#1
"Lemon Haze lijkt me ook een vreemde naam voor CBD wiet. Het is ook een sterkere wiet dus het verbaasd me niet dat je je zo voelde. Bekendere namen van CBD wiet is bijvoorbeeld Charlotte's Web. Helaas zijn we in Nederland met medicinaal wiet gebruik niet zo ver als in Amerika waar ze, in mijn ogen, echt veel verder zijn dan hier. Hier in Nederland is het toch voornamelijk hoge THC en weinig CBD."Fan van wietolie, bijna dagelijks post ik dat ik het gebruik in de "Welke drugs gebruik jij?" topic.
CBD, CBG, THC & CBN heb ik in huis. Voor mij zeer ideaal omdat ik wel behoefte heb aan de potentie van wiet met mijn ziektebeeld (onrustigheid) maar niet altijd stoned door het leven wil gaan.
Helaas geen ervaring met CBD wiet maar bij de plekken waar ik mijn wiet haal hebben ze dat niet. CBD pennen heb ik interesse in maar in Den Haag voor zeer stomme redenen hebben ze besloten die te verbieden. Het is me makkelijker om THC pennen te bestellen dan CBD pennen. :')
Psychose met CBD zou ik me geen zorgen maken. Het werkt juist meer tegen het psychotische effect wat (hoge) THC wel kan geven. Sterker nog, een eerdere psychose die ik begin dit jaar had versnelde de CBD om me terug met twee benen aan de grond te staan dan als ik puur de huisarts/GGZ op had vertrouwd. De opname bedden in mijn regio waren ook helemaal vol dus ik ben zeer blij ook hiermee!
Lemon Haze lijkt me ook een vreemde naam voor CBD wiet. Het is ook een sterkere wiet dus het verbaasd me niet dat je je zo voelde. Bekendere namen van CBD wiet is bijvoorbeeld Charlotte's Web. Helaas zijn we in Nederland met medicinaal wiet gebruik niet zo ver als in Amerika waar ze, in mijn ogen, echt veel verder zijn dan hier. Hier in Nederland is het toch voornamelijk hoge THC en weinig CBD.
Voor zover ik weet is het voordeel van CBD wiet dat het snel inwerkt. Met olie duurt dit 15/30 minuten. Met de coffeeshop prijzen die we in Nederland hebben denk ik dat olie wel wat goedkoper is, vooral als je mooie aanbiedingen in de drogisterij of goeie plekken online kan vinden waar ik je anders graag naar had geholpen om die te tippen!
Als je beetje op internet google'd zie je de tip voorbij komen met "goedkoop is duurkoop". Als je ook even zoekt naar de sites die daar achter zitten verkopen ze zelf of via via zelf ook (CBD) olie. Beetje zelfde als ik dat ik je straat dealer ben en dat ik beter ben dan de coffeeshop! Probeer eens wat merken, lees wat informatie en bekijk wat bij je past. Voor mij werkt bijvoorbeeld de Kruidvat beter dan de veel duurdere merken bijvoorbeeld. Laat je niet gek maken door wat je leest. CBD sites maken THC wiet bijvoorbeeld enorm zwart. In realiteit is het entourage effect (als je verschillende cannabinoïden combineert) juist heel goed en effectief. Maar jij bepaalt wat goed voor je is en bij je past!
In Nederland is CBD en THC gewoon legaal (of gedoogd). Dus doe er gewoon je voordeel mee!
Ik denk dat je gelijk hebt hierin. Mijn vriendengroep heeft de wiet geprobeerd, volgens hun is het een combi. Niet volledig lemon haze, maar ook niet compleet CBD wiet. Een cocktailtje. En als beginner geen feest om te roken.
Toevallig afgelopen zaterdag naar de shop geweest. Ze hadden idd CBD wiet, orange cookie. Nog niet geprobeerd, want smoken voordat wij naar de kermis gaan leek mij geen jofel plan. Ik was van plan om vanmiddag voor te gaan zitten. Ergens ben ik toch weer bang geworden omdat die ene ervaring mwah was. Tot nu toe voel ik het effect van smoken niet. Ik neem 2 a 3 hijsjes, misschien iets meer. Ach, komt wel. En anders blijft het bij CBD olie. Goedkoper, dat wel.
Weet jij trouwens of je mag smoken als je CBD olie in je systeem hebt? Voel je het verschil ect?.
Zo'n pen lijkt mij handig, maar waar wij ooit cannabis vriendelijk waren is de US nu ons voor. Het word ook als medicijn gezien. Ik had hier laatst nog over met iemand. Dat ze liever rotzooi geven dan echt natuurlijk product dat werkt zonder enige echte bijwerkingen.