Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Met alle respect, je naam is Ganjaman. En waarschijnlijk ga je me vertellen dat je niet of nooit verslaaft eraan bent geweest. Houd jezelf niet voor de gek man..."
"Psychedelibee zei: Desperado070 zei: Met alle respect, je naam is Ganjaman. En waarschijnlijk ga je me vertellen dat je niet of nooit verslaaft eraan bent geweest. Houd jezelf niet voor de gek man... Klik om te vergroten... In zijn openingspost zegt hij al langer te worstelen met het blowen, dus van enige verslaving lijkt mij wel sprake. Wat hij vervolgens over keta zegt en dat te overwegen om het blowen te onderdrukken, tja daar ben ik het ook niet mee eens. Klik om te vergroten... "ik had geen enkele drang maar ik leefde wel weer naar een joint toe dus rookte er na een dag ofzo weer een." Ik ben niet verslaafd maar vond het gevoel wel fijn dus rookte weer een jointje Je verslaving toe geven is de eerste stap, daarna er echt mee willen stoppen de 2e. Daarna begin je pas, Hij is ook eens begonnen met zijn eerste jointje. En sinds dien heeft dit hem toch op korte of lange termijn bijgehouden en zit hij er nu aan vast. Je weet dat ze keta bij dieren met een spuit naar binnen schieten voor een operatie he? Ga naar de doctor en vraag zijn advies wat zou helpen, ga desnoods naar een drugsdeskundige voor de medicatie voor jou. Oxazepam en Diazepam zijn betere middelen met het zelfde effect. All behoud je je verstand en controle over je lichaam."
"Narayani zei: Ganjaman181 zei: Alsof je na één keer meteen verslaafd bent, dan ben je wel een hele zwakke geest Klik om te vergroten... Cannabis is voor zover bekend enkel geestelijk verslavend. Klik om te vergroten... Waarom zeggen mensen dit nog steeds? Voorbeelden van afkickverschijnselen door cannabis zijn: • snel geirriteerd • rusteloos • slecht slapen • lichamelijke klachten zoals zweten, trillen, kou en hoofdpijn Een geestelijke verslaving kan geen lichamelijke klachten veroorzaken."
"MeejheM zei: het nadeel is weer dat je meestal pas doorhebt dat je ergens verslaafd aan bent als het al zover is. je kan er uiteraard rekening mee houden als je weet dat je er aanleg voor hebt. volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze bij muizen al een aantal genen in het vizier hebben die welleens daarmee te maken kunnen hebben. verder raad ik iedereen aan om zodanig te gebruiken dat je vrijwel zeker weet dat je niet afhankelijk word van een middel. een verslaving is veel werk. Klik om te vergroten... dat klopt helemaal. ja kan er niks verder over zeggen dan dat. Exceptional Insight zei: Desperado070 zei: Net zoals dat je moet weten en toegeven dat je verslaaft bent voordat je er wat aan kunt doen. Klik om te vergroten... Schrijf jij verslaafd voortaan wel gewoon met een 'd'? Dit doet een beetje pijn. Klik om te vergroten... Ik ben dyslectisch man, sorry"
"Dat klopt allemaal wat je zegt. Alleen vind ik het nog steeds raar. Als je diazepam als voorbeeld neemt. En je slikt bijvoorbeeld 25ml per dag. Dat een paar maanden, dan cold turkey stoppen en je hebt dezelfde afkickverschijnselen. En van diazepam weten we dat het lichamelijk verslavend is. (na lang gebruik) Precies als ik zeg, je hebt gelijk stress is nog steeds dood oorzaak nummer één. Maar it is gewoon zo dubbel :P"
"Exceptional Insight zei: De ene verslaving inruilen voor de volgende. Uitstekend plan! Klik om te vergroten... Als jij diazepam of anderen medicatie gebruikt om de afkickverschijnselen te verminderen. Sinds we weten dat de hevige afkickverschijnselen al weg zijn na een week bij wiet. Is het niet een verslaving om ruilen voor een verslaving, want na een week ben je niet verslaaft aan diazepam."
"MeejheM zei: Desperado070 zei: Narayani zei: Cannabis is voor zover bekend enkel geestelijk verslavend. Klik om te vergroten... Waarom zeggen mensen dit nog steeds? Voorbeelden van afkickverschijnselen door cannabis zijn: • snel geirriteerd • rusteloos • slecht slapen • lichamelijke klachten zoals zweten, trillen, kou en hoofdpijn Een geestelijke verslaving kan geen lichamelijke klachten veroorzaken. Klik om te vergroten... Bron? Diazepam zijn tabletten, geen vloeistof, dus ik neem aan dat je 25mg gedoeld ipv milliliters. 25 mg diazepam is niet veel. 2,5 tabletje per dag. het is echter veel moeilijker om daar vanaf te geraken dan een wietverslaving. Klik om te vergroten... Begrijp 'm niet echt, je praat over diazepam en citeerd wiet. maar ja dat bedoelde ik, zoals je ziet zijn we allemaal mensen en maken we allemaal fouten. En om eerlijk te zeggen, 25 mg is niet veel? Had diazepam niet zo erg geweest zoals je me verteld. hadden we het in de winkel kunnen kopen, niet alleen op recept van de huis arts. Als we het via een andere kant bekijken is diazepam zelfs een harddrugs. Sinds je aan een overdosis dood kan gaan, daarom is alcohol ook een harddrugs. All kijken we daar wat anders tegen aan. En ja je gaat niet meteen dood aan een overdosis diazepam. Maar als je een overdosis neemt en niet direct naar het ziekenhuis gaat ontstaan er blijvende schaden. zoals lever falen, hartritmestoornissen, vermindering van witte bloedcellen in je bloed. Wat allemaal ernstige gevolgen heeft, en niet meteen maar wel uiteindelijk tot de dood kunnen leiden. Bron? ga naar je huis arts en vraag het hem zelf"
"Fool zei: Desperado070 zei: Exceptional Insight zei: De ene verslaving inruilen voor de volgende. Uitstekend plan! Klik om te vergroten... Als jij diazepam of anderen medicatie gebruikt om de afkickverschijnselen te verminderen. Sinds we weten dat de hevige afkickverschijnselen al weg zijn na een week bij wiet. Is het niet een verslaving om ruilen voor een verslaving, want na een week ben je niet verslaaft aan diazepam. Klik om te vergroten... Dit topic gaat echter over het gebruik van ketamine om de drang naar wiet te drukken. Klik om te vergroten... Geeneesmiddel wietverslaving om de drang naar wiet te drukken. Er zijn meerdere wegen naar rome."
