Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb eens gelezen dat jongeren die onder de zestien al blowen 50% meer kans hebben om psychoses te krijgen dan degenen die dit niet deden. Dit is alweer 5 jaar gelden, dus dit zal vast alweer weerlegd zijn door een andere studie Ook moet je standaard uitkijken met blowen als er schizofrenie in je familie zit. De aanleg die jij er al voor hebt wordt door het blowen nog eens versterkt en kan problemen opleveren in je latere leven. Schizofrenie komt trouwens ook als gevolg van overmatig blowen voor. (niet bij iedereen) Het beste zou zijn om te minderen/stoppen met blowen om de schade die je hersenen en lichaam al hebt toegebracht weer 'recht te trekken'. Het punt is dat als je jong bent, wiet echt enorm schadelijk voor je is en (zoals bij roken wel kan), niet meer teruggedraaid kan worden, dus als je er al aan zit te denken om te stoppen, zou ik het in ieder geval wel doen."
"Mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschap van mij ook gerookt. En tot nu toe I came out just fine. Guess I got lucky. Maar toch. Je bent een effing mongool als je er nu ook nog maar aan dénkt om te roken, laat staan blowen tijdens je zwangerschap. Niet alleen is het sociaal gezien een fashion faux pas, doordat je er zoveel kapot mee kan maken, maar zou jij het jezelf vergeven als je kind straks ziekelijk is of psychische problemen krijgt? Als je dat had kunnen voorkomen door negen maanden niet te roken/blowen? Het lijkt mij geen moeilijke keuze..."
"Hallo iedereen, Gisteren waren een vriendin en ik in Amsterdam en besloten voor we naar huis gingen nog ff langs de coffeeshop te gaan. Daar hadden we een al geprepareerde hasj joint gehaald, omdat we zelf niet echt pro rollers zijn. Die joint hebben we samen bijna helemaal opgerookt. Ik kreeg een giechelbui en was gewoon lekker rustig en tevreden, wat ik normaal ook heb bij blowen/spacecake. Daarna zijn we naar het station gelopen en zijn op de trein gestapt (ik had een andere trein dan zij) Ik was nog behoorlijk stoned en na ongeveer tien minuten zitten kreeg ik ineens een tintelend gevoel in mijn linkerarm wat steeds erger werd. Het deed niet echt pijn, maar prettig is anders. Eerst dacht ik dat ik een hartaanval kreeg, ik raakte hier niet in paniek van, ik vond het alleen kut dat mijn mama nu voor niks stond te wachten bij mijn station. Ongeveer tien minuten had ik last van mijn arm en het heeft zich niet verder verspreid, dus ik concludeerde dat mijn hart tijdelijk last had gehad van zuurstoftekort. Nu ben ik niet dood, dus dat is alweer een pluspunt, maar ik vraag me toch af waarom ik zuurstoftekort had. Mijn mama suggereerde dat het door de nicotine kwam, omdat die je aderen vernauwt en er dus minder zuurstof naar mijn hart ging. Maar ff worst case scenario, ik heb hartfalen. Kan een jointje/spacecake mij dan een hartaanval bezorgen? En hoe schadelijk is het als je hart zuurstoftekort heeft zoals dat bij mij gebeurde? Bedankt voor het lezen en voor de reacties alvast"