Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik weet niet hoe oud je bent maar ik denk nog redelijk jong? Let op met dat pakken en zeker met die combinaties. Doe rustig aan, lees de verhalen van anderen, wees verstandig.... ... of je zit hier op je 40ste nog... dan met heel andere verhalen."
"Senseo zei: Wat kan duiden op een zorgwekkende situatie met een reëel ernstig gevaar; waarbij hoogdringende medische hulpverlening vereist is? Niet vanuit het potentieel gevaar dat wordt gevoeld of verondersteld. Lichamelijke indicaties waarbij het reëel gevaar ontbreekt, zoals bij bv. hyperventilatie dat verklaarbaar is d.m.v de angst, paniek of paranoia ten gevolge van speedgebruik of misbruik. Is het voornamelijk bij hevige pijn op de borst, rug of schouder? Of kan dat ook zonder pijn maar bij een drukkend oncomfortabel gevoel op de borst of nieren? Of bij moeilijk kunnen plassen en/of heel veel plassen? Bij wazig zien? Rode ogen? Vermoeidheid? Kortademigheid? Of in combinatie met bijvoorbeeld hartslag en bloeddruk waardes van respectievelijk 105bpm en 140/110mmHg en hoger? Of bij het gevoel van kleine krampen zonder pijn bij de hart/borst streek? Anders gezegd; zijn er alsnog indicaties dat er een reëel ernstig gevaar is waarbij dringende spoedeisende hulp nodig is, als er voornamelijk (geen) pijnlijke symptomen zijn? Heeft er iemand ervaring mee? Meningen of andere inzichten zijn altijd welkom. Klik om te vergroten... Algemeen bekend bij amfetamine gebruik is het te weinig innemen van vocht (water dus wel te verstaan! Bier en andere alcoholische dranken worden hier ABSOLUUT NIET ALS VOCHT MEEGEREKEND, integendeel.) Waardoor het lichaam uitdroogt. Belangrijkste slachtoffers binnenin je lichaam zijn dan de nieren. De Nieren drogen ook letterlijk uit en blokkeren. Vergelijk een Nierblokkage niet met nierstenen,dat hoor ik regelmatig zeggen. In tegenstelling tot nierstenem, die heel pijnlijk zijn (denk ik) maar redelijk ongevaarlijk (ben ik ook niet helemaal zeker, maar makkelijk te behandelen) is een blokkage van de nieren pijnloos, althans als ik voor mijzelf praat. Leuk geen pijn hebben, maar door niet te voelen dat er iets heel ernstig mis met mij was, had mijn lichaam niet de kans te vertellen dat door het stoppen van de nierfunctie (nl reinigen en verwijderen van de giftige afvalstoffen die wij tot ons nemen) ik mijn lichaam aan het vergiftigen was... Stille moordenaar dus. Uiteindelijk begaf mijn hart het, ik was net geen 30jaar. Ik heb het hier wel al eens ergens uitgebreid verteld, ik dacht bij het voorstellen van mezelf. Ik heb wsl weinig recht van spreken volgens vele maar ik kan het niet genoeg benadrukken, of je nu paar lijntjes snuift in het weekend of je bent een dagelijkse gebruiker.. drink water, water en nog eens water!!"
"Senna88 zei: Dankjewel voor je reactie! Mijn speedissue gaat de ene keer beter dan de andere keer. Soms gebruik ik het 3 keer in de week waarvan bijvoorbeeld 2 stapavonden en een keer op een woensdagochtend omdat ik het niet laten kan en omdat het zo makkelijk het huis schoonmaakt.... verder functioneer ik prima. Werk/ gezin/ sport/ vrienden. Maar ik wil het zeker nog steeds afbouwen naar alleen weekend gebruik en dan het liefst naar 1 keer in de 3 of 4 weken.... pfff ik vind het nog wel steeds een lastig dingetje hoor ... merk toch stiekem ook wel dat ik soms wat meer depri ben. . en weet niet goed of hey het speedgebruik is. Of dat het komt door problemen die af en toe weer opspelen in familiare sfeer... Klik om te vergroten... Lieve Senna, maatje ( Ja wij kennen elkaar ondertussen eh ) Tuurlijk komt je eventuele depri gevoel door speed! Je worstelt met het idee om minder te gebruiken maar dat lukt moeilijk. Keer op keer (waarschijnlijk op maandag of dinsdag als de afkick intreed) word je geconfronteerd met je "falen" zoiets gaat wegen op de gemoedstoestand! Mijn idee is dat de problemen in de familiaire sfeer eveneens te "danken" zijn aan speed en niet andersom. Ik persoonlijk heb altijd genoten van mijn dagelijkse vriend,en nog.... maar ik word er mij ook steeds bewuster van dat het meer heeft kapot gemaakt en dat ik uiteindelijk helemaal alleen zal overblijven. Probeer hetgeen je jezelf oplegt ook voor elkaar te krijgen, en denk je het niet voor elkaar te krijgen? Leg het jezelf niet meer op. Het zal je innerlijke rust geven. Heb je verder nog opkomende problemen? Ja, Het komt door de speed. Succes maatje x"
"Syl zei: Alsof het over mijn eigen gebruik aan het begin van mijn verslaving gaat. Ik zie het als een soort van film voorbij schieten Ben nu dik 8 jaar verslaafd aan speed en nu 73 dagen clean. Geloof mij er komen steeds meer " redenen " bij waardoor je doorde weeks ook steeds meer gaat gebruiken . Door de speed put je je lichaam uit en je hebt toch je taken als moeder en je werk en dat moet draaiende blijven . Wees alstublieft verstandig en stop ermee nu het nog kan !!. Je geeft aan dat je toch wel merkt dat je soms wat meer depri bent geloof mij dat word alleen maar nog erger. Het lijkt zo onschuldig maar je bent al aardig op weg richting een verslaving . Klik om te vergroten... Hey Syl, Ik wil je eventjes feliciteren met je ondertussen 74ste cleane dag. Goed bezig!!! Blijf goed opletten voor de loerende gevaren. Morgen, volgende week, volgende maand en de nog komende jaren!! Hou vol..."
