Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Vroeg mijzelf ook al af wat er met Phenibut was omdat het overal uitverkocht is. Op een site stond dat ze het waarschijnlijk niet meer gaan leveren dus er kan wel zeker iets veranderd zijn in de wetgeving."
"Toch nog maar even reageren op dit oude topic omdat de reacties toch goed binnenkomen. Om ook even op mijn eigen vragen terug te komen. 1. Waarom? Klik om te vergroten... Drugs zijn voor mij een extentie om een ervaring in het nu te versterken (xtc/mdma), wat socialer te kunnen zijn (alcohol) en de wereld als een kind te kunnen zien zonder vooroordelen of conceptuele waarde te hechten aan rauwe perceptie en tijd 'oorzaak & gevolg'. Ik ben nu overigens wel compleet gestopt met alcohol drinken omdat het naar mijn mening het ook zou moeten kunnen zonder (plus het ook gezonder is, maar dat terzijde). 2. Wat is je meest bijgebleven ervaring tot nu toe? Klik om te vergroten... Dat is toch wel mijn truffel ervaring waar ik complete egodood heb mogen ervaren. Het was toen een semi-badtrip omdat het een prachtige ervaring op dat moment was, maar toen ik eenmaal terug kwam was mijn perceptie van tijd (hoelaat en hoelang) zo in de war dat ik het gevoel had een mensen leven weggeweest te zijn en snel terug naar huis moest gaan. Achteraf heb ik het einde der tijden mee mogen maken, the void, de eeuwige dans tussen positief en negatief en creatie zelf. Als ik dit ooit nog een keer zou mogen meemaken in volle glory dan zou ik erg dankbaar zijn, maar ik denk dat dit een eenmalig inzicht is welke ik niet nog een keer zal mogen meemaken. 3. Wat voor inzichten heeft het je gegeven, zowel negatief of positief. Klik om te vergroten... In eerste instantie gaf het onstabiliteit, mijn concept van de wereld was zo stevig in elkaar gezet dat toen het oploste ik een korte periode alles weer moest hervinden/opnieuw uitvinden. Dit stukje heeft mij veel geleerd over mijn psychologische processen en ook goed hoe andere mensen werken. Het maakte de wereld veel mystieker en wonderbaarlijker dan ik ooit had gedacht en ben daar dus ook erg dankbaar voor. De belangrijkste les die ik heb geleerd is dat alleen de moeilijkste en out-of-confort dingen ons het meeste leren. Periodes van depressie zijn voor mij momenten waar ik waarden in het leven herevalueer en dus niet droevig over ga zitten doen. Het hoort er allemaal bij en het leven is een groot leer moment. Meditatie is een nieuwe vorm van dagelijkse reflectie op mijn eigen gedachten die erg goed helpt. Ik zou het iedereen aanraden die psychonaut is, zeker een waardevolle asset."
"Goed om te horen! Ik merk wel vaker dat youtube filmpjes niet te zien zijn via smartphones. De documentaire is zeker het kijken waard, denk dat andere in de groep bij jou daar ook wel wat aan hebben. Hier is nogmaals de url: https://youtu.be/VaMjhwFE1Zw"
"Klinkt goed Tekzor668! Knap dat je je mindset richting wiet zo snel hebt kunnen veranderen, niet veel mensen kunnen dat zo op korte termijn. Ik denk buiten het feit dat je nu nog last hebt van slaap problemen dat je erg goed op weg bent, nog veel succes, kijk er naar uit om je volgende update te lezen!"
"@Zero- Ohja, sorry dat klopt. Ik bedoelde eigenlijk dat ik het resultaat niet aan de hand van een ervaring heb gemeten (bv. dat je denk dat het beter gaat, wat soms wel onder een placebo kan vallen), maar dat ik het daadwerkelijk heb gemeten. Net zoals dat je voor je gevoel denk dat je bijvoorbeeld sneller een sprintje hebt getrokken en daadwerkelijk met een stopwatch hebt gekeken."
"Ik heb ook een potje GABA capsules staan en geprobeerd, maar de effecten zijn niet enorm aanwezig. Het gaf mij soms een lichte gloed alsof ik wat alcohol had gedronken, verder helpt het om spieren wat te ontspannen. Bij koffie dringen krijg je soms wel van die twitches, of als je termor zou hebben. GABA is trouwens niet heel actief en wordt ook niet heel goed door de brain blood barier (BBB) opgenomen. Phenibut kan dit wel en is dus ook de aangepaste versie van GABA en werkt ook wat effectiever, maar is ook verslavender. Gebruik dit soms heel incidenteel, een keer per maand en is opzich wel grappig. Soortgelijk aan GABA maar gewoon stukke potenter. Ik neem aan dat hij het wil gebruiken tegen angst? Dan kan je beter goed sporten of met een hobby bezig zijn waar je je gevoel goed in kwijt kunt. Supplementen in the long run werken gewoon niet echt om zulke problemen te verbergen. Drie capsules zou prima moeten werken, combineer het alleen niet met andere downers want die versterken het effect enorm!"
"Ik heb het hier ook niet over een volledige psychedelische dosis. Ik wil alleen aankaarten dat microdosing niet alleen mooie resultanten geeft in humeur en dat je je goed kan focussen en dingen afmaakt, maar ook erg goed werkt voor gaming. Of dat nu een FPS of strategy is, het verbeterd hoe breed je naar iets kan kijken. Zelf ondervond ik dat dit bij een competitieve shooter CS:GO erg goed werkt, met resultaten waar ik 2-3x zo goed dan normaal presteer."
"Ah oke, het kan wel een kleine mood boost geven, denk dat 5HTP ook goed werkt. Betreffende Phenibut, ik dacht dat veel webshops het uit assortiment hebben gehaald, of de legale status is veranderd weet ik niet precies. Misschien dat je het nog via ebay kan krijgen, lees je wel een beetje in want het kan volgens vele een verradelijk stofje zijn"
"De enige reden waarom ik truffels boven LSD zou aanraden aan jonge gebruikers die hoe dan ook psychedelica willen gebruiken is, dat het een natuurproduct is en de kans op research chems op je tabs dus vermeden wordt. De duratie korter is en misschien makkelijker te doseren omdat veel mensen toch hun tabs niet laten kwantificeren. Buiten dat denk ik dat er niet erg veel verschil tussen LSD of truffels zit, misschien dat veel mensen met een bepaald stigma in een trip gaan en dat het stigma van LSD dit misschien beïnvloed (wie weet), ervaren/ingelezen gebruikers weten sowieso beter"
"Re: Welke goede documentaires/films ken je over drugs? Ik heb nog een goede docu gevonden van Aubrey Marcus, zeker het kijken waard! HUACHUMA documentary - San Pedro cactus ritual"