Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafvallen door drugs.

afvallen door drugs.

6 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
Ik woog 75 kilo voordat ik begon aan drugs.
Ik weeg een jaar later 65 kilo, door recreationeel drug gebruik.
Ik vind het raar dat sommige mensen drugs nemen om juist af te vallen.
Nou als jongen wil je niet mager worden.
Maarja. In de tijd dat ik was gestopt begon ik terug dikker te worden, maar groeide ook.
Ik ben het laatste jaar veel gegroeid, het lijkt wel alsof dit door de drugs komt, maar dit zal gewoon toeval zijn. Nu heb ik een paar dagen terug speed ingekocht. 5 gram. Na het wassen bleef er 2,5 gram van over. Wat een geluk, Gister en vandaag ben ik dan maar begonnen.
Ik heb afgelopen nacht 6 uurtjes geslapen, en heb door de dag toch gegeten. Redelijk veel.
Het laatste lijntje was 7 a 8 uur geleden. En kan dalijk weer slapen, dit keer ga ik gewoon uitslapen. (Denk dat ik straks om 1 a 3 uur in de middag wakker wordt.), wakker worden, mij vol vreten, misschien nog eventjes bijslapen tot 6, 7 uur.. eten weer. en dan wss een lijntje pakken.
Ik heb vandaag ook gegeten, redelijk veel, en geslapen. Maar ben alsnog 1 kilo kwijt tegenover 3 dagen terug. Moet wel toegeven dat als ik morgenavond klaar ben met eten, en aan het lijntje begin, het weer terug is. Maar toch, hoe kan ik zorgen dat ik volgende dagen.. (Verwacht tot ik nog 4 dagen ervan kan genieten, met slapen & eten natuurlijk) niet afval, maar juist bijkom. En als zeg maar de 4 dagen om zijn.. en ik stop gewoon weer voor een paar maanden, er het beste voor zorgen dat ik weer 75 weeg? Want ik ben momenteel aan het groeien, dus moet dringend bijkomen aangezien als ik binnen 6 maanden niet bijkom, en ik zo als de afgelopen maanden blijf doorgroeien.. ik maar een dun stokske zal zijn. Dus vroeg ik me af wat ik het beste kan doen om in de komende dagen bij te komen I.P.V afvallen, en als de 4 dagen om zijn Zo snel mogelijk terug 10 kilo bijkomen? Ik begrijp dat spiermassa 3x zoveel weegt als vetmassa... dus trainen elke dag is ook wel een goede zet.
Alleen heb ik geen zin om naar de gym en doe ik liever thuis oefeningen.
Ik veronderstel dat ik van joggen & fietsen alleen maar verder afval..

Nou hulp is welkom.
T
TijdloosLid
Zwemmen is een goede , en daarbij vezels en graben met ei voor spierweefsel opbouw. Goed eten met nachrtust dus.

Zijn vast meer goede sporten maar zwemmen is lekker al zeg ik het zelf :wink:
J
JoopiejoLid
Geen speed nemen schijnt ook goed te helpen als je wilt aankomen.
d
dewildeLid
Als je nog groeit in een tempo dat je het zelf merkt dan is het sowieso verstandig om niet meerdere dagen achtereen pep naar binnen te werken.
Een lichaam in de groei is nergens meer bij gebaat dan voldoende nachtrust.

Het gewicht dat je de afgelopen paar dagen bent kwijtgeraakt is waarschijnlijk gewoon watergewicht of misschien zelfs gewoon het gevolg van meetfouten. Desondanks, is het sowieso wel verstandig om, als je in de groei bent, te zorgen dat je niet afvalt.

Verder is het belangrijk om te weten dat het niet zo makkelijk is om spiermassa op te bouwen. Je zult aanzienlijk meer moeten eten om spiermassa te kweken én daarbij harder moeten trainen dan een beetje recreatief zwemmen.
S
SkirreLid
Spierweefsel weegt inderdaad meer dan vetweefsel maar zoals al gezegd is duurt het een heel stuk langer om spierweefsel op te bouwen dan om vet te krijgen. Om spieren op te bouwen moet je natuurlijk trainen maar het nadeel van trainen is dat je veel calorien verbrand die je nodig hebt om op gewicht te blijven. Als jij nu al afvalt krijg je dus al minder calorien binnen dan je verbruikt en als je daarbij nog gaat sporten zul je nog meer afvallen (tenzij je meer gaat eten natuurlijk).

Als het je puur en alleen om het gewicht gaat kun je jezelf ook vol duwen met vet voedsel maar dat is ook niet de bedoeling... Als je gewicht wil aankomen door je spieren te laten groeien moet je je focussen op de grotere spiergroepen (Benen, rug & borst).
Zwemmen is een goede full-body activiteit maar om spierweefsel aan te komen op een korte tijd is het niet echt de beste methode.

De conclusie is eigenlijk dat je hoe dan ook meer moet gaan eten.
H
HalfayLid
Ik ben door tramadol 6 kilo bijgekomen. Hoe kan dit?
Dat je van drugs afvalt is bekend maar dat je ervan bijkomt?
S
SnowblindLid
Kreeg zelf enorme eetlust van zwaardere opiaten. In combinatie met een wat tragere spijsvertering kom je dan echt wel aan. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."