Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Brakka Mang zei: Ik vindt het altijd heel lastig om waarde te geven aan de analyse ook omdat wanneer je slaapt andere delen in de hersens actief zijn, en het een hele onlogische aanelkaar gebreide brei van gedachtes of emoties lijkt te zijn. Klik om te vergroten... Ook mee eens hoor. Er duiken elke nacht allerlei gezichten en plaatsen in mijn dromen op die ik vaak niet kan thuisbrengen. Ik herinner me sowieso weinig van mijn dromen.. Waar ik bijvoorbeeld mijn spullen verlies of waar ik te laat voor ben weet ik vaak niet eens.."
"Brakka Mang zei: Dromen zijn subjectief en hun betekenis kan variëren afhankelijk van persoonlijke ervaringen en gevoelens. Reflecteer op wat er op dit moment in je leven speelt en kijk of er parallellen zijn met de thema's van je droom. Klik om te vergroten... Dit klopt dus helemaal. Mijn recentste dromen reflecteren ook wat mij de laatste tijd nogal bezighoudt. Identiteit, werk, geld, etc.."
"Brakka Mang zei: Ben toch wel benieuwd wat maakt dat de ene droom wel onthouden wordt en de andere niet. Klik om te vergroten... Ach, ik ben toch steeds meer geneigd te geloven dat het allemaal maar toeval is en dat we er niet teveel over na moeten denken. Wat mij dan een paar maanden geleden weer wel verbijsterde (en dat was de reden waarom ik deze thread toen ben begonnen), was dat ik bepaalde details uit mijn vroegste jeugd droomde waar ik echt decennia niet aan had gedacht. Bed in mijn slaapkamer, gordijnen en kleuren daarvan, enz. Maar dan nog zijn het toch details waar je verder niets mee kan."
"Brakka Mang zei: Wat ook wel opmerkelijk is is dat ik weleens heb gehad dat ik een keer om 6 uur wakker werd, vervolgens weer in slaap viel en toen echt voor mijn gevoel een droom had die enkele dagen besloeg. Toen ik weer wakker werd was het 06:45 maar voor mijn gevoel was ik ook echt paar dagen verder. Alsof ik in een andere dimensie zat ofzo 🤣 Klik om te vergroten... Bizar was ook : een paar dromen waarin ik zweefde of vloog en daarna met een vreemde schok wakker worden. Niet dat ik geloof dat ik uit mijn lichaam was getreden of zo, maar apart was het toch wel.. Hoe dan ook en of dromen nu wel of niet belangrijk voor ons zijn, het is wel een fascinerend onderwerp."
"Mindless zei: Ja dit is something else! Jaren niet zoveel geluisterd naar Shunyamurti maar nu zo nu en dan weer en wauw wat een wijsheden. Gisteren kwam deze ook op een moment dat álles klikte. Precies wat ik toen moest horen. Straks nog een keer luisteren. Klik om te vergroten... Ik kende Shunyamurti dus ook al blijkbaar! Zoals ik al eerder opmerkte: als ik weer een video van een of andere guru zie, kijk ik meestal niet. Alleen de gezichten blijven hangen. Deze video is interessant dus ik ga me ook in hem een beetje verdiepen."
"Mindless zei: Tijdens een droom is dat er wellicht ook en de luciditeit kan tot zo'n mate stijgen dat je je er zelfs bewust van wordt dat je droomt. Dit zijn (denk ik) waarschijnlijk ook daarom de dromen die ik me het meest levendig herinner. Ik ervoer ze in zulk extreem detail destijds omdat ik zo bewust aanwezig (present) was. Klik om te vergroten... Er zijn methodes en volgens mij ook kruiden waarmee je lucide dromen kunt realiseren. Ik zou willen dat ik dat soort dromen vaker had. Zoals ik al eerder opmerkte, het nut of de zin van dromen is me niet helemaal duidelijk, maar het is en blijft een fascinerend onderwerp."
"Ik zou dit wel aanschaffen: Wetenschappers maken hoofdband waar je lucide dromen mee krijgt | DrugsForum"
"Dooker zei: enige wat constant is in mn dromen is dat niets kan gebeuren wat je raar vindt, dus stel we zouden met zn allen op het plafond gaan lopen dan zou het in mn droom niet opvallen dat dat vreemd is en dat geld ook voor mensen die je van vroeger kent of die al dood zijn i suppose. Klik om te vergroten... Dit is inderdaad ook opvallend in mijn dromen. Wie ik ook tegenkom, ik ben blijkbaar nooit verbaasd en neem deel aan gesprekken met mijn ouders en broer die alle drie al jaren geleden overleden zijn. Een enkele keer komt er iemand in een droom voor waar ik letterlijk decennia niet aan heb gedacht.. En zweven of vliegen is ook heel normaal, niets vreemds aan blijkbaar.."
"UptempoIsTheTempo zei: Heb in me laatst genoten nachtrust gedroomd over the man, the myth, the legend himself: Aart Staartjes. Dusss nee ik neem me dromen niet echt serieus Klik om te vergroten... Wat was hij toch geweldig in de Stratenmaker op zee show! Een van de leukste tv shows uit de jaren 70. Ik zou met plezier over dat drietal dromen"
"XMR zei: Ah daar kan ik niet over meepraten, ben persoonlijk nooit hoger dan 400 gegaan. Vond dat eigenlijk al iets te chaotisch worden, de grens voor een comfortabele trip trek ik bij 300ug. Klik om te vergroten... En 400ug is bijvoorbeeld voor mij al erg hoog..Een paar maanden geleden getript op 150ug en dat was erg intens. Kortom, het is voor iedereen echt anders. Maar zou zeker nooit met hoger dan 100ug beginnen. Al helemaal niet als je alleen bent."