Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ei-Salade zei: Misschien niet de juiste plek om het de droppen want het gaat niet over drugs maar gedrag. Echter ben ik niet actief en bekend op andere forums dus probeer het hier. Ik sta op het punt de relatie stop te zetten omdat continue de grens niet gerespecteerd word zowel van mij als haar eigen grens, continue iedere dag gaat het eroverheen. Maar hoe kan ik verwachten van iemand met Borderline dat de persoon niet over de grens gaat? Ook laatst bij haar therapie sessie gevraagd waarom ze me vaak pusht om middelen te gaan gebruiken, het antwoord was dat ik saai en niet leuk ben nuchter. Dit is zeer toxisch kun je wel zeggen. Dit vermoeden had ik al langer, maar wat me nogal in m'n hart steekt is het feit dat ze ervan bewust is dat ik zo nuchter mogelijk leven wil leiden en ik word hier niet in gesteund, sterker nog ze verergert het voor haar eigen tijdelijke gewin. Hierdoor is mijn vertrouwen eigenlijk wel verdwenen, dit was de laatste druppel. We zitten al een tijd in de irritatie's naar elkaar sinds het samen wonen, liefde is sporadisch aanwezig maar vooral is het naar elkaar wijzen en vergelijken, elkaar pijn doen in woorden en sinds laatste paar weken bereik ik agressie levels die ik sinds de basisschool niet meer gehad heb. Dit kan mij in de problemen brengen. Ook het feit dat zij zich zo naar de klote rookt dat we al weken apart slapen van elkaar omdat ze als een zeehond zich kapot hoest dag en nacht wat ik niet kan aanzien omdat ze destructief is en mijn irritatie zo hoog zit met dat gehoest heel de dag en ook keihard, tis niet alsof je je even verslikt dat ik gedachten krijg haar wat aan te doen omdat het zo hoog zit. Ik begin steeds meer grenzen te verliezen door dit gedoe. Los van dit, de manipulaties en het niet serieus nemen van mijn punten die ik aankaart en ook vaak gezegd heb dat ik zo niet meer verder wil worden niet gehoord en vaak aan de kant geschoven of ik word weer zodanig beïnvloed/gemanipuleerd dat ik weer een kans geef. Weer grens verleggen dus Al ben ik continue duidelijk erover dat het stopt, word ik nog een soort van uitgelachen ook van "je kunt me toch niet op straat gooien" "je bent niets zonder mij" "ik ga niet weg" Het liegen van haar over situaties thuis en dat ik dan van schoonouders een heel verdraaid verhaal krijg en dat zij hun overtuigd heeft over dat ik weer de boosdoener was en het liet escaleren en zij mij partijdig gaan lastigvallen met eenzijdige informatie is ook voor mij onbegrijpelijk. Ze is vanaf vandaag 2 weken op vakantie alleen. Dit zie ik als kans om tot mezelf te komen en eerlijk te gaan kijken wat ik wil en nodig heb. Ik ben vandaag toch op de conclusie gekomen dat het beter is voor mijn gezondheid dat ik het beëindig. Maar... Nu komen de herinneringen, gevoelens en pijn naar voren waardoor ik nog hoop blijft houden dat het goed komt. Maar dit pad heb ik al vaker gelopen door het toch weer te proberen en dit loopt altijd slecht af. Ik heb dus nog maar één keuze en dat is voor mijzelf kiezen, hoe pijnlijk en jammer het ook is. Het probleem wat ik heb is dat ik niet aan mezelf kan werken want zij neemt (on)bewust alle capaciteiten die ik beschik af door het dagelijkse stennis wat we hebben en dit gaat al zo lang door dat ik al te lang