Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wow weird, heb nu al veel opgezocht en gelezen over shrooms kweken maar dit niet tegengekomen! Benieuwd wat het zou kunnen zijn .... Mijn eerste growkit (mazatapec, 1200cc) staat nu op dag 5, spannend .... !"
"Ik heb wel eens stevig getript op een portie paddo's met een paar vrienden. Eigenlijk geen idee meer hoe hard zij gingen maar mijn ogen heb ik niet vaak zo wijd opengetrokken als toen. De visuals waren zonder focussen overal aanwezig. Met soms zelfs elk meubilair stuk zijn eigen karakter aan patronen, kleur, felheid, en richting van bewegen. Op een gegeven moment kom ik op een van de piek momenten te staan. Helemaal van mijn sokken geblazen om wat ik aan het meemaken was dacht ik eventjes leuk bij mezelf: "He, laat ik even de lagen aan patronen tellen die ik over elkaar zie glijden over de witte muur hier". Alles was zo scherp, helder, en vooral gestructureerd. Ik kon zo uitmaken welke laag boven de andere laag visuals heen liep. Dus ik begin te tellen.... Beginnende bij de meest van me afgelegen reeks patronen die bij elkaar hoorden (qua kleur, vorm, richting, karakter, patroon). Om te tellen focuste ik me op een bepaald punt. Dat oriëntatie punt was de hoek van de kamer. Seconde na seconde, tijdens het optellen van de lagen, verdween mijn oriëntatiepunt (die twee muren die samen komen als een hoek). Wederom stond ik weer met mijn mond vol tanden hierdoor. uiteindelijk heb ik precies 7 lagen visuals kunnen onderscheiden van elkaar die allemaal over elkaar heen gleden op hun eigen manier. (Ook veel flower of life patronen zien voorbij komen die avond) Dat was me er wel eentje toen... Ondertussen 6 jaar geleden ongeveer"
"Wat ik je kan vertellen uit wat ik reeds gelezen heb op het internet is dat je met een ongewenste extra schimmel zit. Met deze kit komt het niet meer goed vrees ik. Drie keer de zak openen voor verse lucht lijkt me veel, zeker wanneer er nog geen paddenstoelen groeien. Ik probeer besmetting etc, zo veel mogelijk te vermijden. Ik doe mijn zak nu om de twee dagen een keer open om te verluchten en eventueel extra te bevochtigen. Voor zover lijkt alles prima te gaan bij mij. Sinds de 9de deze maand mij allereerste growkit gestart. Misschien krijg je een nieuwe opgestuurd na contact met de shop van waar je kit komt ... beste groet"
"Dingleberry zei: Wou ik ook eens onderzoeken, heb met gewoon roken van Salvia ook nooit veel succes gehad. Wil ook wel eens een tinctuur proberen maar ik weet niet hoeveel werkzame stof in alcohol wordt opgenomen en hoe je dus moet doseren. Bedenk me ineens dat ik een tijd terug al een lichte tinctuur heb gemaakt van gedroogde bladeren, misschien eens proberen. Klik om te vergroten... Hoe bedoel je geen succes met roken? Misschien vind je op facebook wel een groep die je kan helpen daarbij ( salvia appreciation group, ofzo ) of een ander forum. Ik weet wel dat als je salvia rechtstreeks zou willen vapen (zoals wiet vapen bv) dat je dan erg je best mag doen naar een pittig krachtige vape. Die zou dan tot zo'n 240 graden moeten kunnen ...."
"Dankjewel voor je bericht ^^ De temperatuur is ideaal nu in deze periode. Geen nood aan een warmte matje of verwarmen van de kamer. (wat ik de eerste paar dagen wel moest doen want onder de 20C° geweest ;p ). Voor de rest zal ik het lekker vochtig houden en enkel de zak openen voor benevelen mits nodig en extra verse lucht voor wanneer de pinheads duidelijk te zien zijn. Ik zal nu en dan eens een foto plaatsen! Ondanks dat er nog veel van het substraat te zien is / was beginnen er zich wel al bobbels mycelium te vormen. Op sommige plekken lijken pins gevormd te raken. Al bij al, het is nog wat vroeg voor conclusies denk ik. Dit is een mazatapec strain en die vragen wat meer tijd."
