Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik stop het gewoon in mn bh of ondergoed Als ik al gefouilleerd word, komen ze niet eens in de buurt! Das et handige aan n vrouw zijn, denk k"
"! Mijn lijstje (Nog kort, maar kwaliteit en verstandig met drugs omgaan is voor mij stukken belangrijker dan kwantiteit) met daarachter mijn leeftijd van eerste gebruik en hoe vaak ik het zo ongeveer doe (gewoon omdat ik van lijstjes houd). - Cafeïne ;10 (nu: dagelijks) - Tabak ;13 (nu: dagelijks) - Alcohol ;13 (nu: wekelijks) - Wiet ;13 (2jaar dagelijks. nu: maandelijks) - Hasj ;13 (2jaar dagelijks. nu: wekelijks) - Lachgas ;15 (3 keer gedaan, wel vermakelijk) - Truffels ;16 (2 keer gedaan, vrij weinig van gevoeld, heb nu ook geen interesse meer.) - MDMA; ;18 (2 keer gedaan, in privé setting en op underground feest. Vetste ervaringen ooit! Das zeker een blijvertje!) - Cocaïne ;19 (voelde niks van terwijl mn toenmalige vriend redelijk van de kaart was en mij verzekerde dat ik goed snuifde. Een re-try komt nog!) - GHB ;20 (1 keer gedaan, erg vermakelijk, maar hoeft niet perse vaker) Ik ben nu 20 en er zijn nog zoveel dingen die ik wil proberen. Ik denk dat het volgende LSD wordt omdat ik hier gewoon zo nieuwsgierig naar ben! Maar van MDMA weet ik tenminste zeker dat het heel chill is, dus misschien wordt het dat toch weer."
"Wat een heftig verhaal! Daarbij valt het mijne echt in het niet. Mijn moeder is al zolang ik me kan herinneren verslaafd aan alcohol. Mijn ouders zijn grotendeels daardoor gescheiden toen ik 13 jaar was. Nu ik 20 ben en mijn moeder er nog erger aan toe is ben ik eigenlijk gewoon aan het wachten tot ze eraan overlijd, wat niet heel lang meer zal duren, omdat ze er elke keer dat ik haar zie slechter uitziet (maar ik dacht 5 jaar geleden ook al dat ze elk moment kon overlijden). Het is moeilijk om te zien dat mn moeder zo'n waardeloos leven lijdt, vooral omdat ik er schijnbaar niets aan kan doen. Gelukkig heb ik 2 zussen en 1 broer, waar ik heel veel aan heb (gehad). Met hun kan ik over haar praten zonder bang te zijn dat ze vooroordelen hebben, want mijn moeder is nuchter gewoon echt een geweldig mens! Onderling kunnen we er ook grappen over maken, wat mijn broer ook doet bij zijn vrienden bijvoorbeeld. Ik kan er zelf ook wel om lachen, al kunnen sommige mensen dat heel hard vinden. Maar wij (mijn familie, ook mijn moeder) weten wel dat het een serieuze zaak is, maar daarom moet je er ook soms wel grappen over kunnen maken. Met vrienden heb ik het er nooit echt over gehad, al weten sommige het wel. Zij hoeven de details echt niet te weten! Ik ben dan ook n erg gesloten meisje. Oh.. wat ik er ook even bij wou zeggen is dat mijn zusje en zus beide geen contact meer met mijn moeder hebben, omdat zij er gewoon klaar mee zijn. Ik kan dit heel goed begrijpen, omdat ik weet dat het veel invloed heeft op mij als persoon, maar zou mijn moeder zelf niet in de steek laten, omdat ik ook van haar kant snap dat ze gewoon niets meer heeft om voor te leven en dus niet de motivatie heeft ooit te stoppen. Wat ik erg zielig vind en ik wil er (in gemiddelde mate) voor haar zijn."
"Nicotine vanaf mn 13e, das nu dus al zo'n 7 jaar helaas. Wou dat ik kon stoppen, maar niet genoeg motivatie voor blijkbaar. Ben 2 jaar verslaafd geweest aan wiet/hasj, maar door negatieve bijwerkingen doe ik het nu niet zo vaak meer en meestal in combinatie met andere middelen. Verder ben ik best wel verslaafd aan kauwgom, haha. Gewoon fijn om ergens op te kauwen wanneer ik niet kan roken."
"Als jij er geen problemen mee hebt niet nee, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Hoe kan je er nu geen problemen mee hebben dat je zoiets NODIG hebt? Als je accepteert dat je ergens echt verslaafd aan bent en er vrede mee hebt, kan ik me niet voorstellen dat jij een heel tevreden en gelukkig leven hebt. Ikzelf blow nu 6-7 jaar en heb zo'n 2 jaar dagelijks geblowd, meestal stak ik 's ochtends al mijn eerste joint op. Ik vond et vreselijk ergens afhankelijk van te zijn en bijna panisch te worden wanneer ik het niet kon betalen, ging bijv lege flessen zoeken voor statiegeld, waardoor ik me heel laag en triest voelde. Ook voelde ik vaak geen overduidelijk verschil of wou ik helemaal niet meer stoned zijn na een joint te roken. Ik werd sociaal nog ongemakkelijker en had nergens meer motivatie voor. Met al die nadelen koste het mij niet te veel moeite om te stoppen met dagelijks gebruik. En nu blow ik maar soms en meestal in combinatie met andere middelen. Op het begin vond ik het ook geen probleem om veel en vaak te gebruiken. Maar ik merk ook bij veel vrienden die langdurig veel gebruikt hebben het na een tijd gewoon niet meer chill vinden."