stil sta en niet ben waar ik wil zijn. De focus is weg, ik ben verwijderd van mezelf en trek dit echt niet langer meer. Alle energie die zij van me vraagt wat duidelijk ook niet genoeg is voor haar door mijn tekortkomingen is het ook voor mij duidelijk dat we het hierom beter kunnen laten gaan. Het is onmogelijk voor mij (en ik denk ook van haar) om op ons zelf te focussen en de problematiek die wij ervaren op te lossen zolang we niet apart wonen en of de relatie word gestopt. Toch doet het enorm veel sinds ik hier echt een streep achter wil zetten. Twijfels borrelen op, door de goede herinneringen, leuke momenten en bijzondere momenten. Ik heb nog nooit zoveel gehuild in 10 jaar omdat ik het eigenlijk niet wil, maar weet dat het niet anders meer kan. Dit word of een delict voor mij, zij verwond. Of ik ga ten onder aan m'n eigen gedrag. Na haar vakantie zal het erop uitlopen dat ik waarschijnlijk onder druk gezet ga worden door haar ouders en haarzelf om haar niet de woning uit te zetten. Jammer voor haar/hun want dat gaat gebeuren. Al moet de politie komen. De verantwoordelijkheid word ook iedere keer bij mij gelegd dat ze geen alternatief heeft om te slapen/wonen. Maar d'r ouders hebben een groot genoeg huis dus dat zoeken ze zelf maar uit waar zij gaat verblijven, is mijn probleem ook helemaal niet maar ze laten mij iedere keer het gevoel krijgen alsof het wèl zo is. Heeft iemand ervaring/tips waarmee ik kan praten in PM over hoe ermee te leren omgaan. Klik om te vergroten... Heb zelf ook ervaring(en) met zulke situaties en weet hoe lastig dit kan zijn omdat je veel van de persoon houdt maar niet van zijn (haar) acties. Op het punt wanneer het al meerdere keren is besproken en niks mee word gedaan + jij ziet dat je er zelf door achteruit gaat en beïnvloed word, is het echt even tijd om aan jezelf te denken en aan je toekomst. Wat je kan proberen is, jou dubio bespreekbaar maken en kijken hoe zij er op reageert. Misschien denkt ze wel hetzelfde over het uit elkaar gaan. Mensen met borderline etc kunnen vaak hun gevoelens niet uiten en of liegen ze over hun echte gevoelens. Ik hoop dat het goed komt en je even goed gaat nadenken en voor jezelf kiest. Als je nog vragen hebt of andere dingen kan je appen😎"
"Lemmy zei: Welke negatieve ervaring(en) heb je zoal gehad met mdma? Heb je die laten testen? En het is natuurlijk goed dat je nooit 5 gram coke op een avond wegsnuift, maar hoeveel dan wel? En waarom denk je dat ze nooit zo hard aan coke verslaafd zult worden als aan mdma? Klik om te vergroten... De laatste keren, geen euphorische gevoelens meer, het leuke was er compleet af, hallucinaties etc. (Ik snuif geen 5gram weg) voor mij is een hoge dosis coke 2 gram. De keren dat ik het heb gedaan heb ik nooit zo erg de drang gehad om weer te gaan gebruiken zoals bij mdma. Mdma gebruikte ik elk weekend, met coke kan ik er met gemak maanden van af blijven (mits je het natuurlijk 3 dagen op rij gaat doen) dan gaan je hersenen wennen aan die dopamine waarna je op een gegeven moment minder gaat functioneren zonder die cocaine. En precies door die reden laat ik het ook niet zo ver komen om meerdere dagen achter elkaar te gebruiken. Dit is echt de afgelopen tijd dat ik daar beter over na kan denken, maanden geleden had ik dit niet gekund ben ik eerlijk in."
