Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb weer iets bijgeleerd"
"Exceptional Insight zei: Halfay zei: Haha ze zien me sebiet aankomen op het feestje van mijn tante met men cold turkey. Nee maar, dit voelt echt niet lekker aan. Kan ik niets nemen als 5htp of gaba om de effecten te verlichten Klik om te vergroten... Haha, cold turkey in combinatie met verplichtingen is wel heel erg hardcore. Kun je dat feestje niet overslaan? Of er middelen zijn die de ontwenning draaglijker maken, weet ik niet. Dat heb ik nooit geprobeerd. Misschien een spierverslappende benzo om de krampen tegen te gaan. Klik om te vergroten... Hmm dat heb ik niet in huis. Misschien gewoon even volhouden en als ik het niet trek en voor het slapen gaan een glas whisky anders ga ik een lange nacht tegenmoet. Dat feestje ga ik overslagen. Het heeft geen zin om in deze toestand als een geplukte kip daar te gaan staan."
"Exceptional Insight zei: Halfay zei: Hmm dat heb ik niet in huis. Misschien gewoon even volhouden en als ik het niet trek en voor het slapen gaan een glas whisky anders ga ik een lange nacht tegenmoet. Klik om te vergroten... Als je last gaat krijgen van slapeloosheid (en die kans is meer dan reëel), raad ik je aan om niet te gaan drinken. Als je de hele nacht niet kunt slapen, maar je voelt wel de alcohol uitwerken, maakt dat het uit bed komen de volgende ochtend des te moeilijker. Halfay zei: Dat feestje ga ik overslagen. Het heeft geen zin om in deze toestand als een geplukte kip daar te gaan staan. Klik om te vergroten... Uitstekende beslissing. Klik om te vergroten... Ik heb me voorgenomen om geen alcohol te drinken, ik heb net een dutje gedaan en het heeft me goed gedaan... voor de moeheid dat ik toch had. De bevende handen en de onrustigheid, dat is een ander verhaal. En mijn maag is percies ook een feestje aan het houden."
"Exceptional Insight zei: Ik ben vorig jaar voor het laatst afgekickt, ik weet een klein beetje hoe je je voelt. Wanneer heb je voor het laatst genomen? Klik om te vergroten... Gisterenavond heb ik mijn laatste dosis genomen."
"Exceptional Insight zei: Gaat snel dan. Bij mij zit er altijd eerst een dag tussen waarop ik nog niks merk. Klik om te vergroten... Misschien niet onbelangrijk om te vermelden maar ik nam de snelwerkende tramadol druppels. Die is ook veel sneller uitgewerkt dan de retard."
"Exceptional Insight zei: Ik heb altijd tabletten, capsules, druppels en bruistabletten gebruikt. Maar nooit retards. Klik om te vergroten... Heb je een lange periode tramadol genomen?"
"Ik trek het niet meer, ik voel me zo slecht. Mijn ademhaling is verlaagd. Mijn spieren zijn verstijfd en mijn botten doen pijn en die onrustigheid en opgejaagd gevoel is zo smerig. En kramp rond mijn hartstreek. Kent niemand iets om de symptomen te verlichten"
"Hallo leden, Ik heb hier een capsule tramadol 50 mg retard versie. Ik heb deze capsule opengebroken en de bolletjes apart in een bord gezet. De bedoeling is dat ik deze bolletjes wil fijnmalen en ze dan wil doorslikken. Mijn vraag naar jullie toe is, je hoort altijd dat ze zeggen dat je de bolletjes niet mag kauwen of pletten. Ik weet dat het om een verlengde afgifte gaat maar wat gebeurt er als je dit wel doet en waarom verbieden ze het? Hoeveel mg krijg je in één keer binnen en hoelang werkt het als je dit doet? Is er ook een verschil met de bolletjes fijn te pletten en de poeder door te slikken en de tramadol druppelvorm? Want deze moet je ook oraal innemen Zijn hier kenners onder ons die hier meer over kunnen vertellen. Groetjes"
"Hallo, Voor de mensen onder ons heb ik een interessante vraag, voor hoever kan een opiaat(tramadol, codeine,...) uiterlijke veranderingen teweegbrengen. Kan het dat je door een opiaat er bleker gaat uitzien, wallen krijgt, ingevallen kaken,... of hangt dit puur van hoe iemand zich verzorgt, goed slaapt? Of maakt dit niet veel uit? Graag hoor ik jullie mening hierover of diegene die er meer over weet. Groeten"
"Hallo leden, Ik zit met een knoop in men maag, letterlijk dan. Zoals jullie naar mijn eerdere berichten kunnen zien was ik 7 maanden geleden afgekickt van tramadol. Het was een lang proces. 4 weken daarna werd ik geopereerd en ik kreeg tramadol voor de pijn en zoals jullie al kunnen raden was ik weer vertrokken met een verslaving aan pijnstillers. 2 maand geleden was ik het zo beu als koude pap en heb het afgebouwd en ik zit nu op 4 pompjes van 20 druppels per dag die ik verdeel in 2 keer per dag 2 pompjes van 10 druppels wat neerkomt op 50 mg dat ik verdeel over een dag in 2 keer 25 mg en ik zit hier al een paar weken op. Het is zo verdomd moeilijk om hier verder van af te bouwen daarom wil ik mijn flesje weggooien omdat 50 mg natuurlijk niet zo een hoge dosis is en cold turkey gaan. Mijn vraag is, kan ik om de spanning en onrustigheid die ermee gepaard mee gaat een glas whisky drinken om de paar uur of is dit een slecht idee? Heeft er iemand iets gelijkaardigs ervaren of heeft iemand advies hierover wat ik nog kan doen."