#1
Geen idee of ze dit nog zal lezen, maar valt te proberen: hoe gaat het nu met je @Liza23 ?
De werkzame stof in Lyrica is Pregabaline lees ik. Misschien dat ik daar wel tegen kan. Ik zal het eens bespreken met de neuroloog. Mocht hij Pregabaline niet zelf ter sprake brengen, dan kan ik het noemen. Dank je wel.Benzoboss zei:Mischien lyrica of Kava kava /kratom.
Klinkt begrijpelijk dat je mindere momenten hebt, misschien niet zo'n slecht idee om er met iemand over te praten. Sterkte in ieder geval.voor het eerst van mijn leven de 113 chat geopend (en niet gepraat haha).
Maar dat ik al aan die site dacht.. Omdat ik me zo zo zo zo slecht voelde.
Ik voelde mij uiteindelijk zo depressief, dat ik er ook over nadacht om een einde aan mijn leven te maken. Gabapentine is echt rommel. Ik zou er zo spoedig mogelijk over in gesprek gaan met jouw behandelend arts. Geef aan dat je je erg depressief voelt. Praat er ook met anderen over, dat helpt.Ik slik zelf ook Gabapentine (en nog heel veel morfine, oxynorm smelt, nog 2 morfinepleisters buprenorfine; butrans, paracetamollen 12x en domperidom 3x en een AB kuur en zolpidem.. ja, drama; dus ben ook met thc bezig, 23procent en wil die rommel afbouwen).
De gabapentine echter afbouwen.. Dat is enige wat nog wel wat doet (heb ernstige darsmfalen, zware operaties gehad en complicaties, nu mega abces in mn buik, loop met n drain, dus dit alle is op medisch advies/voorschrfit etc!)
Maar de gabapentine is mijn dosis nu: 2x 600 (en dan in de nacht soms nog een 300mg als ik nog niet geslapen heb).Echter heb ik voor het eerst van mijn leven de 113 chat geopend (en niet gepraat haha).
Maar dat ik al aan die site dacht.. Omdat ik me zo zo zo zo slecht voelde.
Dit topic is wat oud, maar daarom open ik hem dus; herken het.
Ben zo down etc. Voel me enorm slecht.. De morfine doet niets met me door de darmfalen. Dus dat is het niet.
De oxynorm bedoel ik dan; dus daar komt het niet door, slik ik ook al 2 jaar en de Butrans idem.
De zolpidem is pas sinds deze week gestart en AB ook.
Het komt echt 100 procent door de gabapentine.
Ben benieuwd of jij al inmiddels met wat anders gestart bent? Ik had slechte ervaring met Lyrica. Nog erger dan Gabapentine, maar wie weet dat het bij jou werkte.
Ook naar jou, excuus late reactie. Het gaat gewoon f ronduit -piep- (Houd me aan de forum regels haha, maar zet daar alles neer wat even minder postief is).Ik voelde mij uiteindelijk zo depressief, dat ik er ook over nadacht om een einde aan mijn leven te maken. Gabapentine is echt rommel. Ik zou er zo spoedig mogelijk over in gesprek gaan met jouw behandelend arts. Geef aan dat je je erg depressief voelt. Praat er ook met anderen over, dat helpt.
Ik ben enige tijd geleden overgestapt op Xyrem, dat mijn leven werkelijk veranderd heeft. Voor mij is het een wondermiddel. Maar als ik een beetje begrijp waar jij de Gabapentine voor krijgt, dan zul jij helaas geen baat hebben bij Xyrem.
Gabapentine klinkt wel als een stevig en lekker recreatief middel, beetje GHB gelijkend neem ik aan. Pregabaline (Lyrica) werkt waarschijnlijk sterk gelijkend aan gabapentine, beetje speculatief maar neem aan dat de depressie bijwerkingen grotendeels gevolg zijn van tolerantievorming en in dat geval zie ik een middel met een gelijkend werkingsmechanisme de bijwerkingen niet oplossen. Maar kan het helemaal mis hebben.
Wellicht is kratom een optie, is relatief mild maar het kan wellicht helpen en het werkt op andere receptoren dan gabapentoiden.
Klinkt begrijpelijk dat je mindere momenten hebt, misschien niet zo'n slecht idee om er met iemand over te praten. Sterkte in ieder geval.
Hoef je echt geen excuus voor aan te bieden hoor. Klinkt vreselijk wat je allemaal moet doorstaan, ik kan me goed voorstellen dat je genoeg andere zaken aan je hoofd hebt.Dankjewel, echt heel lief van je! (En excuus voor late reactie, sta er alleen voor, dus geen tijd te vinden om eens rustig te 'zitten').
