bouwen maar buprenorfine en methadon zijn hier speciaal voor op de markt gebracht en lijkt me dan ook een betere keuze. Ik wil je nogmaals een hart onder de riem steken, het is echt knap dat je er serieus werk van aan het maken bent. Ben dus ook blij om te lezen hoe je bezig bent en dat verdient niets anders dan lof. Hou vol, ga ervoor! Een beter leven wacht aan de andere kant van de afkick! Lieve groet, Henky"