Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadol bolletjes fijnpletten

Tramadol bolletjes fijnpletten

4 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
H
HalfayLid
01-01-2024, 00:00
#1
Niemand die hier iets over weet :(
H
HalfayLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo leden,

Ik heb hier een capsule tramadol 50 mg retard versie.
Ik heb deze capsule opengebroken en de bolletjes apart in een bord gezet.

De bedoeling is dat ik deze bolletjes wil fijnmalen en ze dan wil doorslikken.

Mijn vraag naar jullie toe is, je hoort altijd dat ze zeggen dat je de bolletjes niet mag kauwen of pletten. Ik weet dat het om een verlengde afgifte gaat maar wat gebeurt er als je dit wel doet en waarom verbieden ze het? Hoeveel mg krijg je in één keer binnen en hoelang werkt het als je dit doet? Is er ook een verschil met de bolletjes fijn te pletten en de poeder door te slikken en de tramadol druppelvorm? Want deze moet je ook oraal innemen

Zijn hier kenners onder ons die hier meer over kunnen vertellen.

Groetjes
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Simpel om misbruik tegen te gaan, hoewel sommige XR formules niet kapot gaan door simpel de pil te verpulveren.

Ik vergelijk het even met Xanax van Pfizer en een generieke Xanax (2mg bars noemen we die hier) die geen vertraagde afgifte heeft.

Van de xanax die niet vertraagd werkt en dus echt 'inslaat' is natuurlijk veel gevoeliger voor misbruik omdat het lekker snel sterk werkt ivm de vertraagde Xanax van Pfizer.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
De reden dat ze er op zetten dat je de bolletjes niet mag kauwen is puur vanwege de verlengde afgifte. Wil je het recreatief gebruiken dan kun je die bolletjes dus het beste crushen in een vijzel ofzo. Ik zou het daarna wel in een capsule of vloeitje doen, want het zal denk ik niet heel lekker smaken.

Qua recreatieve dosering raad ik je aan de eerste keer zo 100 tot 150mg te nemen om te kijken hoe het valt. Aangezien het effect lang aanhoud zou ik niet gaan bijnemen als het wat heftiger kan. Doe dan gewoon een volgende keer wat meer. Van Tramadol kun je soms makkelijk 12 uur later nog de effecten voelen.

Ga het verder ook niet te vaak doen, het blijft toch een opiaat en die staan niet voor niets bekend om hoe verslavend ze zijn.
s
sjors1950Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Beste Halfay,

Ik zou het zelf niet doen. Het wordt afgeraden door de artsen en staat niet voor niets in de bijsluiter dat het niet de bedoeling is. Via deze informatiepagina http://www.medizo.net/tramadol/ lees ik er niets over, maar als ik in de tabel bij de officiële pagina kom dan lees ik dat het niet verstandig is. Meer kan ik er helaas ook niet over vertellen.

Groet,

Sjors

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."