"Het vervaagd natuurlijk wel je grenzen. Ikzelf ga ook dingen doen die ik nooit zou doen als ik nuchter ben! Als het je interesse opwekt zit er mss diep van binnen wel een bi kantje waar je geen weet van had. Niks mis mee toch? Ik zie het beetje als rooten van een Android telefoon. Je koopt een telefoon waar je veel leuke dingen kan mee doen maar wat vele niet weten is dat het toestel gelimiteerd werkt. Je word dus ergens tegen gehouden om het volledige werk te kunnen doen. Als je je telefoon weet te rooten (helemaal niet moeilijk) krijg je volledige toegang tot je telefoon... dingen die je niet wist dat ze mogelijk waren. Dat gebeurd ook bij snuiven van een lijntje speed. Dingen die de maatschappij je verbied te doen vervagen en er gaan nieuwe deuren voor je open. En wat er achter die deuren zit s volgens mij een groot stuk van je echte "ik" Doe er voorzichtig mee maar geniet ervan! En zorg dat je het deurtje blijft zien... dat je terug kan!! Zo zie ik het een beetje."
"Wel mooi haar... toch? Ben er zeker van dat ik morgenochtend bij het sluiten van de kroeg nog een paar mooie delen ontdek hoor"
"Roze Olifant zei: Mooie reactie! Zo ervaar ik het ook wel, persoonlijk heb ik dit niet zo met speed maar brengen vooral tripmiddelen mij veel meer bij mijn echte (en dus veel minder door maatschappijke normen en waarden gevormde) ‘ik’. Als het ware een puurdere, meer blanco versie van jezelf. Ik vind dit een mooie eigenschap van bepaalde drugs; ik vermoed helaas ook dat dit één van de grootste redenen is waarom de wetgeving geestverruimende middelen voor een groot deel niet wil accepteren, het is veel makkelijker als we allemaal braaf doen en geloven wat de maatschappij van ons wil. Beetje off-topic maar moest er toch even op reageren, ik moet hier vaak aan denken als ik me helemaal vrij/weer een blij kind voel onder invloed van bijvoorbeeld LSD. Klik om te vergroten... He-le-maal mee eens!! Vooral het gedeelte tussen haakjes,das zo een beetje mijn levensdoel (mss is levensdoel beetje overdreven maar toch... ) Ik ben nuchter al heel kritisch op de maatschappij,als ik gebruik ben ik er zwaar tegen en vind ik het absurd hoe wij het pikken ons in deze openlucht gevangenis te laten opsluiten!! Ik ben mij zo een 3jaar terug gaan verdiepen in het "waarom" wij eigenlijk vlees (En andere dierlijke producten!!) eten... ik zal jullie verder mijn argumenten waarom ik dan ook veganist geworden ben besparen want veganisme is onder de bevolking in onze rooskleurige maatschappij nog meer "NOT DONE" dan drugsgebruik. Maar als je je graag bezig houd met het hoe en waarom alles hier draait moet je beslist de vleesindustrie ook eens langs de andere "ik" kant bekijken maar inderdaad,daar zijn andere forums voor. Ik hoop als we na Dit leven een nieuwe kans krijgen dan hoop ik ergens diep in Afrika te belanden. Als ik daar mijn jeugdjaren zou overleven dan zou ik mij diepnadenkend op een grote steen in de zon zetten en nadenken over hoe wij met zn alle deze aarde weer tot een echte aarde kunnen maken. Voorlopig blijf ik mij verzetten tegen de "rat in het rad" systeem!!"
