Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM]Luchtstromingen en versmeltingen (salvia 20x report)

[TvdM]Luchtstromingen en versmeltingen (salvia 20x report)

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Luchtstromingen en versmeltingen (salvia 20x report)

Ja ik heb ook gehoord dat sommige mensen er behoorlijk bad op kunnen gaan. Zelf gelukkig nooit overkomen.

Heb jouw stukjes in de andere topics gelezen trouwens mandragora, leuk dat je het zo beleeft, ik kijk er wel een beetje hetzelfde tegenaan!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
N
NiandraLades
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Report van de maand februari
Achtergrondinfo: vrouw, 22 jr, 1.74m, 70 kg
Tijd: februari 2012, 23:30 uur
Setting: thuis met mijn vriend
Stemming: relaxt, vrolijk, licht zenuwachtig
Ervaring: ervaring met diverse psychoactieve middelen, aantal keer eerder salvia 20x gebruikt
Dosis: 0,2 gram
Verloop: coming up paar sec, plateau 14 min, coming down 30 min

Na mijn vorige fascinerende ervaring met salvia kon ik niet wachten dit bizarre plantje nog een keer te roken. De vorige keer had ik graag gewild dat mijn ervaring iets heftiger was, maar doordat ik na 1 hit was vergeten wie ik was en wat ik aan het doen was was dat niet gelukt. Nu was ik vastbesloten ten minste 2 hits te nemen, en ik instrueerde mijn sitter dan ook me te helpen dit te doen als ik de weg weer kwijt zou raken. Ik vulde het pijpje met ongeveer 0,2 gram, wat genoeg is voor mij aangezien ik toch niet zo veel rook in één keer binnen kan halen. Ik trilde een beetje en was wat gespannen, aangezien het de vorige keer zo snel ging en de effecten me nogal overvielen. Ik ademde diep in en uit en besloot er toen voor te gaan. Ik zette de stormaansteker aan en het goedje begon direct goed te branden. Naar mijn idee kreeg ik niet heel veel rook binnen voor ik los moest laten omdat ik anders zou gaan hoesten. Ik drukte de stopwatch in om op die manier grip te houden op de tijd. Vanaf hier moet ik het verhaal opsplitsen in hoe het naar mijn idee is gegaan, en hoe het in werkelijkheid is gegaan.

Hoe het naar mijn idee is gegaan
Ik zie een 8 staan op de stopwatch… ik herken het, het is een 8, een cijfer. Maar waarom bestaat mijn wereld enkel uit een 8? Wat betekent dat? Dan even niets, ik ben nergens. Ik hoor een mannelijke stem iets zeggen als ‘je bent over de 20, je hebt het nu lang genoeg vastgehouden’. Ineens het cijfer 22 recht voor mijn gezicht, met dubbele puntjes, wat een bizar aanzicht. Ik ben weg, ben even nergens. Ik laat de rook los. Weer even niks. Ik moet mee met de rest. De kleuren, naar school, ik moet mee. Ineens krijg ik een ding tegen mijn mond aan. Huh, wat, nee, ik moet gaan! Er blijft een ding tegen mijn mond aangehouden worden en ik voel ineens warmte bij mijn wang. Eerst ben ik verward en weer ik het af. Oh wacht, dit hoort erbij, deze taak moet ik eerst doorstaan, het moet in deze wereld! Ja, het is een opdracht. Een seconde later vergeet ik dat idee weer en haal ik mijn hoofd weg, wat gebeurt er toch? O ja, die opdracht. Ik doe mijn hoofd terug en zuig geloof ik wat lucht in, maar na 2 seconden snap ik het weer niet en laat ik los. Ik moet mee. Het zijn een soort kleuren, een soort gekleurde luchtstromen, maar ze hebben allemaal een ziel en ik ben één van hen, ik ben ook een luchtstroom. We horen bij elkaar, en wij moeten weg, naar links, naar school. Ik word naar links getrokken, steeds verder. De sfeer onder ons is heel harmonisch, ook al hebben we geen emoties en zijn we alleen maar gekleurde lucht. Het moet gewoon zo gaan en daarom is de sfeer vredig. Er is een soort hogere macht en wij moeten doen wat van die macht moet, het gaat ook automatisch, wij hebben geen eigen wil of emoties hier. Die macht is heel mysterieus, maar hij komt gelukkig niet zo dichtbij dat ik er bang van word. Die macht zal ook nooit dichtbij komen: ik hoor bij deze groep, dit is mijn rang, en ik leef in deze wereld van niets dan lucht. Ik heb geen flauw idee waardoor ik het idee kreeg dat we naar school gingen, want er was niets, geen gebouwen geen wereld, alleen de lucht en de kleurstromen.
Ik hoor mezelf ineens keihard lachen, als in een lachkick. Huh? Waarom lach ik zo hard? Wat valt er te lachen? Zodra ik besef dat ik nergens om lach stop ik ermee. Ik word even ‘wakker’ en merk dat ik op de bank tegen de leuning zit. Ik zie de omgeving die ik normaal zou zien vanaf deze plek, maar alles is versmolten, het is lucht geworden. Het grijs van de tv, het zwarte scherm, de blauwe balk onderin het scherm, het tapijt, het tafeltje, de witte deken, een stukje van de bank. Het zijn allemaal luchtstromen geworden en ze hebben allemaal een eigen ziel. Dit zijn de gelijkstemden met wie ik naar school moest.
Ik word nog steeds naar links getrokken… ik moet mee! Hahahaha. Ik kruip verder over de bank naar links. Daar knal ik tegen mijn vriend aan, die pakt mij en lacht. Ik lach ook, maar ik moet verder! Hij kan me hier niet tegenhouden, ik raak achter! Hij is een obstakel en ik weet niet hoe ik nog met de stroom mee kan komen. Ik word nu niet meer vanzelf meegeduwd, slechts zachtjes, dus ik moet zelf meegaan. Ik kruip over mijn vriend tot ik niet verder naar links kan. Ze gaan me voorbij… ik wil mee, maar ik word niet meer meegetrokken. Ik ben teleurgesteld, ik wil mee. Ik realiseer me nu weer dat ik salvia had genomen. Langzaam krijg ik weer wat mee van de echte wereld… ik ben teleurgesteld, ik had graag met ze mee gewild maar ik beself nu dat ‘ze’ niet echt zijn en dat ik niet langer onderdeel van de groep uitmaak. Ik blijf nog een tijdje wat zacht getrek voelen en geniet er zoveel mogelijk van voor het weg is. Objecten zijn weer wat duidelijker van elkaar te onderscheiden. Mijn vriend ziet dat ik weer bij begin te komen. ‘Had je hallucinaties’? … ‘Uh… nee.’ Pas even later komt weer terug dat ik wel degelijk had gezien hoe mijn omgeving met elkaar was versmolten. Maar de trip ging voornamelijk op gevoel: ik voelde die andere wereld, ik zat er middenin, en pas later had ik door dat die kleurtjes mijn versmolten omgeving waren. ‘Hoe lang ben je weggeweest denk je?’ vraagt mijn vriend. Ik denk zo’n 2 minuten, maar ik durf het niet te zeggen omdat ik bang ben dat het nog korter was en ik die 2 minuten maar heb verbeeld. Mijn vriend laat me de stopwatch zien. Hij staat op 14 seconden en 45 minuten. Ik kan het niet vatten, waar is al die tijd gebleven, wat heb ik al die tijd gedaan???? Ik weet dat ik meemoest met die stroom, dat ik mezelf op een gegeven moment hoorde lachen, en dat ik toen weer half bijkwam en zelf mee probeerde te gaan met de stroom. Wat heb ik in die andere minuten dan allemaal gedaan???

