Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips gevraagd: truffels met iemand die onervaren is

Tips gevraagd: truffels met iemand die onervaren is

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor je reactie, ElvenSpice!

Wat je zegt over het vergroten van de psychologische band, dat vind ik wel interessant. Mijn zusje en ik hebben altijd een beetje een merkwaardige band gehad. We zijn heel verschillend, als kind waren we hecht, daarna werd het afstandelijker. We houden van elkaar en zijn er voor elkaar als het nodig is, maar we hebben nooit echt een hele open (vriendinnen)band gehad zoals je wel eens van andere zussen hoort. De laatste jaren heb ik het idee dat we weer iets dichter bij elkaar komen. Ik sta er dus zeker voor open om die band te verdiepen. Ik vraag me alleen af of truffels daar geschikt voor zijn? De ervaring die ik heb met samen trippen is dat het juist een beetje ieder voor zich is, iedereen in zijn eigen wereldje, in tegenstelling tot wanneer je samen MDMA gebruikt bijvoorbeeld.

Of zou dat bij een lagere dosering psilocybine anders zijn? Ik moet toegeven dat ik eigenlijk nooit echt een lage dosering heb gehad. :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal, daar ben ik weer, en weer met een vraag! Mijn zusje (paar jaar jonger dan ik) heeft de laatste maanden ook iets meer interesse gekregen in het uitproberen van bepaalde drugs. Ze heeft recent voor het eerst op een feestje XTC gebruikt, dit was een beetje een gemengde ervaring voor haar. Ze voelde zich met vlagen prettig, en met vlagen onprettig, fysiek vooral, maar ze staat er wel voor open om het nog eens te doen, dus echt negatief heeft ze het niet ervaren.

Nu heeft ze, op basis van verhalen van mij erover, besloten om ook een keer truffels te willen nemen. Ik heb dit eerst een beetje afgehouden, maar ze begon er opnieuw over. Uiteindelijk zie ik er niet zoveel kwaad in om een keer met haar truffels te eten, al voelt het ergens een beetje vreemd (is toch mijn 'kleine zusje'...) - ik heb liever dat ze het bij mij voor het eerst doet, in mijn huis en bijzijn, dan in een vreemde omgeving met mensen die er geen ervaring mee hebben. Dus uiteindelijk komt het erop neer dat we dit binnenkort een keer samen gaan doen.

Nu vraag ik mij af hoe ik mezelf en haar hier het best op kan voorbereiden. Ik weet namelijk van mezelf nog wel dat de eerste keer een psychedelische ervaring meemaken best wel indrukwekkend was, en ik ben een behoorlijk nuchter, kalm en stabiel persoon. Niet dat mijn zusje onstabiel is, maar ze heeft wel een heel andere persoonlijkheid. Ze is wat angstiger aangelegd dan ik, maakt zich eerder zorgen en haar emoties zijn over het algemeen ook intenser. Je zou kunnen zeggen dat ze iets 'heftiger' is in alles. Ik kan gewoon niet zo goed inschatten of ze de ervaring aankan, en/of zal kunnen waarderen.

Aan de andere kant maak ik mij misschien druk om niets, gewoon omdat het mijn zusje is, ik voel me toch verantwoordelijk. Maar ja, zij is natuurlijk ook gewoon een volwassen persoon die eigen keuzes kan maken. Ik wil het gewoon verstandig aanpakken en dan moet het volgens mij wel loslopen.

Omdat het jaren geleden is dat ik met andere mensen samen tripte (de laatste twee keer waren solotrips), kan ik me niet zo goed meer voor de geest halen hoe dat ook alweer was. Daarom vroeg ik me af of jullie misschien tips hebben wat betreft de dosering. Wat kan mijn zusje het best nemen, als ik uitga van Atlantis truffels? Ik zou niet willen dat ze het echte psychedelische effect misloopt (ze moet er een heel eind voor naar mij toe reizen) maar het mag ook zeker niet té intens zijn voor een eerste keer, lijkt me.

En wat kan ik zelf het best nemen? Een even hoge dosis als zij? Kan ik haar 'bijstaan' in de trip op een voor mij lage dosering, of is dit überhaupt een illusie?
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Belangrijkste is dat je er zelf ook compleet voor openstaat. Deze ervaring zal jullie band zeker vergroten aangezien het je psychologisch compleet open zet. Ik denk dat je wel voldoende ervaring hebt om te weten hoe je iemand een beetje moet sturen als dat nodig is.

Ik zou met een halve portie beginnen en als het bevalt de tweede helft nemen. Mexicana gaf mij behoorlijke lachkicks maar volgens mij is dat allemaal hetzelfde.