"Fool zei: Dat is dan de beknopte titel om de inhoud weer te geven, daarbij staat er geneesmiddel en niet geneesmiddelen, iets dat aangeeft dat het om één middel gaat (wat strookt met de openingspost). Natuurlijk kun je in een topic breder praten dan hetgeen de topic-starter voor ogen had, de reactie van Exceptional Insight lijkt mij vooral op de openingspost te slaan. Klik om te vergroten... En dat bedoel ik ook met er zijn meer wegen naar rome. Het gaat hier om middelen die je helpen om te stoppen met blowen. (om de afkickverschijnselen te verminderen of zelfs weg te halen) Had ik nou over koetjes en kalfjes gepraat had ik je eerste berichtje begrepen. Maar we praten nog steeds in dezelfde genre. En zeggen dat het hier gaat om een geneesmiddel en niet geneesmiddelen. Is wel een beetje overdreven, dan kan ik ook zeggen dit is een geneesmiddel. Samen zijn het geneesmiddelen, maar apart van elkaar is het een middel. Weet niet of je de gezegde mieren neuken kent, maar daar lijkt dit op. Exceptional Insight zei: Desperado070 zei: Als jij diazepam of anderen medicatie gebruikt om de afkickverschijnselen te verminderen. Sinds we weten dat de hevige afkickverschijnselen al weg zijn na een week bij wiet. Is het niet een verslaving om ruilen voor een verslaving, want na een week ben je niet verslaaft aan diazepam. Klik om te vergroten... Het ging hier echter om ketamine. En een week is meer dan genoeg tijd om een voorliefde voor een nieuwe drug te ontwikkelen. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar een weekje cold turkey afzien verkleint die kans aanzienlijk. Klik om te vergroten... Natuurlijk is het slimmer om helemaal geen drugs te gebruiken. All moet je wel weten dat niet iedereen voor de zelfde reden blowd. Waardoor het voor de één makkelijker is dan een ander. Als je dan er iets voor kan gebruiken om het makkelijker te maken zie ik daar het probleem niet van. Slik 2 pillen per dag van 5 mg, ochtend en avond. Dus het is hier ook geen grote hoeveel heden waar we het over hebben. Daarnaast is het makkelijker om af te bouwen daarmee. Dan te minderen met blowen, ken mezelf als ik een gram heb moet ie op..."
"Fool zei: ... ik probeer helemaal niet te drammen om hoe iets precies neergezet is. Ik wil je alleen maar duidelijk maken dat Exceptional Insight waarschijnlijk doelt op de openingspost (dus over ketamine) en dat een reactie op hem waarbij je ingaat op diazepam niet relevant is. Klik om te vergroten... ahh, Fool miscommunicatie dan. hou nog steeds van je hoor! :P lol is meer ik begon erover, werd een vraag op gesteld en van het één komt it ander. MeejheM zei: in mijn eerdere post vroeg ik eigenlijk om je bron, die meld dat wiet lichamelijk verslavend is, en dat geestelijke ontwenningsverschijnselen zich niet fysiek kunnen uiten. ik zeg niet dat stoppen met blowen zonder problemen gaat, maar ik heb wel mijn twijfels over de feiten zoals je ze stelt. Klik om te vergroten... nee het is niet echt een bron. het is gewoon dat ik het raar vind dat een geestelijke verslaving lichamelijke effect kan hebben. zoals bij diazepam weten we voor een feit dat het lichamelijke verslaven is. maar heel veel dingen komen overeen, zoals als je stop met diazepam begin je te trillen. heb je het ene moment ijs koud dan weer warm, beetje te vergelijken met bezweet wakker worden. Het is niet zo van ja hier http://www.bron.nl ofzo :P het is meer van eigen ervaring met het stoppen met blowen wat ik all vaak heb gedaan. jammer genoeg zonder succes (tot nu toe, hopelijk verandert dat). maja zoals ik ook all eerder zij is stress dood oorzaak nummer 1. dus ja geestelijk kan lichamelijk beïnvloeden. ik vind het gewoon een beetje vaag, als je begrijpt wat ik bedoel. (• lichamelijke klachten zoals zweten, trillen, kou en hoofdpijn)"