Hoe het in werkelijkheid is gegaan
Mijn vriend beschrijft wat hij heeft gezien. Hij ziet hoe ik de eerste keer flink wat rook binnen krijg voor mijn doen en hoe ik het minstens een halve minuut vasthou. Ik kijk wat verward om me heen en reageer niet meer. Hij vult de pijp wat bij en zet deze voor mijn mond omdat ik van tevoren had gezegd dat ik minstens 2 hits wilde nemen, en hij ziet hoe ik uiteindelijk wat rook inhaleer en het een tijdje vasthou. Ik was naar achter tegen de leuning gaan zitten, en gedurende bijna de hele trip keek ik wat verward om me heen, bewoog af en toe een beetje, en zat een minuut of 5 hysterisch te lachen. Bizar, aangezien dat naar mijn idee echt maar een paar seconden was. Vervolgens kwam ik tegen hem aan liggen, en een paar minuten later kroop ik over hem heen. Daarna merkte hij dat ik weer bij aan het komen was met een grote glimlach op m’n gezicht.

Dit was dus weer een erg vermakelijke trip :grin: en zeker voor herhaling vatbaar. Wil hem nog steeds wel heftiger hebben eigenlijk... ik lees over tunnels, dingen, personen of wezens zien die er totaal niet zijn, verwording tot een plant... hoop dat ik ook een keer zoiets mee ga maken, maar het stomme is dat ik gewoon echt te verward ben om een paar keer achter elkaar te inhaleren en dus de dosis niet kan verhogen tenzij ik een sterker extract neem. :P
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Luchtstromingen en versmeltingen (salvia 20x report)

Wooow, kijk dit zijn nou me favoriete reportjes die salvia-ervaringen.
Echt onwijs boeiend/interresant om te lezen, heb em zelfs 2x gelezen :wink: .

Ben zelf ook een salvia-fanaat, iedere keer weer word ik met verstomming geslagen door de uitwerking van dit mystieke plantje, echt bizar soms.
Salvia blijft me boeien op welke manier dan ook.

Het aanwezig zijn ergens met nog 'entiteiten/zielen'....
Uitmaken van een groter geheel...
Een kijk krijgen achter de schermen van het universum...

Hier zijn nog enkele bevindingen van me eerder in dit forum gepost:
viewtopic.php?f=7&t=32445
viewtopic.php?f=21&t=34309

Kan je misschien een beetje vergelijken met je eigen ervaringen...

