"De Zandman zei:
Beste mensen,
Ik ga in dit topic een waarschuwing neerzetten.
E茅n waarschuwing om heel, heel erg voorzichtig te zijn alvorens je met dit medicament te beginnen.
Het schijnt ook nog eens een soort van recreatief gebruik te kennen, dit goedje, maar, pas in vredesnaam op!
Het is qua werking echt iets heel anders, dan dat het lijkt...
Dit medicijn wordt ingezet bij epilepsie, en bij zenuwpijn na een operatie.
Vroegah was morfine vaak het aangewezen middel daarvoor, maar na alle toestanden met deze middelen wil men ( arts, specialist) deze liever uit de weg gaan.
En dan gaat men graag over naar dit middel, " omdat het veeeel beter is, dan die morfine...Want daar raak je verslaafd aan..."
Dat klinkt allemaal heel mooi, en idd, het heeft een pijnstillende werking.
Niet, omdat het verdooft, maar wel, omdat het de overdracht van pijnprikkels remt.
En ja, zo heb je 贸贸k minder pijn, nietwaar?
Hoe anders pakt dit uit.
Dat zal Ik nu beschrijven.
Ik kreeg dit middel van de specialist, omdat ik nog steeds heel veel pijn lijd aan mijn rug.
Vooralsnog heeft de operatie geen flikker geholpen.
En dus wilde ik daar iets voor hebben, en kreeg ik deze rotzooi van de bovenste plank voorgeschreven.
Het begon met 3 x daags 75 mg.
Het duurt een week of 2, voordat het werkt.
Idd, dit klopt.
Werkt het dan niet, dan wordt er verhoogd naar 2 x. 3maal daags.
En zo langzaam aan gebeurde er wat, maar niet datgene, wat ik verwacht had.
Ik kon slecht plassen. Het was net, alsof er een bankschroef was aangedraaid, en aldus werd dit lastig.
Vervolgens kon ik ondertiteling op de tv niet meer lezen, en kreeg ik stemmingsproblemen. Lees: een depressie.
Rugpijn bleef onveranderd.
Overleg met de arts.
Verhogen naar 3 x driemaal daags 75 mg.
Ik werd draaierig, mijn evenwicht verloor ik regelmatig en tv kijken was zowat niet mogelijk.
Ik zag 2, soms 3 tv's, terwijl ik er maar 茅茅n heb.
Autorijden was onverantwoord zo.
Dus dit deed ik maar niet meer, totdat....
Ik na het naar bed gaan in een soort van psychose raakte.
Sommige oude trauma's van lang geleden kwamen naar boven en werden levensecht.
En dat bleef dan uuuuren d贸贸rgaan.
En toen heb ik met moeite de bijsluiter gelezen van dit spul, en...voila.
Er stonden zowat alle bijwerkingen in, die ik nu had en daar zit ik dus echt niet meer op te wachten. Sterker nog, die wil ik niet.
Ik kan deze echt niet meer verdragen.
Ik ben direct gestopt met dit spul.
Van de apotheek had ik een zak met een stuk of 10 doosjes meegekregen, en dat waren meer dan 2000 tabletjes Van dat spul.
Toevalli sprak ik een kennis, die 贸贸k rugpijn had.
Deze was 贸贸k hoteldebotel geworden met dit medicijn, en zei me dat het echt niet te fassen was, wat dit spul deed.
Stoppen, dus!
Waarom krijg ik nou niet 2000 x oxcycodontabletten mee. Werkt veel beter, en dan maar verslaafd raken.
Ik ben nu 63 en het maakt me geen donder meer uit, als ik maar van Deze rugpijn af kom...
Maar z贸 werkt het natuurlijk niet.
Ik heb een afspraak geregeld met de pijnspecialist, waarbij ik al eerder ben geweest.
Eens zien, of, en wat ik daar nog winnen kan.
Maar
Blijf af van Deze lyrica. Echt waar.
Klik om te vergroten...
De positieve effecten die je al evt krijgt schijnen vrijwel altijd te zijn en veranderen over langere tijd juist tot ernstige nieuwe klachten of verergering vd oude klachten. Dat is wat ik idd uit verschillende bronnen vernomen dus uitkijken met dit ja zeker. Succes met je behandeling/klachten"
In: Lyrisch van de......Lyrica! Oftewel: pregabaline.
1-1-2024