Het komt vaak voor dat huisartsen blijven voorschrijven omdat ze verder niets voor je kunnen betekenen. Ik denk dat jou verhaal ook dermate complex is dat veel mensen zich hun vingers niet aan durven te branden. Een second opinion is (dacht ik) altijd mogelijk en lijkt me eerder vanzelfsprekend als je daar behoefte naar voelt.Ik heb dus geen arts. Dus overleg over de medicatie kan niet (want huisarts vind dit te ingewikkeld). Die medicatie toen is door een anesthesist tijdens mn operaties even voorgeschreven en mn huisarts schreef ze daarna dus voor als herhaal.
Ik heb laatst wat stekjes weggegeven aan een stel vanwege medische redenen (o.a. afbouwen van veel verslavender en lange termijn schadelijkere medicatie/drugs). Ik heb zelf nooit veel affiniteit gehad met cannabis maar dat er anno 2018 nog altijd zo moeilijk over gedaan wordt kan ik mij echt scheel aan ergeren.Dus helaas. Want door THC kon ik wel stoppen met Lyrica, Amitriptyline en morfine in 1x. Was 2016.
Pffff, als ik lees wat voor zware drugs/medicatie je allemaal voorgeschreven krijgt en dat vrijwel alle hulpinstanties de handen er vanaf houden, ik heb er geen woorden voor. Dieptriest hoe oppervlakkig de maatschappij soms werkt.Ja, ook daarom is afbouwen van de gabapentine en opiaten gewoon geen doen en slik ik liever meer en meer elke dag, om ook maar minder te voelen.
Weer een gabapentanoïde, een middel dat de GABA B receptoren aangrijpt. In grote lijnen plat/krom uitgelegd de effecten van alcohol maar dan met minder/geen korte termijn bijwerkingen.En dus vragen wat Xyrem is haha. Wat is het namelijk precies?
Hi ik gebruik Gabapentine nu als slaapmiddel. Na een korte GHB verslaving ben ik over gegaan op baclofen 4x10mg per dag. En in de avond voor het slapen gaan 400mg Gabapentine. Ik heb in jaren niet zo lekker geslapen. Want als je stopt met GHB lig je dagen lang wakker daarna, en heb je grote kans op een psychose. Heb het al gehad! Zelf denk ik dat dit 10x beter is dan al die pammetjes. En gebruik het maar 1x week lang 400mg per avond. Slaap er 12 uur lang op! Vind het geweldig spul.
Ben blij voor je dat dit (tijdelijk?) even helpt.
Xyrem is de merknaam voor natriumoxybaat, ook wel hydroxyboterzuur of GHB genoemd. No joke, actual fact Xyrem is niets anders dan (natrium)GHB. Dat is overigens dezelfde vorm die veel als illegaal roesmiddel word gebruikt. Alleen is de ghb anders gemaakt en ingekookt als het ware. GHB op de zwarte markt is een oplossing van ghb in vloeistof. De pure stof is gewoon droog poeder waarmee tabletten kunnen worden gedrukt.Weer een gabapentanoïde, een middel dat de GABA B receptoren aangrijpt. In grote lijnen plat/krom uitgelegd de effecten van alcohol maar dan met minder/geen korte termijn bijwerkingen.
Ik moet even mijn rust nemen en mn bedje in duiken, duurt niet lang meer en ik begin willekeurig te brabbelen.
Het effect heeft overeenkomsten met GHB, maar je moet een behoorlijke dosis nemen daarvoor en net als GHB, verschilt het nogal per persoon hoeveel precies een bepaald effect/high geeft. Heel erg potent is het niet. Lyrica, oftwel pregabaline kan met veel lagere doses een roes bereikt worden en is ook vergelijkbaar(met ook wel duidelijke verschillen, maar toch) met eerder genoemde middelen.Gabapentine klinkt wel als een stevig en lekker recreatief middel, beetje GHB gelijkend neem ik aan. Pregabaline (Lyrica) werkt waarschijnlijk sterk gelijkend aan gabapentine, beetje speculatief maar neem aan dat de depressie bijwerkingen grotendeels gevolg zijn van tolerantievorming en in dat geval zie ik een middel met een gelijkend werkingsmechanisme de bijwerkingen niet oplossen. Maar kan het helemaal mis hebben.
Wellicht is kratom een optie, is relatief mild maar het kan wellicht helpen en het werkt op andere receptoren dan gabapentoiden.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."