Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Is er een verschil tussen tramadol retard en de gewone versie?"
"Hallo, Voor de mensen onder ons heb ik een interessante vraag, voor hoever kan een opiaat(tramadol, codeine,...) uiterlijke veranderingen teweegbrengen. Kan het dat je door een opiaat er bleker gaat uitzien, wallen krijgt, ingevallen kaken,... of hangt dit puur van hoe iemand zich verzorgt, goed slaapt? Of maakt dit niet veel uit? Graag hoor ik jullie mening hierover of diegene die er meer over weet. Groeten"
"Hallo leden, Ik zit met een knoop in men maag, letterlijk dan. Zoals jullie naar mijn eerdere berichten kunnen zien was ik 7 maanden geleden afgekickt van tramadol. Het was een lang proces. 4 weken daarna werd ik geopereerd en ik kreeg tramadol voor de pijn en zoals jullie al kunnen raden was ik weer vertrokken met een verslaving aan pijnstillers. 2 maand geleden was ik het zo beu als koude pap en heb het afgebouwd en ik zit nu op 4 pompjes van 20 druppels per dag die ik verdeel in 2 keer per dag 2 pompjes van 10 druppels wat neerkomt op 50 mg dat ik verdeel over een dag in 2 keer 25 mg en ik zit hier al een paar weken op. Het is zo verdomd moeilijk om hier verder van af te bouwen daarom wil ik mijn flesje weggooien omdat 50 mg natuurlijk niet zo een hoge dosis is en cold turkey gaan. Mijn vraag is, kan ik om de spanning en onrustigheid die ermee gepaard mee gaat een glas whisky drinken om de paar uur of is dit een slecht idee? Heeft er iemand iets gelijkaardigs ervaren of heeft iemand advies hierover wat ik nog kan doen."
"Psychedelibee zei: Halfay zei: Mijn vraag is, kan ik om de spanning en onrustigheid die ermee gepaard mee gaat een glas whisky drinken om de paar uur of is dit een slecht idee? Klik om te vergroten... Lijkt me niet zo'n goed plan, dan heb je voor je het weet je tramadol verslaving ingeruild voor een alcohol verslaving. Bijkomend probleem aan alcohol is dan ook nog eens dat het zo makkelijk overal te krijgen is, wat een verslaving daaraan nog lastiger maakt om vanaf te komen. Klik om te vergroten... Wat kan ik dan het best doen want de onrustigheid is niet te houden dan en als ik het goed had begrepen duurt het maar een paar dagen voor je van de ergste kwalen ervan af bent als je cold turkey gaat. Ik drink soms 1 keer om de paar maanden is en meestal moet ik dan niks van alcohol hebben. Zou het zo'n kwaad doen om een glas voor te slapen te drinken? Om de nacht door te komen."
"Niemand die hier iets over weet"
"Psychedelibee zei: Een glas voor het slapen lijkt me alweer een stuk minder erg. In je eerste post stond een glas om de paar uur, dus dan zou je wel flink wat glazen op een dag weg drinken. Ik vind het lastig om je verder echt goed advies te geven, aangezien ik er zelf geen ervaring mee heb. Maar pas in ieder geval gewoon goed op dat je niet de ene verslaving voor de andere inruilt. Heb je al een afspraak gemaakt bij je huisarts? Die kan je uiteraard ook begeleiden bij het afkicken, dan kan die ook meteen je geestelijke en lichamelijke toestand monitoren. Klik om te vergroten... En een alcohol verslaving, dat is het ook niet. Ik ben me al een paar keer gaan aanmelden bij de huisarts, maar die wist het ook niet goed, buiten dat ik het heel traag moest afbouwen. Maar dat wist ik zelf ook. Het zijn de laatste loodjes die het zwaarst wegen."
"Exceptional Insight zei: Een verslaving verruilen voor een andere is sowieso nooit een goed idee. Ook kan ik me niet voorstellen dat je tijdens de ontwenning zin hebt om alcohol te drinken. Tramadol vind ik prima cold turkey te kicken. Weekje afzien. Hooguit twee, afhankelijk van hoe bont je het gemaakt hebt. Klik om te vergroten... Maar op zich kan het wel? Ik ben er sinds september 2015 terug aan verslaafd geraakt. Een goed half jaar. Heb je zelf ervaring gehad met cold turkey te gaan op tramadol?"
"Ik heb al eens 5 dagen achtereen truffels genomen en ik voelde het elke dag even hard inslaan alsof het de eerste dag is. Hangt ook van mens tot mens af denk ik."
"Ik ben door tramadol 6 kilo bijgekomen. Hoe kan dit? Dat je van drugs afvalt is bekend maar dat je ervan bijkomt?"
"Ik heb weer iets bijgeleerd"