Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben zeer benieuwd naar deel 2"
"Een "gezond verstand" is maar relatief en kan niet gedefinieerd worden Na m'n eerste paddotrip ben ik van mening dat mensen die "zijn blijven hangen" en door ons als gek of doorgedraaid worden beschouwd, het misschien wel bij het juiste eind hebben. Zó verlicht dat het niet meer mogelijk is om "gezond" mentaal te functioneren in deze wereld van maatschappelijke beperkende grenzen. Ik worstel nu zelf ook met wat ik met de inzichten moet doen die ik heb verkregen na m'n paddotrip. Ik heb twee weken geleden(toen ik deze zware paddotrip had) door het wegvallen van mijn ego hele andere, nuttige, inzichten gekregen over mezelf en de wereld. Maar ook de bevestiging van wat ik al langer vond, namelijk dat er geen reden is waarom wij als mens bestaan, heb ik gekregen. En dat kan best wel beangstigend zijn. Waar ligt de grens tussen leuk, inzichtvol, psychedelisch experimenteren en jezelf destructieve gedachtes aanleren verkregen na een trip? Ik heb geprobeerd alleen de goeie dingen uit die trip mee te nemen naar de realiteit, dat ik minder moet blowen bijvoorbeeld of dat ik niet zo onverschillig moet zijn tegenover bijvoorbeeld mijn familie. Dat ieder mens, ongeacht afkomst etc. ,gelijk is. De goede inzichten die je kunt verkrijgen na het wegvallen van het ego moet je behouden. De "slechte" inzichten, bijvoorbeeld dat het leven geen doel heeft moet je achterwege laten. Aan die negatieve gedachten heeft niemand iets. Een perfecte samenleving c.q. Utopia zullen we nooit krijgen, dus daar moeten we ons maar bij neerleggen en zo goed mogelijk proberen te leven. Laten we in plaats van te filosoferen of er daadwerkelijk iets is of niet na de dood(ik denk van niet) gewoon een leuk leven leiden waarin we zo goed mogelijk voor de medemens zijn. Ik zou wel eens een wereld willen zien waarin ego geen rol speelt, het kan niet anders dat dat het ultieme utopia is. Maar helaas! :P"
"Even on topic.. Als je je heel erg bewust bent van je problemen, eigen tekortkomingen, ego-gerelateerde onzekerheden enz. dan scheelt het al een heel stuk met de "bad trip". Pas wel op met psychedelische middelen hoor, ga je je te ver in de materie van de zin van het leven enzo verdiepen en er intensief over nadenken dan kan het moeilijk zijn om nog op dezelfde manier te functioneren in deze maatschappij. Niet dat je nieuwe perspectieven slecht zijn, integendeel. Maar het besef dat er zo veel onnodig kwaad is in de wereld kan nogal deprimerend zijn. Ookal zijn die dingen niet je schuld, in zo'n trip kun je het jezelf toch kwalijk nemen dat die dingen gebeuren. Ookal is het maar omdat je zelf niks doet aan alle ellende. Trippen is voor iedereen anders, als je het in mate doet is er niks aan de hand en leer je er alleen maar van vind ik. Mijn advies is om je puur op jezelf en je eigen omgeving te focussen. Niet op de rest van de wereld. Onrecht is er en dat zal er altijd blijven helaas. Have a safe trip!"