Creeer een goede mindset een dag van te voren, gezond eten, mediteren en vraag je af waar jullie of jezelf aan willen werken. Dan zou het imo wel goed moeten komen :)
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk dat jullie weer wat closer worden! Ik denk dat je inderdaad een niet al te hoge dosis wil nemen. Toch de eerste keer psychedelica voor haar?
MDMA zou ook wel een mooie ervaring geven maar dan zit je wel weer met een kater welke truffels niet heeft.
Een knus sfeertje zou prima zijn, misschien leuke natuur documentaire voor het geval jullie daar zin in hebben.

Misschien dat andere nog wat kunnen toevoegen, denk dat het zo wel moet kunnen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Qua dosering voor een eerste keer kun je voor haar denk ik rond de 7.5 tot 10gr gaan zitten, dat is voor de meesten prima te doen. Ik zou als ik jou was dan gewoon een vergelijkbare dosering nemen of ietsjes hoger.

Het belangrijkste is dat jullie er beide voor open staan eigenlijk. Je zegt dat ze wat angstig is aangelegd, dat betekent natuurlijk niet dat je niet kunt trippen maar dat je er wel voorzichtiger mee om moet springen. Heb je haar ook de minder leuke kanten vertelt? Het is wel echt belangrijk dat ze zich van te voren realiseert dat trippen niet altijd alleen maar leuk is, maar dat het ook best moeilijk kan zijn. Uiteraard moet je het verhaal ook weer niet onnodig zwaar maken, want dan vergroot je juist de kans dat ze slecht gaat tijdens de trip.

Haar bijstaan tijdens de trip als ze niet zo goed gaat zal waarschijnlijk prima lukken, zeker als je niet zo hoog doseert. Ik heb zelf wel eens een tripmaatje moeten bijstaan die zwaar bad ging van LSD. Hoewel ik toen vrij hoog gedoseerd had en behoorlijk aan het trippen was, was ik op dat moment eigenlijk in een keer mentaal helder en rustig. Best een gekke gewaarwording, aangezien visueel wel nog alles tekeer ging op dat moment. Uiteindelijk ging de mentale helderheid weer weg toen ik hem gekalmeerd had en kon ik weer verder trippen. Je zult verbaasd staan wat je allemaal nog kunt tijdens het trippen als het echt moet.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik maak altijd een chill bunker met dekbedden kussens en al dat soort dingen. Succes!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor jullie wederom erg nuttige antwoorden!

Psychedelibee: ik heb haar over de mindere kanten verteld. Ik heb haar verteld dat ze het zéker niet moet vergelijken met MDMA, qua gevoel/ervaring, dat het minder luchtig is en ook niet echt sociaal, maar eerder naar binnen gekeerd. Toen zei ze letterlijk: 'ik wil het toch proberen.' Ze is wat hypochondrisch aangelegd, dat is ook de reden dat ze MDMA dubbel heeft ervaren. Ze vond de fysieke effecten vrij heftig en soms minder leuk. Ik ben van plan om als ze bij mij komt voor de truffels, van tevoren nog eens precies op een rijtje te gaan zetten voor haar wat ze kan gaan ervaren, van de fysieke effecten (gapen, huilen, bodyload etc.) tot de mentale aspecten. Maar ik wil het verhaal inderdaad niet onnodig zwaar en 'spannend' maken. Alleen wel heel duidelijk maken dat ze zich heel erg bewust moet blijven van het feit dat ze een drug heeft gebruikt en dat de effecten tijdelijk zijn.

Fijn om te horen dat ik haar waarschijnlijk wel bij kan staan, ik heb daar opzich ook wel vertrouwen in. Misschien kan zij voor 9-10 gram gaan en ik voor 11-12 gram, aangezien ik een stuk groter ben. Ik denk dat dit voor mij vrij mild is, en voor haar heftig genoeg om een echte trip te ervaren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik weet niet of iemand dit nog zal lezen, maar wil toch even een update geven over bovenstaande (al was het maar voor mezelf)!

Inmiddels alweer ruim een maand geleden heb ik truffels gedaan met mijn zusje. Hierover heb ik toen geen trip report geschreven (geen tijd, en omdat ik niet alleen was, had ik me ook minder gefocust op tijdsindicatie/dingen moeten onthouden voor Drugsforum etc.). Ik had zelf ongeveer 12,5 gram Atlantis gehad en zij een ruime 10 gram. Mij leek dit de ideale beginnersdosering omdat ik niet zou willen dat ze niets of te weinig zou merken - ze kwam er speciaal voor naar België - maar de kans ook niet groot was dat het tot een te heftige trip zou lijden.