"acht.zes zei: @Green Wil je het on-topic houden? Er is een apart forum voor veganisme. Overigens vind ik het mooi als iemand zich wil inzetten voor een betere aarde, maar daar mee wachten tot een eventueel volgend leven vind ik dan weer totaal belachelijk. Klik om te vergroten... Haha... je hebt gelijk vriend. Het zou belachelijk zijn te wachten tot een volgend leven om mij in te zetten voor een betere aarde! Nee nee... ik ben gelukkig al volop bezig met het meewerken aan een betere aarde. Ik heb kinderen snap je, ik hoop dat zij en hun kinderen (mijn toekomstige kleinkinderen) ook gewoon kunnen blijven ademen... Jij toch ook? Ik bedoelde meer dat ik jaren op die Afrikaanse steen zou gaan zitten met de hoop om het systeem te bedenken zodat mens en dier kunnen genieten van de gewone simpele levensvoorzieningen die de natuur bied"
"Hey SanneBanne, Ja dat mag je zeker vragen en ik wil het ook beantwoorden. Het was 5maart,5dagen voor mijn 30ste verjaardag toen mijn vriendin (later vrouw en nu... inderdaad de ex) anders dan andere dagen tijdens de middag van haar werk thuis komt eten. zij opend de deur en roepb"hoi" ik weet nog heel goed (dat is dan ongeveer het laatste) dat ik boven de was stond op te hangen net mijn laatste dikke lijn naar binnen getrokken en contact had met mijn dealer dat mijn 20gr klaar lag dus daar word de junkie blij van natuurlijk! Ik hoor mijn vrouw "hoi" roepen en roep vrolijk "hoi" terug. Ze gaat zitten en eet een stuk fruit tot ze van boven ineens een doffe knal hoort. Ze roept mijn naam (green,greeeeeen.... fkes een grapje er tussen) maar krijgt geen antwoord. Als ze niets vermoedent toch komt kijken ziet ze mij op de grond liggen. Ze kijkt,roept, voelt... maar krijgt geen reactie. Zij draaide mij toen op mijn rug en keek of ik ademde. Dat deed ik niet en ze voelde ook geen hartslag mijn lippen liepen paars aan mijn gezicht grijzig en het wit van mijn ogen zag blauw. Zij heeft toen super cool en snel gehandeld en,aangezien ik dit hier nu zit te schrijven, dus mijn leven gered. Al bellend is zij via de telefoon bijgestaan door een SEA die vertelde wat en hoe ze moest reanimeren. Tot het ambulance personeel met de mug erbij en jawel door onze politie vrienden achrervolgt ook aankwamen. De ambulance broeders namen het van haar over en knokte verder weer leven in mij te krijgen na 4maal die elektrische schokken toe te dienen (ik kan niet op de naam komen maar je weet wel... al clear... ) riepen ze een heel zwakke harrslag gezien te hebben. Dan beginnen ze alles in te pakken en rijden naar het ziekenhuis. Daar krijg mijn familie te horen dat ik te lang zonder harrslag en rondpompemt bloed geweest ben nl 15min. Ze zeggen dat de eerste nacht bepalend zal zijn. Met ijszakken over mijn gehele lichaam houden ze mijn lichaamstemperatuur op 32gtaden om vitale organen te proberen reddden. De dokters zeggen dan dat mijn overlevingskansen volgens hen op 10% ligt daarvan ,zeggen ze er nog bij, is 7% dat het een kastplantje word. Met die 3 andere procenten word dus al nier veel rekening gehouden. 3dagen later besluiten ze mij uit de kunstmatige coma te halen en te kijken wat de hersenschade is. Buiten een 3tal dagen geen woord gezegt te hebben en daarna nog eens 4dagen om de minuut dezelfde vraag herhaalt te hebben want ik was het antwoord al vergeten, ben ik er weer bovenop gekomen De eerste weken sliep ik 16u per dag en onthouden ik niks maar verder niks aan de hand. Het is mij ook altijd bijgebleven dat als ik op 5maart neerval en 90% kans is dat ik dit niet overleef dat mijn familie mij precies op mijn 30ste verjaardag had mogen begraven. Zo,dat was het. Was voor mij ook minder moeilijk te vertellen dan de vragen die je mij verderop in je antwoord stelt... over de motivatie en de dominostenen! Dat is een heel lastige maar ik wil proberen hem hier later toch te beantwoorden. Doei..."
"Ik heb het er eigenlijk niet bijgesteld dat de uiteindelijke oorzaak van mijn vallen een hartstilstand was (dat was mss makkelijk uit het verhaal te halen) maar daar kwam nog de volgende zin bij... al dan niet veroorzaakt door het nierfalen! Mijn nieren zijn allebei gestopt mee werken en hebben dus mij andere vitale organen,in mijn geval mijn hart, laten vergiftigen. Daar komt het op neer. Het is nooit zo bevestigd geweest of die nieren er iets mee te maken had en. Ik moest in elk geval de eerste weken liteeeeeers water drinken. Het is bij mij met het plassen nooit meer goed gekomen. Vooral s'ochtends plas ik moeilijk maar het ergste is... Waar menig man naast mij in urinoirs zowat de stenen uit de pot stond te pissen kwam ik al druppelend ver achter Sinds ik nu weer snuif... 18de opeenvolgende dag... zit ik (Vooral weer smorgens) bijna te huilen van de pijn op de wc als ik plas. Ooeeeee... dat doet pijn hoor!!"