"Dag allemaal, Fonkel hier met een update op de mazatapec magic mushroom growkit. Ik ben verheugd dat ik jullie kan meedelen dat ik papa ben geworden van een aantal mooie paddo baby's Ondanks dat deze soort langer op zich laat wachten om te groeien en te fruiten zijn er wel al kleine paddenstoelen duidelijk zichtbaar. Ik heb de condities dan ook zo perfect mogelijk proberen te houden. Het is nu 18/06/'20 en ik heb de bak gesoaked op 9/06/'20. Best snelle rakkers nog die ik groot aan het brengen ben. Toen ik zag dat het mycelium op het oppervlakte begon te glinsteren wist ik dat het niet meer lang zou duren voor die eerste hoofdjes te zien. Glinsterend mycelium is een teken dat het klaar is om vruchten te gaan vormen. De zak blijft en is nog goed vochtig sinds een aantal dagen terug en dus zal ik de zak nog even dicht houden. Worden de paddo's al wat groter of met zijn velen dan zal ik zo steriel mogelijk verse lucht binnenbrengen. Dit zou de groei zeker en vast deugd doen. Zijn er nog tips, opmerkingen of vragen aarzel niet om ze te delen! Ik zal proberen foto's te plaatsen maar tegenwoordig krijg ik melding dat die foto bestanden te groot zijn en ik weet niet wat ik hier aan kan doen om alsnog foto's geüpload te krijgen. Anyway ... See you soon"
"Allen gegroet! IN HET KORT: - Alle -> info / hulp / meningen / ervaringen => over dit onderwerp welkom. Laten we er een boeiende gebeurtenis van maken! - Bestaan er e-liquids die salvinorin A bevatten? - Zou het mogelijk zijn je eigen vape liquid te maken uit salvia bladeren / extracten? WAAROM? - Ik lag zonet in bed en ik kon geen slaap vatten. Nog geen week salvia 40x extract in huis te hebben na een lange tijd was ik best nieuwsgierig naar een lurk salvia divinorum. Omdat ik morgen een examen heb voor school en teveel gedoe met de pijp zal ik het waarschijnlijk uitstellen om de trip te nemen. - Nu kwam het in me op "Hoe geniaal gemakkelijk zou het zijn om salvia te kunnen genieten via een vape !??" -> Geen gedoe met assen, verbranden, warme intense rook, en je pijp op tijd veilig aan de kant krijgen. - Gewoon lekker liggen of zitten en rustig de damp tot je nemen. No worries, lift off and ...... what ever the plant may show you."
"Hallo, Is een licht groenige plek als deze op de foto normaal? Voor de rest ziet alles er dik oke uit. Het stinkt ook niet ofzo, integendeel! Beste groet"
"Alles lijkt nog goed te gaan. De plekjes zijn niet groter aan het worden of intenser van kleur. Nu heb ik wel een andere vraag. Mijn doos met substraat in is erg bedruppeld van binnen langs alle kanten. Zou het nodig zijn extra frisse lucht binnen te brengen om te hoge vochtigheid te voorkomen?"
"Martinus zei: volgens mij breken de hoedjes als de luchtvochtigheid te laag is. Denk niet dat het kwaad ken. Ze zien er alleen niet zo mooi uit. Of juist wel als je van stervormige paddos houd xD Klik om te vergroten... De hoedjes breken open omdat de paddenstoel te veel vocht in een keer tot zich neemt. Jou opmerking had iemand ook gemaakt in een magic mushroom growgroup op facebook en die werd er bijna voor uit de groep gegooid Dus schijnt dat ze sneller barsten van teveel vocht opnemen bij het groeien dan door en te laag vochtgehalte. Het openbreken van de hoedjes maak niets uit ...."