Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo growkit twijfels (dag 7), iemand ervaring?

Paddo growkit twijfels (dag 7), iemand ervaring?

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
F
FonkelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Is een licht groenige plek als deze op de foto normaal? Voor de rest ziet alles er dik oke uit. Het stinkt ook niet ofzo, integendeel!

Beste groet
F
FonkelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alles lijkt nog goed te gaan. De plekjes zijn niet groter aan het worden of intenser van kleur.

Nu heb ik wel een andere vraag. Mijn doos met substraat in is erg bedruppeld van binnen langs alle kanten. Zou het nodig zijn extra frisse lucht binnen te brengen om te hoge vochtigheid te voorkomen?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmm ik vind die vlekjes niet groen genoeg nog om er wat over te zeggen. Het oogt nu nog gezond voor mij ogen :).
Wel in de gaten houden verder.
Fonkel zei:
Nu heb ik wel een andere vraag. Mijn doos met substraat in is erg bedruppeld van binnen langs alle kanten. Zou het nodig zijn extra frisse lucht binnen te brengen om te hoge vochtigheid te voorkomen?
Klik om te vergroten...
Vochtigheid is alleen maar goed, is op temperatuur na het belangrijkste zelfs.

Temperatuur zo constant mogelijk rond de 22 a 23 grd.
Vochtigheid. moet altijd nat zijn. Paddenstoelen bestaan voor ongeveer 90% uit water :)
Er moet licht bij komen maar liever geen direct (zon)licht.

Hou ons op de hoogste dan kunnen we meekijken :grimacing:
F
FonkelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dankjewel voor je bericht ^^

De temperatuur is ideaal nu in deze periode. Geen nood aan een warmte matje of verwarmen van de kamer. (wat ik de eerste paar dagen wel moest doen want onder de 20C° geweest ;p ). Voor de rest zal ik het lekker vochtig houden en enkel de zak openen voor benevelen mits nodig en extra verse lucht voor wanneer de pinheads duidelijk te zien zijn.

Ik zal nu en dan eens een foto plaatsen!

Ondanks dat er nog veel van het substraat te zien is / was beginnen er zich wel al bobbels mycelium te vormen. Op sommige plekken lijken pins gevormd te raken. Al bij al, het is nog wat vroeg voor conclusies denk ik. Dit is een mazatapec strain en die vragen wat meer tijd.
F
FonkelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dag allemaal,

Fonkel hier met een update op de mazatapec magic mushroom growkit. Ik ben verheugd dat ik jullie kan meedelen dat ik papa ben geworden van een aantal mooie paddo baby's :)

Ondanks dat deze soort langer op zich laat wachten om te groeien en te fruiten zijn er wel al kleine paddenstoelen duidelijk zichtbaar. Ik heb de condities dan ook zo perfect mogelijk proberen te houden. Het is nu 18/06/'20 en ik heb de bak gesoaked op 9/06/'20. Best snelle rakkers nog die ik groot aan het brengen ben. Toen ik zag dat het mycelium op het oppervlakte begon te glinsteren wist ik dat het niet meer lang zou duren voor die eerste hoofdjes te zien. Glinsterend mycelium is een teken dat het klaar is om vruchten te gaan vormen.

De zak blijft en is nog goed vochtig sinds een aantal dagen terug en dus zal ik de zak nog even dicht houden. Worden de paddo's al wat groter of met zijn velen dan zal ik zo steriel mogelijk verse lucht binnenbrengen. Dit zou de groei zeker en vast deugd doen.

Zijn er nog tips, opmerkingen of vragen aarzel niet om ze te delen!

Ik zal proberen foto's te plaatsen maar tegenwoordig krijg ik melding dat die foto bestanden te groot zijn en ik weet niet wat ik hier aan kan doen om alsnog foto's geüpload te krijgen. Anyway ...

See you soon

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."