"Another topic Ik heb af en toe coke gebruikt en vindt het een prima drug, een keer in de zoveel tijd om gezellig met vrienden te zitten of in een bar etc. Nu heb ik vaak wanneer ik lange tijd geen coke heb gebruikt en dan weer opeens ga gebruiken, minder effect dan wanneer ik het bijv 2 dagen achter elkaar of 2/3 weekenden achter elkaar doe. Weet iemand hoe dit kan? Ook wanneer ik een hogere dosis gebruik (1,5/2gram) op een avond, dat ik meer in mezelf terug keer en lekker alleen wil zijn (dat heb ik wel eens vaker wanneer ik het gebruik) Ik heb dit dus opgezocht en zag een aantal dingen ivm adhd? Wat is hier van waar en wat is de werking van coke bij een persoon met adhd? alv bedankt"
"Neo-Shulginist zei: Je zegt 'minder effect', maar ik denk dat je een specifiek soort effect zoekt wat misschien wel dosis-afhankelijk is (en niet lineair). Je bent op zoekt naar prosociale effecten, maar als je meer cocaïne neemt dan raak je meer in jezelf gekeerd. Dat in jezelf gekeerd raken kan het resultaat zijn van een soort hyperfocus die je belet om nog te reageren op de omgeving. Zo'n hyperfocus is verklaarbaar omdat dopamine betrokken is bij de beloning van gedrag. Bij een hoge dosis word je focus zó beloont dat je (onbewust) niet meer op zoek gaat naar andere prikkels. Het resultaat is dat je in jezelf gekeerd raakt. In iets lagere dosis kan het zijn dat de hyperfocus nog niet helemaal getriggerd wordt, maar je wel meer 'aan' staat door de extra dopamine, noradrenaline, en serotonine die cocaïne de synaps in laat stromen. Het resultaat kan dan zijn dat je prosociale effecten merkt. Tolerantie kan dus verklaren waarom je een verschil merkt als je een tijd niet hebt gebruikt. Mijn tip zou zijn om dan juist minder te gebruiken, zodat je meer van het gewenste effect kunt ervaren Klik om te vergroten... Klopt inderdaad. Verschilt ook heel erg qua omgeving waar ik in zit. Wanneer ik met vrienden ben is het inderdaad veel minder dan wanneer ik even alleen zit. Ik heb ook gelezen dat het bij coke is, dat je lichaam even moet verwerken hoe te reageren op coke. Dus wanneer 2 dagen achter elkaar gebruik, je de 2de dag er beter op reageert. Word tolerantie zo snel opgebouwd? Aangezien ik het afgelopen tijd maar max 1/2x in de maand heb gebruikt. En minder gebruiken voor beter effect klopt, maar de drang en comedown bij coke is heel erg en voor mij moeilijk te accepteren wanneer ik nog meer heb. Tips? Verder niks met adhd te maken? Merk namelijk dat andere er een stuk heftiger op reageren dan ik."
"_shikantaza zei: Pas toch op. Eerst het MDMA topic en nu dit. Veel te veel en veel te vaak. Verslaving is een bitch. Klik om te vergroten... Mdma is al tijd terug. en als je alles goed doorleest zie je dat ik geen problemen heb om er vanaf te blijven. Zelfde met coke, gebruik dat max 1x in de maand en niet eens elke maand. Maar bedankt voor je reactie… heel makkelijk om een paar dingen te lezen en gelijk een beeld te vormen van iemand, plus dit vraag ik uit interesse en om er meer over te weten."
"OtherShore zei: Volgens mij vraagt de TS zich af of hij ADHD zou kunnen hebben, omdat hij atypisch denkt te reageren op coke en in het hebben van ADHD een mogelijke verklaring ziet. Maar van een diagnose is op dit moment geen sprake, toch @Feliii? Klik om te vergroten... Ja er is een diagnose uitgesproken over adhd. Maar het klopt inderdaad, mede omdat ik dit heb gelezen en hier bevestiging zocht of het wel of niet klopte. (Heb dit hier gelezen op DF)"
"Neo-Shulginist zei: Ah, nee zo werkt het niet. Je moet weldegelijk last hebben van concentratieproblemen, en ook al je hele leven, wil je de diagnose ADHD krijgen. Soms kan je op volwassen leeftijd nog een diagnose krijgen. Maar dat is dan meer omdat de problemen wel aanwezig waren maar nooit zijn getoetst of niet als zodanig herkend. Klik om te vergroten... Klopt, bij mij is het sinds mijn 11de dacht ik al geconstateerd."