Hopelijk komt er nog zo'n knalreportje aan!

Groetjes van een medetripper :grin:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Luchtstromingen en versmeltingen (salvia 20x report)

Ook leuk vind ik dat je 2 perspectieven van de trip hebt gegeven, zoals jij 'm beleefde en hoe je vriend het beleefde. super

grts
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Luchtstromingen en versmeltingen (salvia 20x report)

Thanks! Ja, ook ik sta steeds weer versteld wat het met me doet, m'n eigen 'ik' verdwijnt en hoewel de vorm niet altijd hetzelfde is, ben ik wel bijna altijd deel van een groter geheel met een soort 'macht' aan de top. Zal jouw reportjes ook eens lezen!
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Luchtstromingen en versmeltingen (salvia 20x report)

@mandragora

Kan je ook bad gaan ?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Luchtstromingen en versmeltingen (salvia 20x report)

inExtase zei:
@mandragora

Kan je ook bad gaan ?
Klik om te vergroten...

Ja je kan daar flink bad/verwarrend van worden als je er niet aan overgeeft of het in de verkeerde omgeving met verkeerde mensen doet. Gelukkig is dit mij nog niet overkomen.
Denk dat sommige mensen er zo overweldigd door worden dat het beangstigend voor ze word.

Wel een voordeel is dat de trip niet lang duurt, dus als je bad gaat is het maar een kwestie van 10min uitzitten maar dat kan anders aanvoelen lijkt me.

grts
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Luchtstromingen en versmeltingen (salvia 20x report)

Oke hier heb ik veel aan!
Bedankt voor de info :)

groet
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Luchtstromingen en versmeltingen (salvia 20x report)

mandragora zei:
inExtase zei:
@mandragora

Kan je ook bad gaan ?
Klik om te vergroten...

Ja je kan daar flink bad/verwarrend van worden als je er niet aan overgeeft of het in de verkeerde omgeving met verkeerde mensen doet. Gelukkig is dit mij nog niet overkomen.
Denk dat sommige mensen er zo overweldigd door worden dat het beangstigend voor ze word.

Wel een voordeel is dat de trip niet lang duurt, dus als je bad gaat is het maar een kwestie van 10min uitzitten maar dat kan anders aanvoelen lijkt me.

grts
Klik om te vergroten...
Heeft bad gaan ook te maken met je psychische stand van zaken, als je wat probleempjes hebt bijvoorbeeld, of komt het allemaal goed als je goeie set/setting hebt?(ik snap dat er altijd kans op bad gaan is)
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Luchtstromingen en versmeltingen (salvia 20x report)

inExtase zei:
Heeft bad gaan ook te maken met je psychische stand van zaken, als je wat probleempjes hebt bijvoorbeeld, of komt het allemaal goed als je goeie set/setting hebt?(ik snap dat er altijd kans op bad gaan is)
Klik om te vergroten...

Uit eigen ervaring denk ik dat je psychische toestand weinig er toe doet aan je trip, eenmaal in de trip denk je over geen problemen van het leven hier is zelfs bijna onmogelijk lijkt me...
Omdat je geheel ergens anders zit doen de problemen er hier niet meer toe, laat staan dat je ze kan herinneren.

Maar als je psychotisch/schizofreen bent oid zou ik toch maar oppassen dit te gebruiken.

Dit is mijn mening hierop, kan niet zeggen of het de juiste is.

Wel kijken dat je een goede setting hebt, neem de hijs en ga alvast liggen en doe je ogen dicht.
Ga niet rondlopen (als je dat besef hebt), je zal gegarandeerd vallen/ergens tegen aanstoten met alle risico's vandien.

Ga het niet met te veel mensen doen, alleen met iemand die je echt 100% vertrouwt.
Iemand die je niet loopt op te fokken, of niets van je ervaring begrijpt en constant irritante vragen stelt en zegt hoe raar je wel niet doet :wink: .

Draai de deur vast voor de aanvang van je salviatrip.
Zet de televisie uit, zet een leuk muziekje op. Ga geen kaarsjes zetten of iets anders met vuur.
Probeer de pijp optijd te laten wegnemen of zet ze zelf optijd weg ( als je nog kan).

grts
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Luchtstromingen en versmeltingen (salvia 20x report)

graag gedaan hoor, daar zijn we voor :wink: .

groetjes
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Luchtstromingen en versmeltingen (salvia 20x report)

Hoow joh, ik kom er helemaal in terecht:)

Voordeel voor je is da je kan zeggen da het nie echt is. Daar ben ik niet van overtuigd en dat maakt het voor mij soms moeilijk, ik wil het plaatsten maar dat lukt me nog niet geheel. Ik ervaar het ook zo dat ik in eens soort stroom van kleuren terecht kom die inteligent zijn, zelfs erg vertrouwd. Maar het kwam op mij over als veel echter dan onze wereld hier. Ik durf misschien zelfs stellen dan zij de wereld maken, dat zij achter de materie zitten...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."