Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Die molen is inderdaad goed gevonden. Ik overweeg om het ook wel es te doen. En al dat gezever met in de zon leggen, je hoeft helemaal geen discussie te voeren als je je weed simpelweg in de kast ophangt. Minder stress over de mogelijk slechte invloed van de zon, en het is ook geklaard. Hammer"
"Paddo growboxjes: 22 juli vandaag (26 juli) - de grootste wordt vanavond of morgen geplukt Weed: Hoe het er vandaag voor staat, na twee weken. Hammer"
"Zwaar stoned, een maat van ik lag op z'n rug mee te kijken naar LOTR, ik geloof de tweede, waar Gandalf dat prachtig wit paard oproept. "Ej, checkt da peerd... " En dat zei hij nadat we allemaal zo'n 10 minuten geen woord hadden uitgewisseld. Een kwartier slappe lach tot gevolg, en elkaar maar weer aanvuren Hammer"
"Hoi iedereen. Ik ga vrijdag om een aantal zaadjes en ben van plan om ze de dag zelf nog te laten ontkiemen etc. Ik ben een maand te laat tov het standaard plantmoment, weet ik, maar is het nog mogelijk om ze nu te planten? Ik zal ze buiten zetten op een balkonnetje waar praktisch de hele dag door licht op valt. Ik woon in Oostende in België en deze zomer is het meestal al mooi weer geweest. Ik hoop er dus echt op dat het lukt Ben al om potgrond geweest en heb enkele bamboeplanten errond gezet om tegen gluurders af te schermen. (deze soort, maar wel nog maar 40 cm hoog { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } Zal later foto's posten van mijn balkonnetje. Ik herformuleer mijn vraag na deze randinfo; ben ik te laat of zal het nog lukken? Bedankt, Hammer"
"Bedankt mensen. Heb 13 euro betaald voor 5 zaden, en dit 2x (heb twee soorten; Master Kush en Big Bud). Dit komt dus neer op 2,5 euro per zaadje, wat ik dik meevallen vind; ik zal dus de gok wagen. Zal van elke soort één zaadje planten. Als ik van beide planten samen meer dan 100g beschouw ik het al als een succes, want 't was een investering van slechts 2,5 euro... Zal proberen geregeld te updaten. Op hoop van zegen! Hammer"
"Enkele foto's van mijn terrasje waar mijn plantjes staan, er staan nu al enkele bamboeplanten en ik heb wat lavendel en thijm gezaaid (linkerpotten). De plantjes zullen staan daar vanwaaruit ik de foto nam, zodat ze niet gehinderd zullen worden door de bamboe qua zonnestralen, maar toch ook niet gezien worden. Zoals je kan zien op de tweede foto ontvangt het plateautje veel licht! Hammer edit: Natuurlijk zullen die bamboestruiken nog groeien. Sinds gisteren zijn ze duidelijk al gegroeid."
"Hoe het er vandaag voor staat, nadat ze ongeveer tien dagen geplant zijn: Ik ben benieuwd Hammer"
"Drie weken later zijn ze al wat opgeschoten, ze zijn zo'n tien cm hoog. Ik denk wel niet dat ze gaan bloeien voor oktober. Heeft iemand ideeën om de groei te versnellen of om de bloei te laten inzetten? Bedankt, Hammer"
"Ik kweekte inderdaad niet louter voor het plezier Het was de eerste keer en helemaal niet bij ideale omstandigheden dus ik heb een hoop geleerd; volgend jaar beter! Helaas zijn de plantjes allemaal gestorven tijdens de hittegolf van het weekend van 20 augustus. Ik zat toen namelijk in Pukkelpop en had er niet aan gedacht iemand te vragen om ze water te geven. Spijtig! Maar ja, volgende keer beter... Mijn paddo growbox floreert wel, ik zoek momenteel op hoe je met sporenprints een nieuwe kan maken. Toch nog iets dat slaagt dus Hammer"
"Is er genoeg ventilatie? Bij mijn growboxen zat er altijd zo'n zak bij met een ritsachtige sluiting. 10 dagen is inderdaad lang, maar je moet gewoon geduld hebben. Ik heb ook 8 dagen gewacht, en toen is het plots enorm rap gegaan; in drie dagen moest ik al oogsten. Als je nu na nog een week nog altijd geen resultaat hebt moet je je inderdaad zorgen maken. Zolang als je temperatuur kamertemperatuur is is alles ok. Ook versta ik onder direct zonlicht dat je je box gewoon buiten zet in de zon. Als er een raam tussen zit is het al geen direct zonlicht meer, als je er zo'n fijn kant gordijntje tussen hebt al helemaal niet. Geduld, en het komt wel Hammer"