"_shikantaza zei: Van deze zin gaan bij mij echt de alarmbellen af. Maargoed, ik realiseerde me ook pas dat ik een probleem had toen ik voor het zoveelste weekend op rij weer 5 gram had weggewerkt en de deur niet uit was geweest. En zelfs toen wilde ik niet toegeven dat ik verslaafd was. Dat kwam pas veel later na jaren van heel veel ellende. Mijn tip: stop met gebruiken nu het nog redelijk makkelijk is. Ik lees in veel van je berichten potentie voor verslaving terug. Klik om te vergroten... Naja denk dat 90% van de mensen die ik spreek die coke hebben gebruikt hetzelfde zeggen over de drang van bijnemen wanneer het uitwerkt… En ik snuif op een avond geen 5gram weg… Ik kan met dit soort drugs heeeel makkelijk 2keer gebruiken en weer stoppen, mijn laatste keer coke gebruik voor dit weekend was 4 maanden geleden en na dit weekend ook geen drang meer tot gebruiken. Met mdma is dat mis gegaan, maar heb bij coke nooit dat gevoel gehad. Klopt wat je zegt dat je zelf moeilijk inziet wanneer je nou echt een probleem hebt 100% mee eens."
"Zeehond zei: Ik lees juist het tegenovergestelde. Klik om te vergroten... Mijn laatste keer coke gebruik voor dit weekend was 4 maanden geleden. Ik heb dit bericht geplaatst in de tijd dat ik het even iets meer deed. Met mdma heb je compleet gelijk en ik ben al bezig daarvoor. En ik weet van mezelf dat ik best verslaving gevoelig ben… maar ook mede door mijn ervaring met mdma DENK ik dat ik voorzichtiger ben geworden met drugs gebruik."
"Hai vraagje over xtc. Ik ben iets minders als een jaar geleden begonnen met xtc. Ik had eerst genoeg aan een hele pil van 160mg voor de hele avond/ nacht en soms maar een halve. Na mijn eerste 2x ben ik het zo ongeveer elk weekend gaan doen, eigenlijk altijd met de zelfde dosis en maximaal 1.5 pil per avond gebruiken. Ik deed het omdat het gewoon een uitweg was en daardoor geen negatieve problemen in me hoofd had. De een na laatste keer voor dat ik bad ging, had ik voor de eerste keer andere pillen, ik was met een vriend en gingen beetje tof doen door wat meer te nemen (de pillen waren 200mg), na 1.5 in 4 uurtjes begon ik een klein beetje te hallucineren, daarna niks meer genomen en was verder niks aan de hand. 2 weken daarna, dezelfde soort pillen gehaald en weer zelf genomen, nu is dit compleet fout gegaan. Na 1 uur voelde ik niks en nam ik gelijk weer een hele, en zo verder gegaan na 3 uur had ik er 5 van op. Begon te hallucineren en ging compleet badNu kan ik mezelf altijd rustig houden en weet ik hoe ik xtc een beetje moet tegendrukken dus niks niks gevaarlijks gebeurd. Sinds dat moment heb ik 1 maand gewacht (dacht dat is wel genoeg) (ondertussen aantal keer 3mmc en coke) de keer dat ik het gebruikte was heel minimaal maar ging weer bijna op de zelfde manier bad als de vorige keer. Nu heb ik daarna 2 maanden gewacht en het geprobeerd, weer minimaal en alles ging goed maar ik kwam niet verder dan de beginfase wanneer iemand xtc slik, het kickte dus niet compleet in. Na 1 uur halfje bij genomen en toen was het helemaal weg en ging het alleen maar slechter. Ookal weet ik dat ik er niks goeds van ga voelen heb ik alsnog de drang om te gebruiken Weet iemand hier iets van wat het echt kan zijn ipv rare internet feitjes. Alv bedankt."