Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"LucidLucy zei: Tja an addict always knows a way. Toch, met die drempels die ik me opwierp, maakte ik het wel moeilijker. Het heeft een aantal keer geduurd voordde drempels hoog ge noeg waren. 1. Tegen je dealer zeggen dat ie je uit de verzendlijst moet halen. 2. Contacten verwijderen 3. In Google contacts naar de prullenbak gaan en de prullenbak legen 4. Whatsapp gesprek wissen 5. Op al je PC's op WhatsApp de gesprekken wissen. Jaja waar is de tijd heen dat je op je nokiatje gewoon een contact weg pleurde? Voor iPhone ga ik ervan uit dat je soortgelijke stappen moet nemen. Voor mezelf is was iemand appen voor een nummer al een drempel die hoog genoeg was. Dan weet iemand van mijn terugval en kunnen ze me tegenhouden. No fucking way.... Als dat niet werkt, kan je weer een stap verder gaan en je vrijheden nog verder inperken. Maar de keus is aan jezelf hoe ver je daarin gaat en hoe graag je wilt herstellen. Je zegt dat je nu al leeg bent. Hoe meer je het gebruiken beu raakt, hoe hoger de bereidwilligheid zal worden. Ja dat is ook wel zo. Die extra drempels geven me vooral extra bedenktijd. Tijd waarin ik me misschien even herpak en iemand bel ipv de dealer app. Klik om te vergroten... Wijze woorden! 🙏"
"Anouk12 zei: Ik denk dat een huisarts niet zoveel kan doen, gewoon geen 3m meer kopen dan kan ik zo een jaar zonder Klik om te vergroten... Goed idee, tot over een paar weken. Anouk12 zei: Ik weet even niet wat ik met mezelf aan moet en voel me heel alleen en dom. Ik ben op een manier verslaafd aan 3mmc, als ik de kans heb moet alles op en spreek ik mezelf tegen. Klik om te vergroten... Om dit te bestrijden is het groot belang dat je achterhaalt waarom je 3-mmc misbruikt. Drugsmisbruik en verslaving heeft vaak een onderliggende reden (of meerdere). Dat begrijpen en bevatten kan je goed op weg helpen. Naar de huisarts is de eerste stap. Dan moet je namelijk toegeven dat je een probleem hebt, en dat is niet makkelijk. De huisarts zal je dan doorverwijzen naar een psycholoog of psychiater. Of wellicht een andere vorm van ggz. Ik zou dit zeker doen. Je geeft aan dat je zo een half jaar clean kan blijven. Dat geeft aan dat je er relatief op tijd bij bent. Pak het probleem nu aan, voordat je veel verder wegzakt in de ellende!"
"reDStone zei: Dit helpt niet mevrouw, dit is nou precies wat er gebeurt als mensen de ballen verstand hebben van verslaving. Verslaving is helemaal geen symptoom van iets. Verslaving is een syndroom/ een ziekte en gaat zijn eigen leven leiden naast de shit die je al hebt. Een beetje resept, a.u.b. Met je doe maar lief dan komt het goed. Klik om te vergroten... Je herhaalt dit vaker en ik heb het al vaker gevraagd: waar baseer je dit op?"
"reDStone zei: Mijn kennis komt ook vooral hier vandaan The Addictive Brain Discover the neural mechanisms that underlie the behaviors of addiction in this fascinating course taught by one of the top cognitive neuroscientists in the country. www.thegreatcourses.com (Maar er zijn ook verslaafde mensen, die geen ernstig trauma hebben, maar toch verslaafd zijn geraakt. Zonder trauma's toch verslaafd. en omgekeerd zie je ook, succesvol en gelukkig maar toch verslaafd geraakt.) Klik om te vergroten... Trauma's vergroten de kans op verslaving. Dat betekent niet dat je perse verslaafd raakt als je een trauma hebt maar drank en drugs helpen enorm om emoties en gevoelens te dempen."
"reDStone zei: Kennis en ervaring. Drugs/drankgebruik is een symptoom, van het syndroom dat verslaving heet. Niet iedereen raakt verslaafd na veelvuldig drugs/drank gebruik. Soms raken mensen zelfs verslaafd door een korte medische behandeling met een verslavend middel, maar de meesten gelukkig niet. Klik om te vergroten... Anekdotisch bewijs dus. Aka eigen ervaring. Lijkt me niet echt een goed fundament voor zulke gedecideerde uitspraken."
"Dit jaar nog maar 2 keer cocaïne gebruikt. Niet perse clean maar ben er wel blij mee."
"Manu76 zei: Goed man! Al is het jaar net begonnen! Zolang je trots bent op jezelf, denk ik dat je verder kunt werken aan een lekker leventje. Ik heb pas 1 keer iets gehad waar misschien coke inzat en vond het absoluut niet mijn ding. ot: 61 dagen zonder wiet hier 9 dagen zonder pregabaline 19 maanden en 14 dagen zonder nicotine 8 maanden zonder een druppel drank (zo goed als) 7 maanden zonder een fuck te doen voor de werkgever! Klik om te vergroten... Ik heb zeker al een lekker leventje. 1 van mijn goede voornemens was minder coke gebruiken en dat gaat tot dusver goed"
"Alinde zei: the rest is still unwritten Klik om te vergroten... Vraag Natasja anders even"
"Dirkjan zei: Bekijk bijlage 51252 Dirk is weer bezig met Zelfpijperij Klik om te vergroten... Dit is echt knap Dirk"
"Nog acid d en b tips voor een house liefhebber?"