We hebben het super naar onze zin gehad! Ik moet wel zeggen dat voor ons beide de dosering aan de lage kant was. Dat merkte ik al bij de opkomst: dit ging heel geleidelijk. Ik tripte wel, maar vond die 12,5 gram een beetje 'flauw' na vorige keer 15 gram te hebben gedaan, het was toch echt wel beduidend minder heftig. Al was dit natuurlijk ook wel de bedoeling zodat ik m'n zusje in de gaten kon houden. Mijn zusje ging nog minder hard dan ik, en ik zou zelfs willen zeggen dat zij een beetje ondergedoseerd was. Vooral de eerste twee uur van de trip, opbouwend naar de piek, kreeg ik regelmatig het idee dat ze net niet die drempel overging. Ze zei zelf ook dat ze het heftiger verwacht had. Ze verwachtte dat het heel visueel zou zijn, op basis van mijn verhalen (en zo had ik het inderdaad ook verteld, want bij mij werkt psilo ook gewoon echt altijd heel visueel! ik kan me een trip zonder visuals niet eens voorstellen...), maar het vreemde was: zij had GEEN ENKEL visueel effect. Zelfs geen vervormingen van objecten of verstoorde verhoudingen, niets. De wereld zag eruit zoals die er altijd uit zag volgens haar. Ze had ook de bijwerkingen helemaal niet die ik zelf juist zo typisch vind aan psilo en bij mij standaard voorkomen: gapen, uitrekken, tranende ogen, lacherig, vreemde perceptie van tijd etc. Echt geen van allen had zij. Ik had daardoor toch een beetje de angst dat het bij haar niet helemaal zijn normale werk deed. Van haar mocht het ook wel iets intenser, dus ze heeft zelfs nog iets bijgegeten zo'n anderhalf uur nadat we begonnen waren. Wrs. zinloos maar was te proberen.

Later bleek dat ze ondanks het gebrek aan visuele effecten en bijwerkingen toch wel behoorlijk tripte, alleen op een totáál andere manier dan ik! Ze heeft een tijdje terug twee backpackreizen gemaakt naar Azië, en nu was ze steeds met momenten terug in Azië. Ze had continu flarden van herinneringen aan die reizen, gesprekken van toen, en aan vroeger (onze kindertijd). Dan zei ze bijvoorbeeld ineens: "Weet je nog dat we bij oma kruisbessen plukten?" of "Nu ben ik weer in onze keuken... die géur!" Een ogenblik later was ze die herinnering kwijt en dacht ze dat ze hem had verzonnen. Zo ging het eigenlijk haar hele trip, soms tot - even - frustratie aan toe, dan dacht ze zich een 'goed gesprek' in Azië te herinneren maar was ze kwijt waar het over ging en wie erbij aanwezig waren. Even later vroeg ze zich weer af of die herinnering wel klopte. Daar dacht ze dan heel lang over na zonder eruit te komen. Op een bepaald moment dacht ze ook in twee tijden en op twee plekken tegelijkertijd te zijn: nu en vroeger, hier en in Azië. Ze was wel heel rustig en op geen enkel moment paniekerig, heeft veel ontspannen met oogmaskertje op gelegen, ze zei dat ze dan 'dieper' ging.

In het algemeen zou je kunnen zeggen dat haar trip compleet a-visueel was maar wel vol mindfucks. Bij mij was het andersom: ik had een vrij visuele trip (op een bepaald moment zag ik met mijn oogmaskertje op duizenden katten!) maar hij was mild van aard, weinig tot geen rare of maffe gedachten.

Vond het samen trippen wel echt heel interessant! Ten eerste omdat zij er zo anders op reageerde dan ik en ten tweede omdat we het zo gezellig hebben gehad. Hebben zelfs nog een tijdje met een dekentje over ons heen samen op mijn balkon gezeten, staren naar de sterren. Het sociale aspect van psilo vond ik toch ook wel weer heel leuk, er komen dan toch weer andere dingen van dit spul naar de voorgrond dan wanneer je in je eentje tript. Ik heb soms zo gelachen (tot tranen) om dingen die mijn zusje zei. Nam ze een slokje water, om vervolgens te constateren dat dit toch wel een erg heftige/maffe ervaring was. "Poeh, dat water beving mij." Waarschijnlijk een gevalletje 'had je bij moeten zijn' maar ik ging echt dood va het lachen.

We hebben afgesproken het zeker nog eens te doen, en dan gaan we beide voor een hele portie. :confused:mile: Heb er een leuke herinnering aan, en vind het wel leuk dat ze het zo goed kon hebben en er zo kalm onder bleef!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fijn om te horen dat het goed bevallen is Roze Olifant! Zo te horen heeft ze wel getript inderdaad, maar op een totaal andere manier dan verwacht. Sommigen zijn minder gevoelig voor de visuals dan anderen, zeker bij lagere doseringen. Als ze uiteindelijk steeds hoger gaat doseren dan komen de visuals uiteindelijk vanzelf wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."